Gå til innhold

hjelp til ny pc

Anbefalte innlegg

Lurte på om dette er bra og vil fungere?

Tenkte bruke de hardiskene, rammen og strømmforsyningen jeg har men bytte ut hovedkort og prosessor. gammelt grafickort er kaput så må nytt her det er et gtx 460 hawk. Noen som har noen gode innspill eller noe jeg har glemt.

komponenter som jeg har.

strømforsyning

Chieftec model gps- 550a

ram

kingston 4x2gb = 8 ddr3-1600cl9 240-pindimm

motherboard

asus p7p55d-e lx

intel corei5-760 lga1156

Harddisker

120gb ssd

2 terabyte vanlig gammel

Mulig nye komponenter

758478 Corsair Graphite 600T Midi Tower Sølv

- Vifter: 1x 200mm Front, 1x 200mm Topp, 1x Bak 120mm, ATX, mATX, Hvit LEDs 1 1599.00 1599.00 743925 MSI Z77A-GD55, Socket-1155

- ATX, Z77, DDR3, 2xG3+1xG2-PCIe-x16, SLI/CFX, DrMOS, VGA, DVI, HDMI, UEFI 1 1139.00 1139.00 660225 Intel® Core i7-3770K Processor

- Socket-LGA1155, Quad Core, 3.5GHz, 8MB, 77W, HD4000, Boxed w/fan 1 2299.00 2299.00 751369 Gainward GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA

- PCI-Express 3.0, GDDR5, DVI-D+DVI-I, native-HDMI, DisplayPort, 915MHz 1 2995.00 2995.00 755431 Plextor Blu-Ray Reader PX-B120U

- USB 2.0, BD Read:8x, DVD Read:8x, Cyberlink BD Suite, Retail, BLACK 1 595.00 595.00 429485 Falcon XL Dust Off 300ml

- 100% ozone safe 1 129.00 129.00 303162 Antistatic Armchain 6 feet

- BW-106BL-L4 1 99.00 99.00

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann :)

Du får ikke noe stor ytelseøkning med tanke på komponentene du har fra før.

Nytt skjermkort

og

nytt kabinett viss du ikke liker det du har, og er du opptatt av støy, så anbefaler jeg deg på det sterkeste å kikke og lese om Fractal Design R4.

Men først av alt, hva skal du bruke pcen til ?

Lenke til kommentar

gd55 på tilbud hjå dustinhome og 7970ghz for under 3K hjå komplett:)

7970 skal være "best" og mest bang4buck for tida, og når d er samme pris som på gtx670 er d vel liten tvil ka du bør velge! .....til gaming altså:)

er d kun gaming så er jo ikkje 3770k noe bedre enn 3570k, bare waste.

kjem sikkert superweekend på komplett i dag, så følg med! ;)

Lenke til kommentar

Heisann :)

Du får ikke noe stor ytelseøkning med tanke på komponentene du har fra før.

Nytt skjermkort

og

nytt kabinett viss du ikke liker det du har, og er du opptatt av støy, så anbefaler jeg deg på det sterkeste å kikke og lese om Fractal Design R4.

Men først av alt, hva skal du bruke pcen til ?

hei takk for svar

Vil ha en pc som jeg kan bruke for de nyeste spillene. Ønsker at den skal være svært rask, stille.

Når jeg nå er først i gang med ny pc oppgradering vil jeg den skal ha gode komponenter .

Fra min intel corei5-760 lga1156 er det stor oppgradering til 3770 og 3570?

Ser også det at mitt gamle hovedkort bruker 1156 socket så hvis jeg velge å oppgradere trenger jeg også dette nytt.

Noen gode råd her?

Prosessor hovedkort

Tenker på et god hk for rundt 1000-2000 Det beste til den prisen :dribble:

Tror også je vill gå for 3770k

og kjøpe crosair H100i Hydro serie

:w00t: Gøy med pc bygging.

Endret av pc profil
Lenke til kommentar

Er ikke snakk om den store forskjellen, trur ikke du merker noe praksis forskjell på å bytte hk og cpu med det du har nå.

Men et bedre skjermkort så merker du forskjell :)

Og ikke kjøpt lukket vannkjøling til CPUen.

Hvorfor ikke vannkjøling?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hva er budsjettet ditt på? :)

Du har forresten ikke bruk for en Blu-ray spiller med mindre om du ser mye Blu-ray film på PC'en. ;)

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Problemet er støy :)

Anbefaler Phanteks luft kjøler eller noctua sin luftkjøler :)

Har du tenkt over at man kan bytte de viftene som følger med radiatoren i noen stille vifter? Det gjorde jeg og den funker helt suverent! Stille er den og behagelig temps.

@trådstarter

Hvis du skal ha kabinett med "vindu" så ville jeg værtfall ikke anbefalt deg Noctua. Noctua-viftene er svære og ser ikke pent ut i det hele tatt.

Uansett så yter H100 mye bedre enn Noctua.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Har du tenkt over at man kan bytte de viftene som følger med radiatoren i noen stille vifter? Det gjorde jeg og den funker helt suverent! Stille er den og behagelig temps.

@trådstarter

Hvis du skal ha kabinett med "vindu" så ville jeg værtfall ikke anbefalt deg Noctua. Noctua-viftene er svære og ser ikke pent ut i det hele tatt.

Link, takk har kun sett at de yter mer eller mindre likt ;)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Link, takk har kun sett at de yter mer eller mindre likt ;)

Vent litt, skal finne den. :)

Hadde den linken liggende her et sted... :hmm:

Lenke til kommentar

@trådstarter

+1!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...