Svolp Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Hei godtfolk! Plutselig her for noen uker siden slukket skjermen mens pc var på! Restarta pc og den fungerte igjen.. Videre ble det vanskeligere og vanskeligere og få bilde på skjermen. Hørte at windows startet opp men ikke noe bilde, skjermen viser at den er koblet inn men altså uten bilde... Helt svart! Jeg bruker en vanlig kabel VGA og plutselig på den svarte skjermen kommer det opp ( insert HDMI cabel ) Har aldri brukt hdmi kabel men prøvde da og koble fra skjerm til skjermkort men ingenting skjer.. Bytter VGA kabel men ingen forandring.. Restart så bios med og fjerne batteriet på hovedkort og pc starter opp på normal måte. Skrur av på vanlig vis neste dag og er tilbake der hvor windows starter opp og skjerm er koblet inn men viser ikke bilde. Tok minne ut og inn og testet men ingen forskjell.. ENESTE måte nå og få bilde på skjermen er og ta batteriet ut og restarte bios men forskjellen nå i forhold til tidligere er når jeg da entrer bios for og sette 'default' starter pc på nytt med svart skjerm og windows starter opp som tidligere forklart! Hva er galt? Som nevnt kam jeg komme meg inn i bios og evt gjøre noe her hvis folket har noe mer greie på det en meg, det og sette den i 'default' resulterer bare i pågående problem! Hardware - Asus P8Z68-V PRO - Kingston hyperX 2x4 gb - Gainward GTX570 - CPU (husker ikke) - Win7 Hovedkort, cpu og minne var en ferdig oppgradering pakke fra komplett som har fungert uten problem i ca 12 mnd! Takk for tiden for de av dere som tar seg tid til og hjelpe.. Mvh Kenneth Endret 3. januar 2013 av Svolp Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Hei. Har du testet med en dvi eller hdmi kabel da? Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Hei. Det har jeg... Ingen forskjell! Nå klarer jeg heller ikke og komme inn i bios en gang selv om jeg både flytter på cmos eller fjerner batteriet... Det lyser også rødt på led lyset på hovedkortet 'boot device' Etter og ha googla ser jeg at denne feilen er en gjenganger på mitt hovedkort men jeg klarer ikke og forstå hvordan det skal fikses.. Datamaskinen har aldri vært clocka og problemet startet bare plutselig med at det ble vanskeligere og vanskeligere og få bilde på skjermen.. Har Hovedkortet tatt kvelden? Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Hei. Sorry for at jeg ikke har svart. Det kan være hk som har tatt kvelden. Har du funnet ut noe mere siden sist? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå