Gå til innhold

Video rendering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket program bruker du ?

Rendering er når maskinen tar alle filmklippene dine, overgangene, effektene og lager den ferdige filmen (rendre (tegne) hver enkelt bilde) som skal enkodes og lagres.

Når du ser på filmen i redigeringsprogrammet ditt så er det lav-kvalitets rendring som skjer for at du skal få sett på filmen i sanntid. Høykvalitets rendring tar for mye CPU kraft så dette kan ikke gjøres i sanntid, derfor er dette et separat steg på vei til det ferdige produktet.

Jeg ser ikke helt hvordan du skal få ungått å gjøre det, skal du lage en DVD/BD/AVDHC disk så må du gjennom en rendering prosess i mine øyne.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Powerdirector 9, og rendering-prosessen tar veldig lang tid (skjer clip for clip) Nå har jeg prøvd Adobe Premiere Elements 11, som gjennomfører rendering som en samlet oppgave, mye raskere enn PD9. Jeg har også prøvd Windows Movie Maker, og har ikke registrert at den gjennomfører rendering i det hele tatt. Forøvrig har jeg en meget rask PC med mye RAM og HD. Jeg vet at PD9 har fått mye kritikk for langsom rendering. Kjenner du noe til det?

Lenke til kommentar

Kjenner du noe til det?

Nei, jeg har bare så vidt prøvd Powerdirector for lenge siden og bare brukt Sony Vegas senere.

Jeg vet at nyere redigeringssoftware kan benytte funksjoner i skjermkortet (GPU) til å utføre rendring og koding rasker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...