OleRK Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Hei, Håper der finnes en nettverks guru der ute som kan hjelpe meg med følgende problemer. Tidligere hadde jeg Telenor VDSL 40 mbit / 10 mbit linje med samme pc`er samme Asus router, 2 netgear switcher og samme type modem. Grunnet pris gikk jeg over til Lokal tilbyder Stayon.no pga pris forskjell. Leverte 40 mbit/ 20 mbit linje 200 kr billigere i mnd. Problemet mitt er, som jeg ikke tror har hvert der hele tiden. Ved lasting av hvilken som helst internett side så virker det som den laster halveis og stopper opp. tar en relastning på siden og den laster fult ut. Dette skjer ikke hver gang men ca 70% av tiden. Veldig irriterende. Youtube video feks. Kan kjøres fult ut uten problemer, men enkelte ganger så stopper buffringen litt uti og stopper helt opp, helt til jeg gjør en relasting av siden. Sammer gjelder live video feeds. Plutselig kan video fryse og en må relaste. Enkle oppdateringer via browser slik som firefox addons kan være et stort problem. Når en må begynne helt fra begynnelsen hver gang den feiler. Bruker på en pc i dag noe som heter Go to my pc fra Citrix. Som en remote desktop. Slik jeg kan få tilgang til pc fra jobb når jeg er ute og reiser. Den kommer opp med beskjed at " host pc has intermittent connection". Har i dag et Zyxel P2812 modem fra Stayon Bruker en Asus RT-N16 Router for wireless Tidliger 2 stk netgear switcher 4 stasjonere pc`r tilkoblet kabel 1 trådløs laptop nettbrett og tlf på trådløs. forsterker tilkoblet Xtreamer Prodigy mediaspiller bluray spiller Dreambox Ps3. Alt er via kabel. Etter tips fra en kompis så ble jeg annbefalt å bytte switch med tanke på lite minne kapasitet i billig switchene. Har nå innvestert i 2 stk Cisco SB 200 8 ports switcher. Men problemet sliter jeg forsatt med. Håper noen kan hjelpe meg med dette. forferdelig irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå