AnonymDiskusjon Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Føler man alltid en trang til å ta på vedkommne, se på, snakke med, sånne ting? Hvis jeg ikke føler disse tingene, burde jeg gå inn i et forhold? Dvs. at det er ingen "flamme" Anonym poster: 9b0f62e0d973e2820fb6c59286099052 Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Dette blir et veldig kjipt og kjedelig svar kanskje, men jeg kan ikke si annet enn klisjeen om at når du elsker noen så bare vet du det. Når jeg traff min nåværende forlovede gikk det mye i tingene du beskriver, men jeg kaller det heller en forelskelse eller at du er betatt av noen enn "symptomer" på at du elsker noen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Det er ikke noe fasitsvar på det. Å elske noen kan være noe annet for deg enn det er for meg. Som han over her sier så vet du det bare. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 nå burde jeg jo også vært på et slikt forhold ettersom jeg holder på med noen, men det føles bare feil når man ikke ser den gnisten Anonym poster: 9b0f62e0d973e2820fb6c59286099052 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Er det feil så er det feil, det finnes ingen fasit som sagt. Du trenger ikke å elske noen bare fordi man holder på med noen.. det vil jeg heller påstå er.. unormalt. Kjærlighet er gjerne noe som kommer med tiden for de aller fleste. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Man liker/er tiltrukket av noen med de symptomene du beskriver. Å elske er noe helt annet, men du merker det når du kommer dit. Lenke til kommentar
Ruskeladd Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Det du beskriver høres mer ut som en forelskelse. Det er noe helt annet. Når elsker man egentlig noen? Jeg tror det kommer an på personligheten din. For meg handler det om hvor viktig vedkommende er for meg og hvor mye jeg er villig til å finne meg i(sammenliknet med andre). Hvis man er i tvil om at man elsker noen, så kan man stille seg selv følgende spørsmål: "hvis partneren min forsvant fra livet mitt i morgen og ble borte for alltid, hvor lei meg hadde jeg egentlig blitt? Hvor mye skade ville det gjort på livet mitt? Hvor vanskelig ville det blitt for meg å fortsette videre?" Hvis jeg hadde stilt meg selv følgende spørsmål da jeg var sammen med ekskjærestene mine, så ville jeg nok innerst inne visst at livet mitt nærmest ville vært uforandret, og jeg ville ikke brukt lang tid på å komme meg videre. Med min nåværende kjæreste derimot, er det en helt annen sak. Livet mitt ville blitt snudd på hodet og jeg ville blitt totalt knust. Et annet spørsmål som kan være fint å stille seg selv, er følgende: "kan jeg tenke meg å leve resten av livet mitt med denne personen?" Hvis ditt indre skriker "nei, det kan jeg ikke se for meg!", så er det en god mulighet for at du ikke elsker vedkommende. Du er muligens glad i han/henne, men det går ikke dypt nok til å kalles kjærlighet. Kort sagt: Når man oppriktig kan tenke seg å tilbringe resten av livet sammen med en person, og ikke kan se for seg en hverdag uten vedkommende, og i tillegg er villig til og ofre mye, ja da kan man hevde at man elsker noen. Det er forsåvidt greit å være sammen noen måneder(eller lenger) først, slik at man ikke forvirrer følelsene sine med en vanlig forelskelse. Det er derfor en fordel å ha litt erfaring først. Endret 4. januar 2013 av Ruskeladd 2 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Er du mann? Når lykkestilken din peker på en kvinne kan du være sikker på at hun er den rette. Hvordan kan du være sikker på at hun er den rette for resten av livet? - Det kan man aldri være. Er du kvinne? Sklir du av stolen når en mann kommer inn i rommet kan du være sikker på at han er den rette... Det å føle en trang til å ta på, se på og snakke med høres bare sykt ut. Varsellampene mine blinker. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 svaret blir vell at så lenge du lurer på om du er forelska så er du det ikke. Hvis du hadde vært forelska så hadde du ikke trengt å spørre 1 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg likte hva de sa i tv-serien castle. "How do you know that you are in love?" "All the songs make sense". Er noe i det 1 Lenke til kommentar
liv87 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg lurer på...erfaringsmessig; Hvor lang tid bruker dere på å finne ut av nettopp det at dere elsker noen? Er ett år normalt for eksempel? Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) For meg kan du ikke vite om du elsker noen før du har vært sammen med vedkommende over en lengre periode, minst et år eller mer. De fleste forhold ryker når den mest lidenskapelige forelskelsen går over og hverdagen står for dage, for det er da ting som kjemi, verdier og interesser virkelig har stor betydning. For meg elsker man noen hvis man ikke irriterer seg for mye over partnerens "flaws," savner partneren når hun/han er borte (ikke korte perioder) og generelt er veldig glad i vedkommende og ofte har lyst å finne på noe med personen og dele "livets små gleder" sammen. Et godt sexliv er også alfaomega, selvsagt. Det kommer også med tiden. Endret 8. januar 2013 av toppmeis 1 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg pleier vanligvis å få reisning Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg likte hva de sa i tv-serien castle. "How do you know that you are in love?" "All the songs make sense". Er noe i det det er faktisk sant Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Jeg lurer på...erfaringsmessig; Hvor lang tid bruker dere på å finne ut av nettopp det at dere elsker noen? Er ett år normalt for eksempel? vell, ifølge forslaget til Stoddart om at du vet at du elsker noen når alle sangene "make sense" så tok det meg 2 dager på en ferie i Mallorca Men det kan også skje på en annen måte. For eksempel så har jeg gått i klasse med ei jente siden 1. (videregående) og det var først på en fest i 3. at jeg ble forelska i henne så det kommer helt ann på Endret 8. januar 2013 av 1BlueAnd1White Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå