Latias Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 - Michael Carrick has attempted more passes than anyone else in our team with 1646 (3rd), behind Yaya Toure with 1732 and Mikel Arteta with 1702. Both Toure and Arteta have had more minutes on the pitch that Carrick though, so when comparing pass per minute, Carrick (0.949/min) has a better passing rate than Arteta (0.946/min) and Toure (0.919/min). - Carrick passes the ball forwards with 35.24% of his passes. When looking at the players in the top 10 for passes completed, Carrick is 3rd, behind David Silva (36.23%) and Ashley Williams (35.85%), but ahead of the likes of Steven Gerrard (35.23%), Joe Allen (31.87%), Toure (30.02%), Santiago Cazorla (28.2%) and Arteta (27.03%). - Most passes completed per game: 1. Scholes completed 135/148 (91%) vs Spurs. 2. Carrick completed 119/134 (89%) vs Aston Villa. 3. Carrick completed 115/126 (91%) vs Southampton. 4. Carrick completed 110/116 (95%) vs West Ham. 5. Carrick completed 98/111 (88%) vs Norwich (88%). 6. Scholes completed 97/106 (92%) vs Aston Villa. 7. Carrick completed 93/108 (86%) vs Spurs. 8. Scholes completed 92/95 (97%) vs Everton. - Carrick has completed more final third passes than any of our other players (338), followed by Van Persie (231). Anderson and Kagawa have been the most accurate with their final third passes though, completing an impressive 87% of all attempted in this area, followed by Danny Welbeck (86%). - Carrick has been accurate with more long ball passes than any of our other players with 133/176 (76%). Anderson has a long ball accuracy rate of 97% (31/32), followed by Fletcher with 94% (17/18) then Kagawa with 92% (12/13). - Rooney is (joint, with Juan Mata) top of the assist charts in the league with 7, Van Persie is 3rd with 6, Antonio Valencia and Carrick are 15th with 4. - Carrick has won the ball more times in the defensive third than any of our other players (63), followed by Evra (55), Evans (50) and Ferdinand (48). - For comparison: Vincent Kompany (67), Ashley Cole (59), David Luiz (52), Kieran Gibbs (49), Per Mertesacker (46), Branislav Ivanovic (40), Yaya Toure (38), Ramires (33), Gareth Barry (25). - Carrick has won the ball more times in the midfield third than any of our other players (81), followed by Evra (42), Valencia (35), Rooney and Cleverley (31). - For comparison: Mikel Arteta (90), Yaya Toure (69), Santiago Cazorla (67), John Obi Mikel (59), Gareth Barry (52), Juan Mata (41). Michael Carrick, den mest undervurderte spilleren i Premier League? 5 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Michael Carrick, den mest undervurderte spilleren i Premier League? Helt enig, pleier å se i kommentarfelter at folk bare blir overrasket når noen nevner Carrick som en god spiller, det viser bare hvor lite fotballforståelse folk har. Han har tatt mer og mer ansvar, han styrer rett og slett midtbanen og siden Scholes har gått litt ut på dato nå så har Carrick vært en veldig viktig spiller. Hva skulle vi gjort uten ham? Cleverley må fortsatt opp ett hakk eller to. Endret 2. januar 2013 av CHAMP19NS Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Carrick har vært veldig god når han får spille rollen han kan best. Han var grusom når han måtte spille stopper, eller når han måtte ta offensivt ansvar aka. rollene til Cleverley/Scholes. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 Fantastisk overblikk. Folk som sier han kun slår støttepasninger kan ta seg en bolle eller ti. 2 Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Carrick har noen brilliante pasninger offensivt til tider. Men han er ingen OMS, og når han må ligge permanent i den rollen, så går det galt. Han er best når han ligger bak og styrer. Men han er undervurdert offensivt, såvell som defensivt. Beste midtbanespiller vår pdd. