Gå til innhold

[Løst] Guttetur til Magaluf

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg skal på en guttetur til Magaluf til sommeren. Derfor har jeg en del ting jeg lurer på før vi reiser.

1. Jeg er ca 2m høy, og er litt stor, så det vill si at jeg trenger litt mer beinplass enn en normal person gjør. Er det derfor dumt av meg å bestille via ryanair? eller burde jeg satse på Norwegian/sas?

2. Når det står at flyselskapet kjører til Mallorca-palma er det veldig langt unna magaluf? Er det sånn at vi kan ta taxi til hotellet?

3. Burde vi kjøpe billetter og hotell for seg selv eller sammen? budsjettet vårt blir mest brukt på drikke sannsynligvis så jeg vil vite om noen har noen erfaringer med noen bra ungdoms hotell eller lignende i Magaluf som ikke koster all verden.

Takk for alle svar.

Har aldri hvert på Mallorca så ikke hate.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Jeg hadde definitivt bestilt en chartertur (pakkereise).

Da betaler du en pris, og da får du noen du kan ringe til i reisebyrået om det skulle være noe, du blir hentet på flyplassen med buss (t/r 140,- pr person, mye billigere enn taxi).

Flyene som blir brukt er som regel SAS/Thomas Cook, så benplass er så som så. Er det et problem, bestill plass ved nødutgang ;)

Jeg var på Vista Sol sommeren 2012, kan varmt anbefale det, ligger nært den skandinavisk stripa, og generelt kort avstand til alt.

Lenke til kommentar

Er jo ikke sikker på hvordan det har holdt seg, men Portoino Steak House var veldig bra når jeg var der for et par år siden. Stor biff, masse mat, kald strongbow, hyggelig pris.

Om du får velge hotell, prøv å unngå noen av de som ligger i gata Carrer Torrenova. Bakken opp dit fra utestedene er grådig irriterende når du er full og klokka er 5 om natta. Sjekk på google maps på forhånd, Carrer Punta Balena er vel bargata(iaff i/rundt den vi oppholdt oss).

Ninjaedit: Og som IT-Henrik over skriver, bestill charterreise. Enkelt og greit, samt at du ikke betaler så veldig mye mer enn du ellers ville gjort.

Har opplevd SAS som mer behagelig å reise med enn Norwegian det siste året, men det varierer etter flytype så klart. Samtidig, om dere velger charter blir det nok mest sannsynlig Thomas cook/SAS dere havner på.

Endret av sleggefett
Lenke til kommentar

Hehe, er ofte sånn at bakker blir et problem når man har fått litt innabords. Skal sjekke litt ut på google maps, men som sagt så får jeg bare høre med gutta hva dem vill, men er det store prisforskjeller å hente på å bestille pakkereise kontra det å bestille fly og hotell hver for seg?

Lenke til kommentar

Må bare gå litt imot det de andre sier om pakkereiser her.. Har akkurat bestilt tur til Kos for sommeren og vi sparte mye penger på å bestille hotell og fly hver for seg. Med pakkereiser var det beste tilbudet vi fant 6000 for fly og en uke på hotell. Vi bestilte istedenfor hver for seg og fikk alt til 3500 på et mye bedre hotell.

Vet ikke om det er så mye du kan spare, men det pleier å være ganske mye billigere å bestille hver for seg og det er ikke noe stress i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Må bare gå litt imot det de andre sier om pakkereiser her.. Har akkurat bestilt tur til Kos for sommeren og vi sparte mye penger på å bestille hotell og fly hver for seg. Med pakkereiser var det beste tilbudet vi fant 6000 for fly og en uke på hotell. Vi bestilte istedenfor hver for seg og fikk alt til 3500 på et mye bedre hotell.

Vet ikke om det er så mye du kan spare, men det pleier å være ganske mye billigere å bestille hver for seg og det er ikke noe stress i det hele tatt.

Det var mye høyere prisforskjell enn det pleier å være. Har dere booket transport fra flyplassen til Kos? Den ligger vel noen mil unna?

Skal dere på guttetur anbefaler jeg alltid å ta en pakkereise om ikke prisforskjellen er så ekstrem. Greit nok når man skal ned, men når man skal hjem er det verdt veldig mange hundrelapper at alt er i orden av transport og opplegg når man er totalt utslitt.

PS: Drikke er såpass billig i forhold til hjemme at det er verdt å legge litt ekstra på selve reisen

God tur!

Endret av RunRookieRun
Lenke til kommentar

Takk for svar:) det kommer helt sikkert ann på hvor man bestiller reisen sin også, f.eks så det forskjellige priser fra ving til star tour. Får bare se det ann om det er noen hotell til en god pakkepris :) viss ikke blir det å bestille hver for seg tror jeg.

Lenke til kommentar

Takk for svar:) det kommer helt sikkert ann på hvor man bestiller reisen sin også, f.eks så det forskjellige priser fra ving til star tour. Får bare se det ann om det er noen hotell til en god pakkepris :) viss ikke blir det å bestille hver for seg tror jeg.

Husk bare endelig å sjekke muligheten for transport mellom flyplass og hotell... Taxi-sjåførene der lever av naive nordiske ungdommer som tror flybussen finnes overalt. Flyplass-taxier er ALDRI billig om man virkelig trenger dem :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...