Robert Ø. Bagstad Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Heisann! Jeg ønsker å legge inn en verdi i en celle avhengig av en annen celles tekstfarge. Formelen jeg ser etter er noe sånt som: =HVIS(E5=Rød tekstfarge; 1; 0) Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Sett på betinget formatering? Lenke til kommentar
Robert Ø. Bagstad Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Mulig jeg er litt vanskelig og "old school", for jeg ønsker å skrive koden rett inn. Men hvis jeg bruker betinget formatering, hvordan går jeg da frem? *Edit* Dessuten er det innholdet i den nye cellen jeg ønsker å gjøre avhengig av tekstfargen på referansecellen. Forståelig hva jeg ønsker å gjøre? Endret 3. januar 2013 av Robert Ø. Bagstad Lenke til kommentar
Robert Ø. Bagstad Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Eller.. For å si det litt enklere. Jeg ønsker å telle antall celler med rød tekst i en kolonne. Finnes det en enkel måte å gjøre dette på? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Nei, dette er nesten umulig. Ikke bruk farger som meningsinnhold i Excel. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Robert Ø. Bagstad Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Den er grei. Takk for tilbakemeldinga.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå