Gå til innhold

memtest86 drøssevis med feil ??


b0nna

Anbefalte innlegg

Har en kompis som hadde problemer med stabiliteten på maskinen sin.

Ba ham om å kjøre memtest86, og nå er han på test #6 og har allerede funnet 56000 feil?? Har aldri brukt programmet før men vil tro at man skal finne 0 feil om brikken er i orden?

 

I summaryen stod det:

17 errors på test 5 og 96 error på test 7.

 

 

Brikken er en PC3200 512MB Twinmos med winbond.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte memtest86 her og i natt og jeg har til nå(test 7) etter 14 timer opp mot 100 000 feil. Da kan jeg ikke konkludere med noe annet enn at en av mine Geil GD brikker på 256MB er defekte.

 

Har allerede sendt returnummer forespørsl.

 

Tror ikke det hjelper stort på spørsmålet ditt b0nna, men medfølelsen er der.

 

Feyd

Lenke til kommentar
Det er risken man tydeligvis må ta, hvis man velger billige minnemerker ... :

 

...og når ble Twinmos/m Winbond regnet som billige? Minner om at flere hovedkortprodusenter, bl.a. Asus, har denne typen minne på lista over anbefalte merker.

¨

 

Har ikke nevnt verken Twinmos eller Winbond jeg .. ..

 

sier bare det at billige minnemerker kan føre til slike problemer ... mere hyppigere enn andre "dyere" merker. :)

Lenke til kommentar
Kjørte memtest86 her og i natt og jeg har til nå(test 7) etter 14 timer opp mot 100 000 feil. Da kan jeg ikke konkludere med noe annet enn at en av mine Geil GD brikker på 256MB er defekte.

 

Har allerede sendt returnummer forespørsl.

 

Tror ikke det hjelper stort på spørsmålet ditt b0nna, men medfølelsen er der.

 

Feyd

 

Jeg kjenner til mange som har disse brikkene, og mange av dem er det feil på. Jeg kjøpte et sett av disse selv 2 x 256 og en av dem var det tydligvis feil på, men den tok kvelden før jeg rakk å teste den.

 

Tror nok det er en seriefeil i denne her, for det begynner å bli ganske mange for å være tilfeldig.

Lenke til kommentar
Kjørte memtest86 her og i natt og jeg har til nå(test 7) etter 14 timer opp mot 100 000 feil. Da kan jeg ikke konkludere med noe annet enn at en av mine Geil GD brikker på 256MB er defekte.

 

Har allerede sendt returnummer forespørsl.

 

Tror ikke det hjelper stort på spørsmålet ditt b0nna, men medfølelsen er der.

 

Feyd

 

Jeg kjenner til mange som har disse brikkene, og mange av dem er det feil på. Jeg kjøpte et sett av disse selv 2 x 256 og en av dem var det tydligvis feil på, men den tok kvelden før jeg rakk å teste den.

 

Tror nok det er en seriefeil i denne her, for det begynner å bli ganske mange for å være tilfeldig.

 

Hva legger du i mange 1 eller 10 og hvor "mange" av dem hadde feil ?

Det er lett å slenge ut påstander,men har du noen faktiske tall å vise til?

Her er mine.

 

Når det gjelder Geil brikkene er det ikke mer feil på dem enn andre, dette tør jeg si da jeg som kjent driver med å teste brikker.

I løpet av de siste 3 mnd har jeg testet ca :

6 twinMos Twister.

6 TwinMos

10 Corsair

18 Geil

 

Av disse har jeg funnet feil på :

1 TwinMos Twister

3 Corsair.

 

Alle testet med memtest 86

Lenke til kommentar
Kjørte memtest86 her og i natt og jeg har til nå(test 7) etter 14 timer opp mot 100 000 feil. Da kan jeg ikke konkludere med noe annet enn at en av mine Geil GD brikker på 256MB er defekte.

 

Har allerede sendt returnummer forespørsl.

 

Tror ikke det hjelper stort på spørsmålet ditt b0nna, men medfølelsen er der.

 

Feyd

 

Jeg kjenner til mange som har disse brikkene, og mange av dem er det feil på. Jeg kjøpte et sett av disse selv 2 x 256 og en av dem var det tydligvis feil på, men den tok kvelden før jeg rakk å teste den.

 

Tror nok det er en seriefeil i denne her, for det begynner å bli ganske mange for å være tilfeldig.

 

Hva legger du i mange 1 eller 10 og hvor "mange" av dem hadde feil ?

Det er lett å slenge ut påstander,men har du noen faktiske tall å vise til?

Her er mine.

 

Når det gjelder Geil brikkene er det ikke mer feil på dem enn andre, dette tør jeg si da jeg som kjent driver med å teste brikker.

I løpet av de siste 3 mnd har jeg testet ca :

6 twinMos Twister.

6 TwinMos

10 Corsair

18 Geil

 

Av disse har jeg funnet feil på :

1 TwinMos Twister

3 Corsair.

 

Alle testet med memtest 86

 

Skal ikke sette meg opp med de tallene du har der, men jeg har faktisk 6 (noe som utgjør 12 brikker) venner som kjøpte sine Geil (Golden Dragon) brikker rundt den tiden jeg kjøpte mine, nå var det ganske få av dem som kjøpte dem der jeg gjorde så vidt jeg vet..

Jeg kan ikke bevise at det var samme feilen, men jeg antar det.

 

Av disse har ca halvparten hatt problem med en eller begge brikkene, noen av brikkene var 256mb og noen 512mb.

 

Men, det jeg lurer på med brikkene dine er når du kjøpe dem, det kan hende det var før denne feilen i produksjonen skjedde eller etter.

Jeg kan da opplyse om at jeg kjøpte mine rundt juli - august i fjor.

 

Det jeg mener er at når så mange som jeg kjenner har problemer med sine brikker, ser det ikke ut til å være tilfeldig, uten at jeg skal legge meg oppi din expertise.

Lenke til kommentar

Det er viktig å påpeke at Memtest86 bare finner feil i minnesystemet. Det betyr at det kan være både hovedkortet, Cpu og cache som feiler, i tilleg til RAM. Derfor bør du ta de brikkene og teste de på en annen Pc først. Den bør helst gjennomgå uten feil da for å vite at det oppsettet er OK. Så prøver du med en brikke om gangen.

Lenke til kommentar

Det var spørsmål om når mine var kjøpt, til det kan jeg svare at de to 3500 brikkene jeg kjører med til daglig var de første som kom til norge, ja jeg fikk dem rett fra psdata noen dager før resten av det partiet kom i salg, og det var psdata som startet med salg her i norge.

De andre brikkene har jeg fått tilsendt fra forskjellige partier i år.

Men jeg må også legge til at en god del av feilene som oppstår på minnet skyldes brukern og ikke brikken, det er fantastisk mange som mekker pc uten aning om hva de holder på med, og når det da ikke funker ja så er det jo delene sin feil :o

Lenke til kommentar
Det var spørsmål om når mine var kjøpt, til det kan jeg svare at de to 3500 brikkene jeg kjører med til daglig var de første som kom til norge, ja jeg fikk dem rett fra psdata noen dager før resten av det partiet kom i salg, og det var psdata som startet med salg her i norge.

De andre brikkene har jeg fått tilsendt fra forskjellige partier i år.

Men jeg må også legge til at en god del av feilene som oppstår på minnet skyldes brukern og ikke brikken, det er fantastisk mange som mekker pc uten aning om hva de holder på med, og når det da ikke funker ja så er det jo delene sin feil :o

 

Må si meg ganske enig i det siste der, men når det gjelder oss (meg og mine venner) har vi holdt på med data nå en 4-5 år og klarer oss ganske fint. Men det finnes jo alltid folk som gjør dette for første gang, og de kan finne på mye rart så det er klart at i mange tilfeller er det ikke hardware`n sin feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...