Gå til innhold

Tybing-Gjedde mener innvandring truer norsk kultur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kulturmarxisme er et begrep som slenges ut i hytt og pine av personer som aldri har lest et ord av Marx. Begrepet kulturmarxisme ble flittig brukt i ABBs klipp og lim lefse.

Marx var først og fremst økonom og sosiolog. Han gav nyttige bidrag til

1. Utbyttingsteorien.
  2. Merverdilæren.
  3. Teorien om arbeid kontra kapital som han betraktet som akkumulert arbeide.
  4. Monopolkapitalismen.

Så nå vil jeg ha sitater fra Marx sine originale skrifter der han beskriver hva som ligger i begrepet kulturmarxisme.

Hva med kulturnazisme og kulturfacisme? Hitler prøvde seg jo som kunstmaler uten å lykkes. Nazistene hatet kunsten til surrealister som Salvador Dali. For nazistene skulle kunsten og kulturen være vakker - elg i solnedgang.

Den eneste stedet jeg vet om hvor det foreleses om Marx sine teorier her i landet er i det valgfrie faget økonomiske systemer på økonomisk institutt på universitetet i Oslo.

Frankfurt skolen, politisk korrekthet og kritisk teori.

http://www.youtube.com/watch?v=q6c_dinY3fM

Endret av crimethink
Lenke til kommentar

Her er litt norsk kultur.

gripbanner2012c.jpg

Fiskeværet Grip, en liten holme (det høyeste punktet er 4 m.o.h.) i havet 15 km utenfor Kristiansund. Grip har vært fraflyttet i 50 år, etter å ha hatt fast bosetning sammenhengende i hundrevis av år. Nå brukes alle husene som hytter/ferieboliger. Det kan virke litt rart å bo på et sånt sted.

Tenk på en bedrift. Alle de ansatte samarbeider om et felles mål, enten det er å selge de beste burgere eller pumpe opp mest olje. Alle har sin funksjon, og gjør det de skal, fordi det forventes av alle de andre. Alle er avhengig av at alle gjør det de skal gjøre. Ellers vil bedriften som helhet slite - og da sliter alle.

Og sånn var det på Grip også. De som bodde der var likesinnede, samfunnet var preget av tillit og respekt; de hadde en visjon om å samarbeide igjennom vinteren, ingen låste dørene, for det var bare hav, vær og vind å kjempe mot.

Det det gamle Norge var som en bedrift

Det vi har mistet er et samfunn basert på tillit og respekt. Man kan ikke lenger "vite" at personene man ser i løpet av en dag ikke drar et brekkjern ut av ermet og forlater deg i en blodpøl, en iPhone og et liv fattigere.

Ingen ble gruppevoldtatt på Grip.

Endret av NothingForever
Lenke til kommentar

Sier personen med 41.000 innlegg, som ikke bidrar med mer enn nidkjærhet.

Eh, ok, merkelig beskrivelse, men om du synes nidkjærhet ikke hører hjemme i forumet, så er det bare å rapportere postene du mener er for nidkjære. Mengden innlegg bestemmer ikke om ett innlegg er spam, har sikkert mine svin på skogen jeg også, men å bare poste youtubevideoer uten noe mer enn muligens en kort beskrivelse ser jeg på som spam, og diskusjonmessig latskap.

AtW

Lenke til kommentar

Eh, ok, merkelig beskrivelse, men om du synes nidkjærhet ikke hører hjemme i forumet, så er det bare å rapportere postene du mener er for nidkjære. Mengden innlegg bestemmer ikke om ett innlegg er spam, har sikkert mine svin på skogen jeg også, men å bare poste youtubevideoer uten noe mer enn muligens en kort beskrivelse ser jeg på som spam, og diskusjonmessig latskap.

AtW

Sorry ass; Vi kommer ikke til å bli enige i år og jeg ser ikke poeng i å gi deg noen spesielle privilegier, i form av forenklet forelegg, påtatt høflighet eller rask tilbakemelding. Til det er du altfor opptatt av å gre Meg mot hårene. Kunne hjulpet i lange baner, jeg, men det blir jo ikke noe av det når alt er håpløst og teit og tåpelig. Da bruker jeg heller tida der den teller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...