Gå til innhold

Oppgradere skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal forhåpentlig vis oppgradere skjermkorte mitt.

Jeg skal bruke det til å game, BF3, Skyrim, Sc2 og sånt.

Skjermkort som jeg har: sapphire radeon hd 6870

Prossesor tilfelde du trenger det: intel core i5 2500k cpu " 3.30 ghz

har rundt 3000kr, har tenkt på GTX670 eller Sapphire Radeon HD 7970

og jeg har en PSU på 550W, og lurer på om jeg må oppgradere strømforskyningen?

I tilleg har jeg lyst og kjøpe en Fancontroller, helst Hvit etter som har et hvit kabinett(kan kjøpe senere)

har dere noen tips?

Endret av haakonfj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTX 670 gir best ytelse og flest funksjoner til den prisen, så du burde nok gå for et slikt. Nvidia er vel kanskje også best i BF3, så i det spillet kunne det vært en fordel.

Om psuen er god, ser jeg ikke noen grunn til at det skal bli for lite, med mindre du har veldig mange andre strømtørste komponenter i tillegg. Ser du ikke har overklokket cpuen helller, så da er det nok ikke et problem. Men hvilken psu har du?

Kunne forresten vært en god ide å overklokke cpuen din, da det ville hjulpet i spill som bf3 og skyrim. Men da kan det jo hende at du må ha en ny strømforsyning i tillegg, så hadde muligens blitt litt for dyrt med det budsjettet.

Endret av IntelNvidia
Lenke til kommentar

jeg har en OCZ ZT SERIES 550 WATT POWER SUPPLY MODULARhar en OCZ ZT Serie,

og hvilken av GTX 670 anbefaler du?

Har 7 vifte, noe jeg tror er helt fullstendig unødvengig O.o

men har et NZXT Switch 810 full tower

Endret av haakonfj
Lenke til kommentar

jeg har en OCZ ZT SERIES 550 WATT POWER SUPPLY MODULARhar en OCZ ZT Serie,

og hvilken av GTX 670 anbefaler du?

Så forresten nå at gtx 670 er anbefalt å ha min. 600 watt psu, så det kan hende du burde oppgradere likevel. Men som sagt kommer det an på resten av komponentene.

Referanseversjonen (zotac f.eks.) skal ha en veldig god kjøler som standard, så det kunne vært en god ide med mindre du planlegger å overklokke. Et slikt er også billigst.

Men hvis du vil ha et mest mulig stillegående og kjølig kort, evt. planlegger oc i tillegg, kan asus sin DirectCU II-versjon være å anbefale.

Har den "samme" kjøleren på mitt gtx 680, og den er helt rå.

Lenke til kommentar

GTX 670 har tilsvarende ytelse med 7970 GHz, når overklokket. Egentlig er de veldig like i ytelse, men gtx 670 har i tillegg funksjoner som gpu boost, adaptive vsync og 3d vision som støtter mange spill.

Men for all del, begge kortene er gode valg, så gå for det du føler er best :)

Endret av IntelNvidia
Lenke til kommentar

Det er på nivå med GTX 680 etter driveroppdateringer.

Det trekker også en god del mer power enn Nvidia sine motparter, noe som faktisk er å vurdere her. Skal trådstarter slenge på en ny strømforsyning i tillegg så blir det fort en dårlig deal med 800 kr i tillegg.

http://www.hardwarezone.com.sg/feature-flagship-gpu-rematch-amd-radeon-hd-7970-ghz-edition-vs-nvidia-geforce-gtx-680

Brand new review

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Det er på nivå med GTX 680 etter driveroppdateringer.

Det trekker også en god del mer power enn Nvidia sine motparter, noe som faktisk er å vurdere her. Skal trådstarter slenge på en ny strømforsyning i tillegg så blir det fort en dårlig deal med 800 kr i tillegg.

http://www.hardwarez...geforce-gtx-680

Brand new review

Nettopp, så med den psuen er gtx 670 å anbefale i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

okay..så hva er da summen i dette?

vil jo helst ikke kjøpe ny PSU på en stund, så i tilfelde her så er gtx 670 bedre på strømbruk og sånt?

og kan det være andre Skjermkort enn 670 og 7970 som er mere bang for the buck?

Lenke til kommentar

okay..så hva er da summen i dette?

vil jo helst ikke kjøpe ny PSU på en stund, så i tilfelde her så er gtx 670 bedre på strømbruk og sånt?

og kan det være andre Skjermkort enn 670 og 7970 som er mere bang for the buck?

PSUen kan nok ikke kjøre et 7970 GHz, så konklusjonen blir nok at du må gå for et gtx 670; referanse, asus eller gigabyte versjon.

Og nei, det er nok ingen kort som slår 670 når det kommer til bang for the buck :)

Endret av IntelNvidia
Lenke til kommentar

Nå gir jo feks et GTX 660 mer for pengene enn et GTX 670, men regner med du vil ha en reel oppgradering.

I ditt tilfelle ville jeg personlig gått for GTX 670, det er et utrolig godt kort.

Og please ikke start en ny Nvidia vs AMD fanboy tråd folkens

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...