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Carrick, undervurdert? Virkelig? Synes at annenhver plass jeg ser så finner jeg en Utd supporter som skryter Carrick opp som verdensener nærmest. For et par år siden så kan man si at tinga var litt annerledes, men i perioden 09-11(?) så var ikke fyren noe særlig og skryte av for og si det mildt, kanskje minnene deres sitter litt tilbake fra den tiden? Vist ikke. Hvor blir han undervurdert? VGD er ikke lov og nevne, da det blir for dumt. 2 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Undervurdert generelt. Hver gang jeg nevner Carrick som en god spiller ler som regel mine kompiser som heier på Pool, Arsenal etc. 1 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Carrick, undervurdert? Virkelig? Synes at annenhver plass jeg ser så finner jeg en Utd supporter som skryter Carrick opp som verdensener nærmest. For et par år siden så kan man si at tinga var litt annerledes, men i perioden 09-11(?) så var ikke fyren noe særlig og skryte av for og si det mildt, kanskje minnene deres sitter litt tilbake fra den tiden? Vist ikke. Hvor blir han undervurdert? VGD er ikke lov og nevne, da det blir for dumt. Selvfølgelig er det United supportere som roser ham, hadde blitt veldig overrasket om noen andres lag supportere gjorde det og ikke oss selv. Har lest flere kommentarer hvor United supportere som skryter av ham, men andre lags supportere er som oftest trangsynte og ler. Det er det som menes når vi sier at han er undervurdert. Alle vet hvor god Persie er, men det er bare oss United fans som har sett hvor god Carrick faktisk er. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Carrick, undervurdert? Virkelig? Synes at annenhver plass jeg ser så finner jeg en Utd supporter som skryter Carrick opp som verdensener nærmest. For et par år siden så kan man si at tinga var litt annerledes, men i perioden 09-11(?) så var ikke fyren noe særlig og skryte av for og si det mildt, kanskje minnene deres sitter litt tilbake fra den tiden? Vist ikke. Hvor blir han undervurdert? VGD er ikke lov og nevne, da det blir for dumt. Argumentet mot Carrick har i årevis vært at han er utrolig begrenset og kun slår støttepasninger. Det er så langt unna sannheten som det er mulig å komme. Tallene viser at han har flere pasninger enn noen andre United-spillere, og kun slått av Yaya og Arteta i ligaen. Så er spørsmålet, slår han kun støttepasninger? Tallene forteller oss at han slår ballen framover på banen 35 % av tiden, her kun slått av Silva og Williams som begge har 36 %. Carrick ligger som regel på 90 % fullførte pasninger pr. kamp, noe som er bedre enn de fleste andre. På langpasninger ligger han på imponerende 76 %. Dette er alt fra perfekte crossere til nøyaktige gjennombruddspasninger ala Song til RvP i fjor, bare ta en titt på gifene over. Rundt egen sekstenmeter har han vunnet tilbake ballen 63 ganger, kun slått av Kompany (67). På midtbanen har han vunnet tilbake ballen hele 81 ganger, kun slått av Arteta (90). Statsene taler for seg. Carrick er en mann som får jobben gjort. Pålitelig som få andre. Skal ikke legge skjul på at han har hatt et par trege sesongstart, men når han først blir varm i trøya så er han blant de beste midtbanespillerne i Premier League. Denne sesongen startet skeis, men det var fordi han ble omskolert til midtstopper i et par tre kamper. Etter det har han vært formidabel. Var etter min mening Uniteds beste spiller foregående sesong, og han fortsetter i samme spor nå også. Spør du meg hvilke to spillere jeg setter opp først på lagoppstillingen, svarer jeg van Persie og Michael Carrick. 7 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Michael Carrick, den mest undervurderte spilleren i Premier League? Artig, har sittet de siste kampene og tenkt at Carrick har vært både god og viktig. Folk spør seg hva vi hadde gjort uten Persie, jeg spør hva vi hadde gjort uten Carrick. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Man så jo hva som skjedde med midtbanen vår når carrick gikk ut mot Wigan etter 60 min. Klassespiller. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Argumentet mot Carrick har i årevis vært at han er utrolig begrenset og kun slår støttepasninger. Det er så langt unna sannheten som det er mulig å komme. Tallene viser at han har flere pasninger enn noen andre United-spillere, og kun slått av Yaya og Arteta i ligaen. Så er spørsmålet, slår han kun støttepasninger? Tallene forteller oss at han slår ballen framover på banen 35 % av tiden, her kun slått av Silva og Williams som begge har 36 %. Carrick ligger som regel på 90 % fullførte pasninger pr. kamp, noe som er bedre enn de fleste andre. På langpasninger ligger han på imponerende 76 %. Dette er alt fra perfekte crossere til nøyaktige gjennombruddspasninger ala Song til RvP i fjor, bare ta en titt på gifene over. Rundt egen sekstenmeter har han vunnet tilbake ballen 63 ganger, kun slått av Kompany (67). På midtbanen har han vunnet tilbake ballen hele 81 ganger, kun slått av Arteta (90). Statsene taler for seg. Carrick er en mann som får jobben gjort. Pålitelig som få andre. Skal ikke legge skjul på at han har hatt et par trege sesongstart, men når han først blir varm i trøya så er han blant de beste midtbanespillerne i Premier League. Denne sesongen startet skeis, men det var fordi han ble omskolert til midtstopper i et par tre kamper. Etter det har han vært formidabel. Var etter min mening Uniteds beste spiller foregående sesong, og han fortsetter i samme spor nå også. Spør du meg hvilke to spillere jeg setter opp først på lagoppstillingen, svarer jeg van Persie og Michael Carrick. Jeg spurte ikke hvorfor du synes Carrick var god. Jeg leste posten din tidligere. Jeg spurte hvorfor du mente på han var undervurdert? For det er han langt i fra. 2 Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Carrick er undervurdert med tanke på at han er blant de tre beste sentrale midtbanespillerne i PL, men aldri blir nevnt som det av noen utenfor United. Uniteds beste spiller i år sammen med Van Persie. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Jeg spurte ikke hvorfor du synes Carrick var god. Jeg leste posten din tidligere. Jeg spurte hvorfor du mente på han var undervurdert? For det er han langt i fra. England-karrieren hans er et prakteksempel på at han er undervurdert. Hvorfor er middelmådigheter som Barry, Milner, Parker og til og med Downing med i troppene gang på gang, mens Carrick som regel blir utelatt? Lenke til kommentar
archanios Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Det kan hende du har høyrt mykje positivt om Carrick frå United-supporterar, og eg trur nok at ein del har begynt å få opp augene for han igjen, men eg trur også at det er veldig mange både United-supporterar og andre supporterar som rett og slett ikkje tenkjer over at Carrick er eit alternativ når ein snakkar om dei bedre/beste sentrale midtbanespelarane i PL. Sjå berre på diskusjonen rundt det engelske landslaget, der den sentrale midtbana ikkje akkurat har fungert strålande dei siste åra. Etter kvart har ein prøvd å fornye seg med å gje spelarar som Wilshere og Cleverley sjansen, men det var lange perioder då Lampard, Gerrard og Barry var "utan konkurranse" til tross for at dei nesten aldri fungerte samtidig på bana. Carrick får fortjent nok meir merksemd no, men det har tatt lang tid og eg trur nok framleis at svært mange ser på han som ein spelar som kun spelar på tvers og tar dei enklaste vala tilgjengeleg. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 England-karrieren hans er et prakteksempel på at han er undervurdert. Hvorfor er middelmådigheter som Barry, Milner, Parker og til og med Downing med i troppene gang på gang, mens Carrick som regel blir utelatt? Ganske så enig, føles ut som om troppen for det meste bestemmes av media. De spillerne som aldri blir omtalt og som forblir usynlige i media, tror mange er dårlige spillere. Hodgson fant vel ikke bedre enn disse, spesielt Downing var litt rart, men han var jo Pool manager så det var vel grunnen. Kanskje må man være en primadonna for å komme lenger i engelsk fotball. Synd og skam. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Vi får se til helgen om Carrick leverer igjen, tror vi vi virkelig trenger han for å kontrollere kampen. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Tipper han kommer til å ha midtbanen deres i sin hule hånd, men det er vel ingen andre enn United-gutta som kommer til å legge merke til det. Alltid andre spillere som stikker av med oppmerksomheten. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 Hva synes vi om Carrick i dag da? For min del var han banens beste. Spesielt i førsteomgangen var han helt rå, midtbanegeneral som eide hele spillet. Ufarliggjorde trusselen Suarez kunne utrette. Helt fantastisk posisjonering, og et overblikk av en annen verden. Utvilsomt Englands beste midtbanespiller per dags dato. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Sir Michael Carrick. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå