Kontorstol Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Hei! Finnes Sigma 70-200mm F2,8 APO EX DG HSM for Canon? Finner den ikke i noen nettbutikk. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Den modellen er vel erstattet av OS-modellen. Jeg har den modellen du etterspør, uten OS. Ikke dumt med OS på denne, blir lett bevegelsesuskarphet hvis du ikke har kort nok lukkertid. 1 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Aha! Takk for svar. Det var synd, for jeg syns 4000,- var dyrt nok. Har du tips til andre tilsvarende linset? Har en Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM fra før, men trenger en god telelinse til en billig penge. Endret 4. januar 2013 av Kontorstol Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Aha! Takk for svar. Det var synd, for jeg syns 4000,- var dyrt nok. Har du tips til andre tilsvarende linset? Har en Sigma 30mm F1.4 EX DC HSM fra før, men trenger en god telelinse til en billig penge. Det kan være verdt en titt her, hvor diskusjonen delvis er den samme: http://www.diskusjon... Endret 4. januar 2013 av Cilleron Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Det nærmeste du kommer til en tilsvarende pris er Canon 70-200 f/4 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Takker. Jeg er dog ute etter en telezoom og ikke en superzoom. Hva med Canon EF 70-200mm F4.0 USM? Jeg er ute etter en viss kvalitet uten å bruke for mye penger. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 70-200 F4 er knall hvis du ikke behøver 2.8. Mye lettere å slepe med seg enn de store 2.8 objektivene, og skarp som juling. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg har en Gorillapod SLR-Zoom som jeg bruker en del, tror du at den vil bli ustabil med Canon EF 70-200mm F4.0 USM på et 1000D (skal snart oppgradere til 600D)? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Canon 70-200 f/4 veier sikkert under halve vekta av Sigmaen du nevnte i første post. Det går an og montere et stativfeste på objektivet, overgangen anbefales og kjøpe på eBay Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Blir kameraet da hengende bak på linsen "i løse luften"? Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Blir kameraet da hengende bak på linsen "i løse luften"? Ja det blir det. Og fordelen er at det blir mer stabilt med tanke på vektfordelingen for stativet, så man unngår at det kan sige den veien det er mest vekt. Kjøpte selv slikt feste på ebay til min 70-200 f4 når jeg hadde den. Jeg kjøpte 3, fordi jeg var skeptisk til kvaliteten. Men den første lever enda, og de to andre har jeg liggende å støve ned Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Så det er helt trygt å la kameraet henge på festet? Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 ...og helt vanlig på større telezoomer og teleobjektiver. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Ser fryktelig skummelt ut, men takk for svar. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Ser fryktelig skummelt ut, men takk for svar. Det er ingen grunn til bekymring. En kamerafatning er laget for å tåle en viss vekt. Når vekten på objektivet overstiger denne grensen, så vil fatningen sannsynligvis ryke hvis du setter kameraet på stativet i stedet for objektivet. Men ettersom denne grensen er en del høyere enn vekten av kamerahuset, så er det aldri noe fare forbundet med å feste objektivet på stativet i stedet for huset. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Aha, det var egentlig logisk når jeg tenker meg om. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Logisk ja, ville nok ikke satt kameraet på stativet her nei Kameraet er det lille svarte du ser på høyre side Endret 4. januar 2013 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå