ivasoere Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Har akkurat bestilt denne skjermen? Lurer bare paa om jeg har gjort et godt kjoep. Fremdeles ikke for seint aa avbestille :wink: Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Spørs hva du skal bruke den til vettu. BenQ er ikke akkurat no luksusmerke, men den duger nok til daglig bruk (surfing o.l.) skal du se. Lenke til kommentar
simes Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Har akkurat bestilt denne skjermen? Lurer bare paa om jeg har gjort et godt kjoep. Fremdeles ikke for seint aa avbestille :wink: Ok, først av alt et kurs i norsk. Et spørsmål er et utsagn man håper på å få et svar på. Denne avsluttes med et spørsmålstegn og går gjerne litt opp på det siste ordet ved uttale. "Har akkurat bestilt denne skjermen?" går ikke under denne kategorien og skal dermed avsluttes med et punktum. Hvis jeg skal svare på det spørsmålet må det bli "Kanskje". "Lurer på om jeg har gjort et godt kjøp" kunne faktisk vært et spørsmål hvis du hadde omformulert det litt. En god omformulering på hele posten din ville vært: Jeg har akkurat bestilt denne skjermen og lurte på om jeg hadde gjort et godt kjøp? Det er fremdeles ikke for sent å avbestille. Topic skulle også hatt et spørsmålstegn i seg. Du kunne også godt gitt oss en link til skjermen, enten via webshop eller produsent, siden de fleste sikkert ikke har peiling på hvordan denne skjermen ser ut eller hvilke spesifikasjoner den har. Det er ganske få som gidder å søke på google bare for å svare på et lite spørsmål i hw forumet. Over til spørsmålet. Jeg orker ikke søke etter skjermen så jeg tar det etter egne erfaringer med merket. Jeg har en BenQ lcd skjerm selv. Dette er en FP581S som jeg er meget fornøyd med. Den er bare 15", men det holder til mine behov. Jeg spiller aktivt mye forskjellig og dette går helt flott. Det er også flott og skarpt bilde. Jeg er fornøyd. For de som ikke orker å lese hele posten med tanke på at det står veldig mye piss her, gir jeg dere et sammendrag på slutten. -Dårlig norsk. -Sikkert en grei skjerm. Natta. Lenke til kommentar
ivasoere Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 hmm.. Takk for lynkurset i norsk. Gikk kanskje litt fort i svingene naar jeg skrev det der ja Skal bruke skjermen til det meste.. Spilling, surfing, video osv.. Det er jo en ganske ny skjerm, saa der finnes jo ikke mye om den rundt forbi. Noen som har linker til tester osv. Har lest testen paa dinside.. Lenke til kommentar
jorns Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Jeg driver også å vurderer den skjermen. Leste en test av den på Dinside, og der fikk den topp karakter. Ser også at kontrasten til skjermen er på hele 700:1 ( Samsung T19x har 500:1). Den har også høyere lystyrke med 300CCD/m^2 mens Samsung T19x har 250ccd/m^2. Vet ikke om dette har så veldig mye å si, men det virker da som en bra skjerm. Har du fått skjermen nå? Er den god? eller blir den for lys? Lenke til kommentar
ivasoere Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Skjermen ligger paa posten hjemme, men jeg faar ikke henta den foer til torsdag eller fredag.. Kan gi den en oppdatering naar jeg faar testa den.. Spesifikasjonene er det ihvertfall ikke noe galt med Lenke til kommentar
fredde Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Skjermen ligger paa posten hjemme, men jeg faar ikke henta den foer til torsdag eller fredag.. Kan gi den en oppdatering naar jeg faar testa den.. Spesifikasjonene er det ihvertfall ikke noe galt med Ikke si den er bra Jeg hadde bestilt en og venta i over 3 uker på at de skulle få den inn på MPX... Til slutt så ga jeg f... og kjøpte en Samsung i stedet... så jeg håper den er drit dårlig...hehehe kødda... Etter alle tester jeg leste om den rundt om så var den mitt klare første valg, eneste grunnen til at det ble en Samsung var tilgjengligheten, som man mildt sagt kan si sugde på Benq`en.... Helt sikkert en topp skjerm....bare husk at den MÅ ha DVI kabel Lenke til kommentar
ivasoere Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 Da var endelig skjermen i hus. Har akkurat satt den opp, så har ikke fått testa den så hard ennå, men jeg må si at første inntrykket er veldig bra.. Bildekvalitet er meget bra, og jeg kan ikke huske å ha sett en så lyssterk lcd skjerm før. Betraktningsvinkelen er også meget god. Det vil si at man må unaturlig langt til siden for skjemen før det blir noen problemer. Har også fått test kjørt den i et par bil spill, og skyte spill, og har sett svært lite ghosting så lang. Men her gjenstår det en del testing før jeg kan gi en endelig dom. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Jeg har sett litt på denne skjermen selv og den virker veldig bra hvis man ser på spesifikasjonene. Det hadde vært fint å høre dine, og gjerne andres også, erfaringer med den. Lenke til kommentar
ivasoere Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Da har jeg fått testa skjermen i snart en uke. Så da føler jeg at jeg har et godt grunnlag når jeg sier at dette er en meget god skjerm. Spesifikasjonen på lysstyrke og kontrast er jo meget gode. Dette merker man også godt når man bruker den. Fargene er alltid klare og fine, samme hvilken vinkel du ser på skjermen fra. Så til det store spørsmålet... Duger denne skjermen til spilling. Jeg vil absolutt si ja. Jeg har ikke hatt noen lcd skjermer tilgjengelig å sammenligne med, så jeg har derfor brukt min gamle 17 crt skjerm som referanse. Under spilling kjørte jeg samme bildet på begge skjermene, og jeg kunne se forskjell. CRT'en hadde litt bedre flyt i bildet, mens lcd hadde overlegen kontrast og skarphet i bildet. Så som konklusjon på den lille spill testen jeg gjorde, så vil jeg si at Benq FP991 funker bra til spill, men som alle vet, så er fremdeles CRT best til dette.(og kommer vel sannsynligvis til å forbli det?) Er det noen som lurer på noe ang skjermen, så er det bare å spørre, så skal jeg svare så godt jeg kan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå