Tinkerella Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Hei Ettersom jeg vurderer å ta meg et år på folkehøyskole til neste år, hadde det vært fint å få litt "inside information" fra noen med erfaring. "Hvordan er reglene på skolen i praksis?", gode og dårlige erfaringer osv. Har du gått på folkehøyskole, kjenner du noen som har det, eller har du noe nyttig informasjon å meddele? Personlig tenker jeg å velge vokallinje, musikal, eller musikk. Dette har jeg ikke bestemt meg for enda. Jeg ønsker meg et år med gode opplevelser, på en skole med et godt miljø, godt utstyr (lyd, scene, innspilling osv.) Skoler jeg har sett på: Frilynte: - Ringerike folkehøgskole - Follo folkehøgskole - Buskerud folkehøgskole - Seljord folkehøgskole - Jæren folkehøgskole - Romerike folkehøgskole - Elverum folkehøgskole Kristne: - Haugetun folkehøgskole - Folkehøgskolen Sørlandet - Solborg folkehøgskole - Bakketun folkehøgskole - Hedmarkstoppen folkehøgskole - Hurdal Verk folkehøgskole Så, kjenner du igjen noen av disse? Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Har søkt både på Hedmarkstoppen (X-sport og Utfor) og Hurdal Verk (Snow Kite Surf). Har du søkt? Gode eller dårlige erfaringer? Ta gjerne kontakt via PM! Jeg vet ikke så mye, men om du ønsker å havne i et godt miljø, så vil jeg tro at sjansen er størst hos en kristen folkehøgskole. Minuset er vel at det kan bli litt mye Jesus til tider. Endret 4. januar 2013 av Hafti Lenke til kommentar
Tinkerella Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg har ikke søkt enda, nei. Men skal så snart jeg finner ut hvilken eller hvilke skoler jeg vil inn på. De du har søkt på høres spennende ut Har sett litt på den Hurdal Verk jeg også, på musikklinjen. Der reiser de til blant annet til London. Eneste som får meg til å stusse på den er at jeg ikke vet hvordan nivået der (på musikklinjen) er. Vil gjerne at nivået skal være passe høyt, gjerne blandet, og at konserter, kostymer og samspillet er gjennomført. Lykke til med å komme inn i allefall! 1 Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg har ikke søkt enda, nei. Men skal så snart jeg finner ut hvilken eller hvilke skoler jeg vil inn på. De du har søkt på høres spennende ut Har sett litt på den Hurdal Verk jeg også, på musikklinjen. Der reiser de til blant annet til London. Eneste som får meg til å stusse på den er at jeg ikke vet hvordan nivået der (på musikklinjen) er. Vil gjerne at nivået skal være passe høyt, gjerne blandet, og at konserter, kostymer og samspillet er gjennomført. Lykke til med å komme inn i allefall! Det kan være lurt å søke så tidlig som mulig for å få plass, førstemann til mølla etter slik jeg har forstått. Ønsker deg også lykke til! Lenke til kommentar
Tinkerella Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Det kan være lurt å søke så tidlig som mulig for å få plass, førstemann til mølla etter slik jeg har forstått. Ønsker deg også lykke til! Takk for det ! Lenke til kommentar
Tinkerella Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Bare å skrive! Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Jeg skal søke på Hurdal Verk, er relativt godt kjent der, siden både søstra mi og broren min har gått der, pluss at søskenbarnet mitt er lærer der (snow kite surf linja) Jeg skal søke på adventure linja tenkte jeg Bare å spørre om du lurer på noe. Endret 8. januar 2013 av Ownbeef 2 Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Jeg skal søke på Hurdal Verk, er relativt godt kjent der, siden både søstra mi og broren min har gått der, pluss at søskenbarnet mitt er lærer der (snow kite surf linja) Jeg skal søke på adventure linja tenkte jeg Bare å spørre om du lurer på noe. Jeg har også søkt adventure-linja, på andrevalg. Snow/kite/surf-linja på førstevalg. Godt miljø? Og når får man vite om man kommer inn på høgskole eller ikke? Er ganske så spent! Endret 8. januar 2013 av Hafti Lenke til kommentar
Gjest Slettet-zrvhadpo Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg har også søkt adventure-linja, på andrevalg. Snow/kite/surf-linja på førstevalg. Godt miljø? Og når får man vite om man kommer inn på høgskole eller ikke? Er ganske så spent! Tror opptakene starter 1.februar og utover for alle folkehøgskoler. Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Jeg har også søkt adventure-linja, på andrevalg. Snow/kite/surf-linja på førstevalg. Godt miljø? Og når får man vite om man kommer inn på høgskole eller ikke? Er ganske så spent! Da får du søskenbarnet mitt som lærer jeg tror det er veldig godt miljø der, er det ifølge søstra og broren min iallfall, men kommer jo selvfølgelig an på hvilke folk man kommer sammen med. 1 Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Da får du søskenbarnet mitt som lærer jeg tror det er veldig godt miljø der, er det ifølge søstra og broren min iallfall, men kommer jo selvfølgelig an på hvilke folk man kommer sammen med. Høres bra ut, takker for svar. Ønsker deg også lykke til! Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 Høres bra ut, takker for svar. Ønsker deg også lykke til! Jeg fikk melding idag at jeg kom inn på Adventure Gleder meg. 1 Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 (endret) Jeg fikk melding idag at jeg kom inn på Adventure Gleder meg. Jeg fikk også melding om skoleplass hos Hurdal Verk (Snow/Kite/Surf), gratulerer med skoleplass Ownbeef. Vi sees kanskje der? Har ennå ikke takket ja til tilbudet, venter på svar fra Hedmarktoppen folkehøgskole. Hvordan går det med deg Tinkerella? Edit: Kan gi beskjed om jeg takker ja til tilbudet! Edit 2: Ser ut som det blir Hedmarktoppen folkehøgskole på meg, lykke til videre! Endret 2. februar 2013 av Hafti 2 Lenke til kommentar
Tinkerella Skrevet 3. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2013 Hei! Så bra at dere har kommet inn! Jeg har søkt på Ringerike, Follo, Romerike og Seljord, og har fått svar om at jeg har kommet inn på Ringerike og Seljord til nå! Spennende! Har kommet inn på linjene Musikal, og Musikk og Teater. 1 Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Hei! Så bra at dere har kommet inn! Jeg har søkt på Ringerike, Follo, Romerike og Seljord, og har fått svar om at jeg har kommet inn på Ringerike og Seljord til nå! Spennende! Har kommet inn på linjene Musikal, og Musikk og Teater. Gratulerer! Tenk så deilig det skal bli med et friår, lykke til videre! 1 Lenke til kommentar
Tinkerella Skrevet 4. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2013 (endret) Gratulerer! Tenk så deilig det skal bli med et friår, lykke til videre! Det skal bli kjempebra! Fikk forresten nettopp melding om at jeg har kommet inn på Follo også. Endret 4. februar 2013 av Tinkerella Lenke til kommentar
oreokake Skrevet 18. november 2016 Del Skrevet 18. november 2016 Jeg skal søke på Hurdal Verk, er relativt godt kjent der, siden både søstra mi og broren min har gått der, pluss at søskenbarnet mitt er lærer der (snow kite surf linja) Jeg skal søke på adventure linja tenkte jeg Bare å spørre om du lurer på noe. Hei, jeg lurte på noe angående valg av linje på Hurdal Verk. Jeg har Explore linja og Adventure linja som alternativer. Vet du noe om forskjellene mellom disse linjene når opplegget er i Norge? Og preger kristendommen skolen i stor eller liten grad? Er det mye undervisning om det feks? Er det mye ski i Norge? Og hvor lenge reiser vi til kina og thailand? Jeg vil egentlig vite litt om dine generelle erfaringer fra adventure... Jeg kommer sikkert på noen flere spm etterhvert:) håper på svar Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Jeg skal søke på Hurdal Verk, er relativt godt kjent der, siden både søstra mi og broren min har gått der, pluss at søskenbarnet mitt er lærer der (snow kite surf linja) Jeg skal søke på adventure linja tenkte jeg Bare å spørre om du lurer på noe. Hei, jeg lurte på noe angående valg av linje på Hurdal Verk. Jeg har Explore linja og Adventure linja som alternativer. Vet du noe om forskjellene mellom disse linjene når opplegget er i Norge? Og preger kristendommen skolen i stor eller liten grad? Er det mye undervisning om det feks? Er det mye ski i Norge? Og hvor lenge reiser vi til kina og thailand? Jeg vil egentlig vite litt om dine generelle erfaringer fra adventure... Jeg kommer sikkert på noen flere spm etterhvert:) håper på svar Hei du, jeg skrev jo dette i 2013, jeg søkte på skolen og hadde et år på hurdal verk 13/14. Jeg gikk Adventure linjen Det er endel forskjeller mellom linjene, adventure kjører sitt eget løp, mens explore kjører sitt, men mye er også samkjørt. Kristendommen preger ikke så veldig mye, men det er jo en kristen skole og man må belage seg på at det legges litt vekt på det. Vi var først i Thailand i 2 uker, Bangkok, kanchanaburi og koh tao. I Kina var vi i 3 uker, shanghai, bejing, Xian og Yangshoo, men hvor man drar varierer fra år til år. Angående Adventure så er jeg storfornøyd med linjen, det var endel trening som sykkelturer og styrketrening i gymsalen. Jeg personlig valgte å ikke stå så mye på ski, fordi jeg gadd ikke, men det er en bakke i gangavstand fra skolen, var der 1 gang og det er en ganske god bakke med park. Du bør ikke bekymre deg for at det er kristent, jeg er ateist, men det går veldig greit, majoriteten av de som går der er ikke religiøse. Er det noe du lurer på så er det bare å spørre, enten her eller på PM Lenke til kommentar
oreokake Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Tusen tusen takk! Kunne egt ønske at jeg kunne velge begge linjer menmen.. liker at adventure reiser mer enn explore da:) så det er ikke obligatoriskee slalåm på hverken explore eller adventure? Hva var dine yndlingsopplevelser? er det mye som ikke er obligatorisk? Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 19. november 2016 Del Skrevet 19. november 2016 Tusen tusen takk! Kunne egt ønske at jeg kunne velge begge linjer menmen.. liker at adventure reiser mer enn explore da:) så det er ikke obligatoriskee slalåm på hverken explore eller adventure? Hva var dine yndlingsopplevelser? er det mye som ikke er obligatorisk? Nei er ikke noe obligatorisk slalåm, iallfall ikke når jeg gikk der. min yndlingsopplevelse fra selve linjen var nok dykkingen vi gjorde i thailand, det var kjempegøy, men også å se CL-gruppespillet i Milano. Det meste innenfor linjene er obligatorisk, man får fravær osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå