Gå til innhold

Tybing-Gjedde mener innvandring truer norsk kultur


Anbefalte innlegg

http://www.aftenpost...et-7082320.html

 

Det er nok en konsekvens når den vestlige (den norske inkludert) befolkningen krymper pga. for lav fødselsrate, mens den til ikke-vestlige innvandrere stiger.

 

Vel, jeg kaller det for naturlig evolusjon hvor den hvite mannen er i ferd med å bli like overflodig som dinosaurene. Bør vi frykte multikulturalismen? Ikke i det minste! Det kommer påstander etter påstander fra innvadrermotstandere overalt om hvor forferdelige de ikke-vestlige innvandrere er. Men ser vi nøyere i menneskehistorien, er det den hvite mannen vi bør frykte.

 

Her er ofrene for folkemordet den hvite mannen har begått:

 

Jødene - Forfulgt flere ganger i løpet av historien og prøvd utslettet i WW2

Mayaene - Utslettet.

Aztekene - Utslettet.

Mange stammer av urbefolkningen i amerika - Utslettet.

Resten av nordamerikanske indianerne - brutalt desimert og drevet i reservater.

Afrikanere - utsatt for folkemord og slaveri

Asiater - utsatt for undertrykkelse og tvangsinnføring av vestlige verdier

Urbefolkningen i Australia - ble jaktet som dyr for morros skyld.

 

Her er ofrene for folkemordet den røde mannen har begått:

 

Ingen.

 

Her er ofrene for folkemordet den gule mannen har begått:

 

Ingen.

 

Her er ofrene for folkemordet den svarte mannen har begått:

 

Sine egne.

 

Her er ofrene for folkemordet jødene har begått:

 

Palestinerne.

 

Her er ofrene for folkemordet muslimene har begått:

 

De vantroe, kvinner og homofile.

 

Her er ofrene for folkemordet de kristne har begått:

 

Kvinner (hekser), menn (trollmenn), jøder, muslimer, andre kristne som ikke vil føye seg den katolske kirken.

 

 

La naturen gå sin gang og den hvite mannen forsvinne. Kanskje blir det da betydelig mer fred i verden når hvite menn er visket vekk fra evolusjonskartet.

Endret av Tollari
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må være et av de svakeste argumentene mot innvandring jeg noen gang har lest i en avis. Er det noe som "truer" norsk kultur mer enn noe annet er det importen av amerikansk populærkultur. Ikke at det er noe galt i det. Jeg vil gjerne ha både Game of Thrones, kebab og grandis. Tror og håper likevel at nasjonal særegenhet kommer til å forsvinne omsider og at det er nyttesløst å kjempe mot. Det beste fra hver kultur vil forhåpentligvis stå igjen. Nasjonalstaten er utdatert, og vi beveger oss mot en verden med nedbrutte grenser og mindre tribalisme.

Endret av Irrelevant
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hva jeg skal si til det her. Selv er jeg sønn av en vellyket innvandrer og en nordmann, og er veldig invandrervennlig, men seriøst? Har sett en del av dette når jeg diskuterer om innvandring med folk, er de virkelig ikke mulig å forestille seg en mellomting? Tro meg alle mennesker uavhengig om de er ”den hvite mann” svarte gule røde eller rosa, de er jævler. Bare for at du forstår det: Mennesker er jævler. Sammvitighetsløse idiotiske jævler. Ingen av oss er bedre en noen andre, bare noen som har bedre fantasi. Jeg er helt sikker på at hvis aztekerne hadde funnet opp seile, og hæren etc. først hadde det vi i dag kaller ”vesten” ligget rundt Brasil i dag, og hadde vært like snille mot spanjolene, som de var mot dem. Det er ikke det at en spesiell rase skulle være bedre enn andre, vi er bare mennesker, og mennesker = jævler.

En konklusjon av dette er jo det at flere grupper av mennesker ikke egentlig vil forskjellbehandle hverandre basert på religion, farge, nasjonalitet etc. Men på hva de har å vinne. Å være en jævel innebærer jo at du er ego, så hvis det for meg lønner seg å behandle asiatere som dritt, så gjør jeg det.

Og når det gjelder Norsk kultur så er vel det den kulturen det norske folk utfører. At multikultarisme ikke er bra for den syns jeg høres litt rart ut, etter som det jo bare tilfører noen til den. Noe som derimot er dårlig er for eksempel skolene i Oslo der nordmenn er i minoritet.. Eneste måten å få suksesfull innvandring, og ikke sånn dritt som vi ofte ser i dag, er intregering, (altså ikke at de gjør alt som norske gjør, men at de lever på en måte som gjør at de kan bli akseptert og tilføre noe til det norske samfunnet), er at de kan lære på en naturlig måte fra andre nordmenn. Min løsning på dette er for øvrig at for å få oppholdstillatelse må du gå et obligatorisk norsk kurs, og for å få statsborgerskap må du i hvertfall bestå norsk eksamen fra grunnskolen med 3 eller høyere. Også syns jeg at det burdet vært et krav om enten å studere eller skaffe seg jobb, man burdet ikke får lov å sitte hjemme snakke arabisk/somalisk/kinesisk etc. og få penger fra staten. Hvis alle innvandrere ble stilt disse kravene tror jeg de fleste ville få et mye bedre inntrykk av dem, og de fleste gjør jo det og (hvertfall de fleste jeg har møtt da) men noen mennesker trenger et spark bak for å jobbe.

 

Beklager hvis dette ble litt rotete er trøtt, og bare skrev som jeg tenkte.

 

EDIT: Jeg er sikker på at dette hadde avsnitt i word....

Endret av egen9
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Norsk kultur i 2013 er ren kopi av Amerikansk kultur. Ingenting er norsk lenger. Den dagen KRL faget sluttet å eksistere var også den dagen norsk kultur døde ut. Ingen skolebarn som går rundt og synger santa lousia ved juleavslutning lenger. På tide å akseptere at vi lever i et multikulturelt samfunn og gamle kulturer dør ut på grunn av dette. Intergrering innbærer ikke at innvandrere tar inn norsk kultur og videreføre det videre til neste generasjon.

Endret av Anvilycus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har en svært Amerikansk kultur ja, men jeg vil heller ha amerikansk kultur, som for det meste inngår i filmer, tv serier og musikk, enn total kultur "clash" med en haug muslimer som ikke forstår eller ikke vil forstå vestlig kultur. Amerikansk kultur har alltid hatt sterk innflytelse på norsk kultur, spesielt siden 1950-tallet. Vi har i dag en muslimsk kulturminister som ikke er norsk, men pakistansk og det er et bevis på hvor langt den påtvungede multikulturismen har kommet.

 

Hvorfor er det så viktig å ta inn muslimer og folk fra andre land som ligger 1000 år bak oss i utvikling? Det er en oppskrift på katastrofe. Jeg vil heller ha 1 million amerikanere eller kinesre enn 100 muslimer som innvandrere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Norsk kultur er ikke norsk, og har aldri vært det. På det aller meste er norsk kultur en europeisk kultur, og har vært det minst i de siste 12-1300 årene, sansyneligvis lenger.

 

Tanken om at en kultur kan være monokulturell og statisk er en konstruksjon man ofte ser hos nasjonalister, rasister, imperialister, og folk som har klare autoritære trekk som tror at alt de mener og tror på og vokste med også må være riktig for alle andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det blir for enkelt å si at all kultur er lik og derfor kan den fint blandes, det er en slik mentalitet som visker vekk språk og kultur. Å si at det ikke er forskjell på norsk og andre europeiske lands kulturer blir som å sammenligne melk med brus, de er begge drikkevarer men ganske forskjellige. Og man trenger heller ikke være "nasjonalister, rasister, imperialister" bare fordi man ønsker å ta vare på norsk språk og kultur. Franskmennene har foreksempel lover som forhindrer forvitring av det franske språket i alt fra skoler til rådhus.

 

Det vi burde gjøre er å stoppe all innvandring fra land som truer vårt språk, kultur og national identitet. Muslimer som kommer til norge og skaper kvalme trenger vi absolutt ikke, og det må det bli en stopp på ASAP.

 

Alt det bråket vi har med opptøyer i gatene, terroraktivitet og trusler hadde vi ikke før 1970 tallet da innvandringen først startet. 22/7 2011 hadde heller ikke skjedd om det var mindre innvandring og strenge krav til integrering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
det er en slik mentalitet som visker vekk språk og kultur

 

Fremskritt, altså?

 

Å si at det ikke er forskjell på norsk og andre europeiske lands kulturer blir som å sammenligne melk med brus

 

Snarere Coca Cola og Pepsi.

 

Og man trenger heller ikke være "nasjonalister, rasister, imperialister" bare fordi man ønsker å ta vare på norsk språk og kultur.

 

Nei, men det hjelper. Særlig om man er Tybring-Gjedde.

 

Det vi burde gjøre er å stoppe all innvandring fra land som truer vårt språk, kultur og national identitet.

Alt det bråket vi har med opptøyer i gatene, terroraktivitet og trusler hadde vi ikke før 1970 tallet

 

Den eneste terroren vi har hatt av betydning er det nordmenn som har stått for. Opptøyer i gatene har vi hatt med jevne mellomrom. Blandt annet i 1814 og 1912. Glem heller ikke opprørene på 60-tallet og 70-tallet som ikke hadde noe som helst med muslimer å gjøre, men sosialister og antikrigsbevegelsen.

 

Ingenting truer den norske humanistiske sekulære kulturidentiteten så mye som folk som Anders Breivik og Tybring-Gjedde.

Endret av omnomnomnivore
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Amerikansk og Asiatisk kultur er det Norge består av. Ungdommer er mer interessert i fritidsaktiviteter som MMA, Kung Fu, Taekwondo, Muay Thai, Esports, Dataspill osv. De er mer interessert i å spise kebab, fritert ris, pizza og hamburgere. Sier seg selv at den norske kulturen har dødd ut for lenge siden. Den eneste kulturen vi har av Norge er 17 mai. Ellers er alt annet ikke norsk i det hele tatt. Så har vi papp pizzaen grandiosa som er selverklært norsk pizza.

 

Politikerne er opptatt av at innvandrere skal bli intergrert og videreføre den norske kulturen.

Det som skjer er at innvandrere blir intergrert og viderefører deres egen kultur og ikke norsk kultur.

 

Det ABB prøvde på var å utføre et statskupp. Han er ikke gal, men helt normal i hodet. Han likte heller ikke arbeiderpartiet ettersom han drepte unge politiske tilhengere av stoltenberg partiet. Planen til ABB gikk til helvete fordi han utførte alt selv. Han trenger soldater for å utføre en statskupp noe som han manglet. Hadde han tatt seg tid til å samle opp tilhengere og fått sin egen private arme på 2000 personer. Hadde statskuppet hans blitt en suksess. Men forstår jo da godt at han hater arbeiderpartiet. Arbeiderpartiet har jo styrt Norge ned i graven etter 8 år på tronen. Da forstår vi jo at 60-70% av befolkningen hater Jens Stoltenberg og Breivik er en av dem.

Endret av Anvilycus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.aftenpost...et-7082320.html

 

Det er nok en konsekvens når den vestlige (den norske inkludert) befolkningen krymper pga. for lav fødselsrate, mens den til ikke-vestlige innvandrere stiger.

 

Vel, jeg kaller det for naturlig evolusjon hvor den hvite mannen er i ferd med å bli like overflodig som dinosaurene. Bør vi frykte multikulturalismen? Ikke i det minste! Det kommer påstander etter påstander fra innvadrermotstandere overalt om hvor forferdelige de ikke-vestlige innvandrere er. Men ser vi nøyere i menneskehistorien, er det den hvite mannen vi bør frykte.

 

Her er ofrene for folkemordet den hvite mannen har begått:

 

Jødene - Forfulgt flere ganger i løpet av historien og prøvd utslettet i WW2

Mayaene - Utslettet.

Aztekene - Utslettet.

Mange stammer av urbefolkningen i amerika - Utslettet.

Resten av nordamerikanske indianerne - brutalt desimert og drevet i reservater.

Afrikanere - utsatt for folkemord og slaveri

Asiater - utsatt for undertrykkelse og tvangsinnføring av vestlige verdier

Urbefolkningen i Australia - ble jaktet som dyr for morros skyld.

 

Her er ofrene for folkemordet den røde mannen har begått:

 

Ingen.

 

Her er ofrene for folkemordet den gule mannen har begått:

 

Ingen.

 

Her er ofrene for folkemordet den svarte mannen har begått:

 

Sine egne.

 

Her er ofrene for folkemordet jødene har begått:

 

Palestinerne.

 

Her er ofrene for folkemordet muslimene har begått:

 

De vantroe, kvinner og homofile.

 

Her er ofrene for folkemordet de kristne har begått:

 

Kvinner (hekser), menn (trollmenn), jøder, muslimer, andre kristne som ikke vil føye seg den katolske kirken.

 

 

La naturen gå sin gang og den hvite mannen forsvinne. Kanskje blir det da betydelig mer fred i verden når hvite menn er visket vekk fra evolusjonskartet.

 

Du vet tydeligvis ikke hva evolusjon går ut på. I det ene øyeblikket sier du at hvite mennesker er evolusjonsmessig utdaterte, og i det neste sier du paradoksalt nok at hvite er de eneste som har utklassert andre folkegrupper.

 

For å svare på problemstillingen, så er det godt mulig at Tybring-Gjedde har rett, men da må man først bestemme akkurat hva som er norsk kultur, ettersom alle kulturer utvikler seg og blir påvirket utenfra hele tida. Uansett er jeg fullstendig likegyldig, så lenge folk får praktisere den kulturen de vil uten å ta det ut over andre mennesker.

Lenke til kommentar

Ingenting er norsk lenger. Den dagen KRL faget sluttet å eksistere var også den dagen norsk kultur døde ut. Ingen skolebarn som går rundt og synger santa lousia ved juleavslutning lenger.

