Gå til innhold

[Løst] Råd for kjøp av skjermkort til selvbygd PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Er i gang med å bygge ny PC til privat bruk. PC'en skal kjøre Windows 7 og vil bli brukt til alt fra enkel nettsurfing til å titte på film / spille The Sims 3 og liknende spill samt noe dokument/bildebehandling. Jeg har en Hyper type R PSU på 440W fra før som jeg skal bruke.

Jeg fikk dette oppsettet i julegave, og trenger råd til kjøp av skjermkort og harddisk.

Delene bør ikke koste mer enn 500 kr pr stk. Skjermkortet bør være kraftig nok til å takle de fleste spill / oppgaver osv. Jeg har tittet på følgende skjermkort:

Sapphire Radeon HD 6670

Sapphire Radeon HD 6570

Disse tittet jeg godt på på bakgrunn av de gode anmeldelsene, men er åpen for nye innspill.

Av harddisk tenker jeg å kjøpe Seagate 1TB.

På forhånd takk. :)

Zoone

Endret av Zoone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser greit ut det om det er bare sims og lignende spill du skal kjøre, men jeg ville foreslått et litt mer kraftig skjermkort selv om det ikke trengs. Dette er ikke mye dyrere, og det er litt mer futt i det som gir det litt bedre innvirkning på dagens oppgaver i form av spill. Dette er da kortet, fra DustinHome, ikke Komplett.

http://www.dustinhome.no/product/5010594302/sapphire-radeon-hd6750-512mb-gddr5-pci-e-dvi-hdmi-dp/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...