Snewk Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Hei! Jeg sliter noe veldig med å få ethernet-porten min til å fungere, evt. finne riktig driver. Når jeg setter i kabelen så vil det ikke lyse, og PC'n indikerer heller ingen tilkobling til LAN. Dette problemet oppstå etter jeg erstattet min gamle harddisk og derav formaterte. Jeg har prøvd med nesten alt av drivere jeg har kommet over, hvertfall de som står linket til PC'n min på dell sine nettsider, og visse andre. PC'n jeg har er en Dell XPS 17 (L701x), wifi fungerer som bare det, og her har jeg ikke hatt noe som helst problem med driverne. Hvis noen har en løsning, evt. drivere som dere tror kan fungere, vær så snill å si ifra... For jeg kommer ingen vei. Takker for svar! Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Det er nok riktig at ethernetdriveren ikke er installert, den er heller ikke å finne på sidene til Dell? Åpne enhetsbehandling og finn ethernet kortet ditt, for drivere finnes der ute. For å finne ut hvilket ethernetkort du har så må du åpne enhetsbehandling ved å høyreklikke på min datamaskin, velge behanlde, velge enhetsbehanling til venstre. Ethernetkortet ditt vil nok dukke opp som en gul trekant. Dobbeltklikk på den og og velg detaljer oppe. Så velger du maskinvare ID på dropdown menyen. Da vil teksten som dukker opp under verdi fortelle hvilket kort du har, om enn ikke så forståelig. Under følger et eksempel på det nyttige jeg vil ha. VEN_8086&DEV_10D3 edit: Du kan prøve chipset driveren, men ellers ser jeg ikke noen drivere som skal kunne fungere. Endret 3. januar 2013 av Chris93 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Sjekk først at ethernetporten er enabled i BIOS. Endret 3. januar 2013 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Snewk Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Hm, under hvilken "overskrift" finner jeg denne? På network adapters finner jeg en som heter "Realtek PCIe GBE Family Controller", også har jeg en annen kategori som heter "Other devices" hvor jeg finner "Unknown Device", kan sistnevnte være ethernet? Jeg finner ingen trekanter annet enn et "?" på unknown device. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Realtek vil nok være den ja. http://www.realtek.com.tw/products/productsView.aspx?Langid=1&PNid=13&PFid=5&Level=5&Conn=4 Det er nok en av dem, men jeg må nok vite resten av det jeg bad om for å finne ut av resten. Lenke til kommentar
Snewk Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Hvordan ser jeg om ethernetporten er enabled i BIOS? Har en ganske simpel bios på denne pc'n. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Det vil variere i BIOS til BIOS, så du må nok nesten lete deg frem. Du trenger heller ikke å gjøre det. Ethernetporten er der da Windows oppdager at den er der. Lenke til kommentar
Snewk Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Fy faen, du er en bra kær! Takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå