Gå til innhold

valg av W8-utgave og hvordan installere?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe Lenovo Yoga straks den kommer, men det følger ikke med operativsystem.

Jeg vil ha W8, men hvilken type bør jeg velge?

Og hvordan skal jeg installere uten cd-rom?

Vil ha det billigst mulig, og bruker pcen stort sett til nett og video. Har noe behov for eldre programmer, men ingen ting utover det normale.

Ser det finnes både OEM, Professional, osv. Er ganske ny på dette så bare lurer hva dere tror?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! :) Så tidlig som jeg er :p

Om du har kikka rundt og ikke sett noe info om windows. Så er dette en windows 8 tablet og

med tanke på og måtte kjøpe det med og styr. Er nok dette enkelt hvor det allerde følger med,

selvom det kan virke uklart. ;)

BTW: Hvor jeg selv tok en liten kikk her og der, hvor dog de fleste norskebutikker ikke hadde noe info om det, men fant uansett ut at det er forhåndsinstallert!

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet selges ikke Lenovo Yoga uten operativsystem. Har du link til den du ønsker å kjøpe?

Ser det kommer en 11-tommer som kjører Windows RT og en 13-tommer som kjører Windows 8.

Når det gjelder kjøp og installering av Windows 8, så kjører Microsoft tilbud ut januar på Windows.com. Du får Windows 8 Pro for 249kr. Du laster da ned installasjonsfilene på en annen datamaskin og installerer med minnepenn på den maskinen du ønsker (eller bruker DVD-plate hvis du vil).

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet selges ikke Lenovo Yoga uten operativsystem. Har du link til den du ønsker å kjøpe?

Ser det kommer en 11-tommer som kjører Windows RT og en 13-tommer som kjører Windows 8.

Når det gjelder kjøp og installering av Windows 8, så kjører Microsoft tilbud ut januar på Windows.com. Du får Windows 8 Pro for 249kr. Du laster da ned installasjonsfilene på en annen datamaskin og installerer med minnepenn på den maskinen du ønsker (eller bruker DVD-plate hvis du vil).

Ok, da er det bare å håpe på at den dukker opp snart!

denne er jeg ute etter: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1465441

Står i beskrivelsen at "operativsystem er ikke inkludert", men kan være feil, og jeg tror og det er feil.

Dersom jeg får den før januar er omme, så får jeg jo oppgradert windows på januar-kampanje ja. Det hadde vært fint

Lenke til kommentar

Det ER feil. Den leveres med Windows 8 Core, som altså er helt vanlig Windows som i tillegg til Windows Store apper kan kjøre vanlige skrivebordsprogrammer. Du kan fortsatt oppgradere til Pro, men det ser jeg ikke noe poeng i.

Ok, tenkte meg egentlig det ja.... usikker på om jeg trenger pro-utgaven og ja,,,, forsåvidt ikke.... Takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...