Nilsen Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Og i mellomtiden har en hel verden blitt avhengig av Internett. For 30 år siden revolu-sjonerte dette verden Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 "ASL?" - mIRC i 97 på videregående på #norge. Hu hei, hvor tiden flyr. 4 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 "ASL?" - mIRC i 97 på videregående på #norge. Hu hei, hvor tiden flyr. Jeg starta å bruke mIRC tidlig i 1996 jeg. Husker fortsatt den grusomme lyden mitt 33.6 modem brukte da jeg skulle koble meg til internett. Var tider det Lenke til kommentar
hekatombe Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Herlig lyd, mener du vel? 5 Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Pappa kjøpte familiens første familiemaskin julen 95 tror jeg, som kjørte win95 på en pentium 100. Det mest spennende dog, var 28.8k fax-modemet! Her fikk vi internett, men som 11-åring, var det ikke akkurat mye i bruk for min del. Det tok ikke av før vi fikk isdn. Vi måtte byttet til et abonnement som hadde en fastpris på antall minutter påkoplet, fordi det gikk så mye i online spilling, noen ganger på dobbel linje, når far i huset ikke fulgte med. Det åpnet også for ymse warez-sider.. Lenke til kommentar
haakkern Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 hvor er den nettsiden hvor du kan se på de forskjellige internettlinjene som går til forsjellige land? kan se de som et stort kart linje type og hastigehet osv. mener det var en artillet her på hw.no lenge siden ? Lenke til kommentar
Frozone Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Mener det var i '97 jeg første gangen kom meg på nett. Husker ennå den herlige lyden av mitt 33.6 modem, det var tider det Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 BBSer to win Good old days 1 Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 hvor er den nettsiden hvor du kan se på de forskjellige internettlinjene som går til forsjellige land? kan se de som et stort kart linje type og hastigehet osv. mener det var en artillet her på hw.no lenge siden ? Du tenker nok på disse to: http://www.hardware.no/artikler/dette-kartet-viser-internett/115360 http://www.hardware.no/artikler/slik_har_du_aldri_sett_internett_for/100150 Lenke til kommentar
hekatombe Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Mitt første modem var i hus i 1999, 56K med wunderful lyd. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Husker de sene nattekveldene man sto med en pute og prøvde å kvele modemlydene fordi man ikke fikk lov til å sitte på internett midt på natta. Det var tider det. Senere fant man ut hvordan man skulle deaktivere lyden. 3 Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) "Revolu-sjonerte"? Husker jeg spilte initials game på IRC i 91-92... Endret 4. januar 2013 av pax1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Herlig lyd, mener du vel? Hehe jeg synes ikke det. 14.4 modem på en internettkafè rundt 1994 var vel omtrent første gangen jeg var på nett. Netscape Navigator brukte vi den gang Lenke til kommentar
Stefski Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Mannen som skapte dette i 1990, heter Sir Tim Berns Lee Han heter strengt tatt Tim Berners Lee da. Vi respekterer vel mannen såpass at vi skriver navnet hans korrekt. 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Høyskole i 1993. FTP og IRC var vel det som ble mest brukt. Mener å huske at jeg laget min første webside i 94. Hele høyskolen satt forresten og delte på en 64Kbit-linje. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Utstyrt med en pentium 90, 14.4 modem og datidens kraftigste webutvikler software (Notepad) var jeg kongen i gata. En kort stund Lenke til kommentar
haakkern Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 hvor er den nettsiden hvor du kan se på de forskjellige internettlinjene som går til forsjellige land? kan se de som et stort kart linje type og hastigehet osv. mener det var en artillet her på hw.no lenge siden ?Du tenker nok på disse to: http://www.hardware.no/artikler/dette-kartet-viser-internett/115360http://www.hardware.no/artikler/slik_har_du_aldri_sett_internett_for/100150 Ja ass! thanks! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 For min del, Internett på en juicet opp Amiga 1200 i 1995. Det var tider, hehe. * savn * Ikke noe flash, java eller fancy schmancy dill. Lenke til kommentar
Mgr_Buddha Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Oslonett kunde fra 1993. Begynte vel med et 14.4 modem, og til å begynne med var det usenett som var det helt store. comp.sys.ibm.pc.games treet ble flittig besøkt. Og så kunne man laste ned patcher til spill... fantastisk. Husker første Mosaic browsern og de senere Netscape versjonene. Ahhh, nettet i seg sjøl var gøy den gangen, ikke bare et husholdningsverktøy som i dag. Lenke til kommentar
knuterikb Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Var med fra tidlig '93 som bruker av oslonett, før det hadde jeg benyttet nyhetsgrupper et par år på skolen, samt på direkteoppringte BBS'er. Husker det var more å bytte ut 1200/75 baud modemet med et synkront 2400 baud modem - da klarte jeg plutselig ikke lenger å skrive innlegg raskere enn modemet klarte å overføre teksten :-) Gopher ble en liten revolusjon for min del mtp dokumentlesing, og nettleseren gjorde egentlig ikke så mye mer i sine første spede netscape-versjoner.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå