Espen Ørud Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Her first Aurora Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Her kunne du nok med fordel ha brukt ekstern blitz med et balansert lys på personen slik at ikke bare håret får oppmerksomhet. Med blitz innstilt på bakre gardin så vil du også få fryst personen slik at bevegelsesuskarphet ikke blir et problem. Nordlyset med snødekt fjell ble jo veldig bra ! 1 Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Takker så megt for rådet, men for min del er det uaktuelt å bruke kunstig lys i et nordlysbilde. Det hadde vært mer aktuelt med en av mine store reflektorer for å reflektere månelyset som ikke stod i samarbeidsvillig vinkel i forhold til hvor nordlyset befant seg, men disse var selvsagt lagt igjen hjemme da det egentlig ikke var foto, men gjestens nordlysopplevelse, som stod i fokus denne gang... 1 Lenke til kommentar
ChappyD Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Burde hun ikke se på nordlyset? 1 Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Burde hun ikke se på nordlyset? Jo, og hun gjør forsåvidt det da vi var velsignet med nordlys på alle kanter den kvelden, men jeg er meget enig at det ikke fremstår slik på bildet og det er en "svakhet". Det ble et kompromiss mellom å få med nordlyset og å få noe av månelyset mot ansikt/hode. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Fint å se mennesker i nordlysbilder. Ansiktet trekker oppmerksomhet - og det er sånn jeg ville ønsket det om det var noen jeg kjente på bildet. Det ville gitt meg et personlig forhold til bildet, og et fantastisk minne å ha på veggen . Hadde det vært en fremmed på bildet ville jeg hatt mindre fokus, på mennesket, latt det være et lite menneske i det store, men fremdeles være der Bare synsing selvsagt Et vakkert bilde - og den lilla fargen på luen passet også godt til nordlysfargene, en bitte liten detalj som jeg synes ga bildet litt ekstra. Endret 6. januar 2013 av Jentungen 1 Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Fint å se mennesker i nordlysbilder. Ansiktet trekker oppmerksomhet - og det er sånn jeg ville ønsket det om det var noen jeg kjente på bildet. Det ville gitt meg et personlig forhold til bildet, og et fantastisk minne å ha på veggen . Hadde det vært en fremmed på bildet ville jeg hatt mindre fokus, på mennesket, latt det være et lite menneske i det store, men fremdeles være der Bare synsing selvsagt Et vakkert bilde - og den lilla fargen på luen passet også godt til nordlysfargene, en bitte liten detalj som jeg synes ga bildet litt ekstra. Takk for hyggelig tilbakemelding. Synes "synisingen" din er godt argumenterte vurderinger som jeg er enige i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg