V?rbris Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Oppdaterte fra 60GB Corsair F60 SSD for noen dager siden til Samsung 830 128GB - dog ikke helt uten problemer. La inn OS Windows 7 på nytt. Så langt noenlunde greit. Hadde overført alle filer jeg trengte til en sekundær disk av snurretype. Men glemte en rekke nettsider som var lagret under favoritter. Er jo bare å klikke på ikonene under mappen mine favoritter og så legge inn under mine favoritter på nytt. OS det gamle - men nøyaktig det samme som ble reinstallert lå på den gamle Corsair. Fikk ikke overført dette med det samme, måtte finne en passende sata/ata ledning. Koblet så den gamle ssd disk til, men skjedde intet, etter en stund ble skjermen svart. Ingen signal fra maskin. Kunne koble denne ssd disk til via noe tilkoblingsremedier med usb kontakt. Dette etter en rekke av og påslåinger av maskin også det å dra stikkontakt ut og inn. Fikk da melding om at windows ikke startet på riktig måte og reparerte dette. Men fikk sort skjerm igjen etter ett nytt forsøk på intern tilkobling av denne Corsair ssd disk, reparerte windows igjen og tok en gjenoppretting 3 dagn tilbake i tid. Hadde da fått formatert den gamle corsair ssd disk så ingenting på denne skulle lage problemer for oppstart. Men sitter nå med svart skjerm, starter og stopper maskin, drar ut og inn stikkontakt til maskin. Har også tatt ut og inn strømkontakt og ata/sata kontakt til den nye Samsung disk der det nåværende OS er. Har med andre ord skrudd av og på sidedeksel til maskin en rekke ganger. Helst vil jeg reinstallere windows 7 grunnet dette tullet. Men det går heller ikke - sort skjerm er sort skjerm med og uten windows 7 cd/dvd i skrivern og skriveren går. Maskinen er 2 år, helt uten lyter forøvrrig. Har ikke mekket på denne før foruten skifte av ny ssd disk til OS for ca uken siden. Ledningene er helt strøkne også. Noen løsninger på dette foruten å ta av ett sidedeksel igjen og montere avmontere kabler til OS disken? Maskinen er kjøpt hos komplett.No for 2 år siden - bare dager som mangler på dèt. Siden det er litt bal med å demontere sidedeksel for å komme til OS-disk startet jeg maskinen på nytt igjen flere ganger uten problemer, men etter montering av sidedeksel + nevnte gjenoppretting har det blitt svart skjerm etter forsøk på ny start. Svart skjerm betyr at jeg ikke kommer inn på noe av "behandlinger" Det værste er at jeg ikke får formatert OS-disken og lagt inn Windows 7 på nytt, selv om dette tar timer inkludert andre programmer jeg bruker. Vil tilføre at gammel OS - ssd disk er ikke tilkoblet, maskinen er slik den var før jeg prøvde å koble til denne gamle ssd disk for henting av info + å ha en ekstra sssd disk til diverse programmer. Masklinen lar seg heller ikke slå av med av/på knappen alltid, må ofte dra strømkontakten ut. De som kan gi hjelp, som funker kan få den gamle ssd disk gratis tilsendt. Er bare 2 år gammel, 60gb og ble byttet da den ble i minste laget for meg. Brakket for montering i 3,5" følger med. Ellers går den i søppelbøtta. Endret 4. januar 2013 av Vårbris Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Det er ikke helt enkelt å følge tråden i det du skriver. Men det jeg ville prøvd er følgende: Fjern alle disker og DVD-stasjoner og start maskinen. Du skal da få opp vanlig POST-skjerm og den vil henge etter noen sekunder med "Insert system disk" eller noe slik. Hvis skjermen forblir sort her, kan det være skjermkortet. Prøv å få lånt et annet og gjennomfør samme prosedyre. Hvis skjermen fortsatt forblir sort kan det være noe værre. Da ville jeg sendt inn maskinen til rep. Hvis du får startet maskinen og får "Insert system disk" så prøver du å montere den disken du ønsker å benytte som OS-disk. Den nye regner jeg med. I tillegg monterer du DVD-drevet og forsøker å boote fra dette med en W7-plate i. Hvis du får til å boote fra dette så forsøker du å reinstallere _med_ formatering. Så tar du det derifra. Utenom dette så anbefaler jeg å synke bokmerker til skyen Både Chrome og Firefox støtter vel dette nå. Christian... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå