Gå til innhold

hjelp til ny pc

Anbefalte innlegg

Det er ikke så " :w00t: ". La oss holde oss på topic nå før det går gale. :ph34r:

Takk for svar :) setter pris på det

Ikke noe problem å spore av litt lærer litt der også :eek:

Angående hovedkort

Billig dyrt hva er bra her!

H100i hydro bråker den for mye eller bare litt? hehe

Endret av pc profil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Ingen problem. :)

H100i bråker med mindre om du ikke bytter viftene som følger med. Anbefaler deg å kjøpe noen AF 120 mm Quiet Edition vifter eller SP 120 mm vifter. Har ingen erfaring med SP viftene men har AF viftene selv. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Du bruker simpelthen ikke Corsair AF Vifter på en radiator... :nei2: SP vifter derimot :)

Hvorfor ikke AF vifter? Dem funker suverent dem også. SP vifter er jo bedre men ser ikke problemet med å ha noen AF vifter på en radiator.

Sånn jeg forstod det kan du bruke sp på radiator og af på sideveg i kabinettet

Du kan også like så godt bruke SP vifter på sidevegg i kabinettet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Har egentlig ikke så mye å si. For min del funker dem suverent til hva jeg betalte for dem. De som følgte med bråkte som bare det så det var godt å bli kvitt dem. Men som sagt så anbefaler jeg selv SP vifter ettersom at dem er enda bedre.

Lenke til kommentar

H100i bråker ikkje akkurat noe VOLDSOMT under idle med standard vifter da, men med litt fart begynner d å suse litt ja:) eg skal bytte til Corsair sine vifter sjølv!

når d gjelder H100i, resten av Hydro serien til corsair og andre radiatorer, opp mot Corsair vifter meiner eg:

SP: er jo den vifta som dytter luft best. brukes på kabinett der d er ganske så tett, og for å DYTTE luft gjennom radiatorer. som når du har festa radiatoren på H100i til kabinettet, og vifta skal dytte lufta først gjennom radiator, også ut gjennom kabinettet.

AF: er jo for enkel flow, og ikkje for maktdytting av luft:p som kabinett med ganske opne luftinntak, eller for å DRA luft gjennom radiator. ville også brukt d for å dra luft inn i opne kabinett.

SP eller AF, eg ville ha valgt high performance utgava av viftene, og kobla dei til viftestyring. som vil gi deg eit større spekter viftene kan kjøra på:) (så vidt eg har fortsått)

også har du jo push eller pull diskusjonen da:p eg har alltid tenkt at vifta skal pushe lufta først gjennom radiator, også ut av kabinettet. MEN når du gjer det, legg alt støv seg mellom vifte og radiator! for radiator funker som støvfilter. da blir d ikkje så enkelt å renske for støv! demontering må til....

men setter du vifta mellom radiator og kabinett, sånn at den pulle luft gjennom radiator og pushe ut kabinettet, vil jo støvet legge seg på "utsida" av radiator mens vitfa er på innsida. da er det berre 4sek med støvsuger og alt støv er vekke fra radiator:)

push ELLER pull skal gi like bra resultat/kjøling/performance.

push OG pull, gir ikkje akkurat bedre resultat. men d gjer jobben enklare. du kan kjøre push+pull på lavare og stillare for å flytte like mye som berre push eller pull. men dette er noe eg aldri kjem til å gidde å prøve.... unødvendig i mine auger...

så her slår eg eit slag for Corsiar H100i, med gode Corsair vifter, satt opp i PULL :thumbup: candy!

Lenke til kommentar

Bytter du ut viftene på H100 så blir det så dyrt igjen.

viss du tenker stock mot stock ang H100 og Noctua så kommer dem likt ut, men NOctuaen er billigere.

Fant ut feilen med grafitkortet kun viftene som er gåen utenom det er det fint.

Lenke til kommentar

Fant ut feilen med grafitkortet kun viftene som er gåen utenom det er det fint.

Anbefaler deg å kjøpe nytt grafikk kort uansett, da det du har begynner å bli antikk i pc verden ;)

Men nytt skjermkort så har du så og si ny pc.

Men uansett, viss du vil bruke penger og oppgradere så gjør du jo det.

Fikk ikke helt med meg hva maks budsjettet ditt er ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jeg glemte å spørre om en ting, skal du ha et kabinett med "vindu" eller ikke? Hvis du ikke skal ha så kjøp Noctua D-14.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hvorfor kjøpe Noctua hvis han ikke skulle hatt vindu...?

Lol. Den er svær og stygg men kjøler utrolig bra.

Noctua vifter ser helt jævlige ut, en de er de beste viftene jeg har prøvd ;)

Bra du er enig med meg. :wee: Har ingen erfaring med Noctua men dem er nok bra. :)

Lenke til kommentar

Phanteks er en fantastisk god luftkjøler. Er ca 2* bedre en Noctuaen, men med samme lydnivå :)

Men dette kommer helt an på hvilken tester du leser!

Vil si dem er like gode, men personlig mening så ser Phanteksen mye bedre ut en Noctuaen :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...