Eh, jo. På vår skole synger en håndfull gruppe med elever santa lousia og går rundt i alle klasser på skolen. Skolen arrangerer også mange ulike kulturelle arrangementer når det trengs. F.eks.: grøtfest ved juletidene, alle elevene går rundt et digert juletre siste dag før juleferien, skoleavslutning med bunad etc. Og dette er en skole i Oslo.

 

Men jeg er enig, mye av den norske kulturen eksisterer ikke i like stor grad som før. Norsk kultur har egentlig ikke vært helt norsk, fordi mye som tar del i den norske kulturen stammer fra andre land eller kontinenter.

Lenke til kommentar

http://www.aftenpost...et-7082320.html

 

Det er nok en konsekvens når den vestlige (den norske inkludert) befolkningen krymper pga. for lav fødselsrate, mens den til ikke-vestlige innvandrere stiger.

 

Vel, jeg kaller det for naturlig evolusjon hvor den hvite mannen er i ferd med å bli like overflodig som dinosaurene. Bør vi frykte multikulturalismen? Ikke i det minste! Det kommer påstander etter påstander fra innvadrermotstandere overalt om hvor forferdelige de ikke-vestlige innvandrere er. Men ser vi nøyere i menneskehistorien, er det den svarte mannen vi bør frykte.

 

 

La naturen gå sin gang og den svarte mannen forsvinne. Kanskje blir det da betydelig mer fred i verden når svarte menn er visket vekk fra evolusjonskartet.

 

Forestill deg at innlegget hadde vært slik. Hvordan hadde folket reagert da? Hvis hvit hadde blitt byttet ut med svart ville dette blitt sett på som grov rasisme i det politisk korrekte samfunnet vårt, men selvfølgelig så er det jo de hvite som er de onde, og de kan man jo prate så mye stygt om som man bare vil uten at det blir sett på som rasisme.

 

Anti rasisme er bare et kodeord for anti-hvit.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Der er jo utvilsomt Norsk kultur hvis man drar ut fra Oslo og de største byene. Noen som følgte programmet om Telemarkskanalen som gikk i sommer, fikk man endel innblikk i det. Dra til fjorstrøkene på vestlandet så finner man nok av eksempler på Norsk kultur ifa tradisjoner, mat, skikk og bruk og livstil på mange måter.

 

Men vet ikke jeg. Iallefall her er Tybring Gjedde i debatt for ikke lenge siden om saken.

 

http://www.youtube.com/watch?v=z5OEvhqzKl0

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg er født 1961, og klarer ikke finne en eneste kulturverdi, som har forsvunnet i løpet av min tid, enda

 

Kan noen tipse meg om hva jeg ikke har fått med meg!?

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg er født 1961, og klarer ikke finne en eneste kulturverdi, som har forsvunnet i løpet av min tid, enda

 

Kan noen tipse meg om hva jeg ikke har fått med meg!?

 

:)

 

Det har vel holdt stand enn så lenge. Men det er trusselen man peker på da, og det nevnes jo eksempler fra utviklingen i Oslo området, der det da tydeligvis skjer mer splittelse mellom kulturelle befolkningsgrupper mer enn integrering, pga at "innvandringen går for fort" .

 

Men vi må vel vente at det kommer mer og mer ettersom andre (særlig muslimer) øker i antall, og krav om endringer i markeringer/feiringer og diverse regler for eksempel for skikk og bruk vil gjøre seg mer og mer gjeldende.

Det sier seg selv: Jo flere, jo mer vil det trykket øke. Det er bare enkel logikk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det har vel holdt stand enn så lenge. Men det er trusselen man peker på da, og det nevnes jo eksempler fra utviklingen i Oslo området, der det da tydeligvis skjer mer splittelse mellom kulturelle befolkningsgrupper mer enn integrering, pga at "innvandringen går for fort" .

 

Men vi må vel vente at det kommer mer og mer ettersom andre (særlig muslimer) øker i antall, og krav om endringer i markeringer/feiringer og diverse regler for eksempel for skikk og bruk vil gjøre seg mer og mer gjeldende.

Det sier seg selv: Jo flere, jo mer vil det trykket øke. Det er bare enkel logikk.

 

Ja, det er noen som frykter for fremtiden, og det er helt naturlig - vi mennesker har en tendens til å la oss fange av egne fantasier om en verre fremtid, men den har altså enda ikke kommet, og det har for min del vart i minst 51,5 år ;)

 

Når du nevner endringer ala skikk og bruk, så har den endret seg betydelig, men da på en veldig så norsk måte, ved at kirkens og lensmannens og skolerektorens opphøyde makt og myndighet har blitt fjernet. Og den utviklingen kommer nok forhåpentligvis til å fortsette.

 

Jeg har forøvrig erfart i mitt vanlig virke, at religioner blir ikke mer viktigere enn vi gjør dem til.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...