Gå til innhold

Vurderer å gå IKT, men mangler kunnskap..

Shantara

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tror endelig jeg har bestemt meg for hva jeg vil utdanne meg som, men jeg er jo ikke helt sikker. Jeg har tidligere gått TIP, og startet på kjøretøy. Jeg droppet ut av kjøretøy, da dette ikke var noe for meg.. Alt for mannsdominerende yrke, og jeg som jente fikk såvidt mulighet til å ta på en bil, til tross for at jeg var den med best karakterer i alle fag og jeg viste stor interesse.

Nå har jeg sånn halvveis bestemt meg for å gå IKT, men problemet er det at jeg ikke har så mye kunnskaper fra før av. Jeg kan såklart mer om data enn alle andre i min krets, men kan ikke skryte på meg stort. Jeg ønsker derfor å lære en del før jeg eventuellt begynner på IKT til høsten, men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne...

Jeg skal kjøpe meg en ny, god pc fra multicom senere denne mnd, jeg lurer også på om jeg kan bruke denne når jeg starter på IKT? Eller må jeg bruke skole-pc?

Så jeg trenger litt hjelp her, litt veiledning og forberedelse før jeg vil gå IT-veien. Tips og svar mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen av IT linjene krever noen forkunnskaper innen data. Alle fag er satt opp sånn at man skal kunne lære seg det uten å kunne noe fra før. Så lenge du har basic datakunnskaper blir ikke dette noe problem. og ja du kan bruke egne laptops på skolen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Fra det ene mannsdominerte yrke, til det andre ? :-)

Gikk IKT for et par år siden, og vi var vel 13 gutter og 1 jente.

Uansett, IKT-servicefaget er veldig "enkelt" i den forstand at det er lagt opp for at hvem som helst kan søke seg inn på det, for å så lære fra grunnen av. Så det hadde jeg ikke bekymret meg for.

Mest vil du lære når du begynner å jobbe som lærling uansett.

IT er for det som liker selvstudie og for de som liker å ta ansvar for hvor mye du vil lære selv.

Edit: Var litt sen.

Angående å bruke egen laptop varierer det fra skole til skole, kommune til kommune og fylke til fylke :)

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...