johannessimonsen Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Pcn sin wifi funker ikke. er snakk om en HP 6730b laptop Formaterte nettopp pcn, og nå tror den at den har bluetooth (noe den ikke har) og knappen til å aktivere og deaktivere wifi funker ikke, så jeg får ikke wifi til å fungere. noen som har noen formening om hva jeg kan gjøre for å rette feilen? Lenke til kommentar
Jonna4 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Har du sjekket at dekoderen får nett eller at sendern som sender ut nett i det hele tatt sender ut nettet? Ellers vet jeg ikke. Har skjedd at D-linken ikke sender internettet ut fordi antenna blir skrudd av, av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
johannessimonsen Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 ja alt funker får internett på alle andre pcne, bare ikke den ene Lenke til kommentar
Jonna4 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Har du prøvd windows diagnostisering verktøy (kødda) Har du prøv å gå inn på wifi en din på pc en? Kontrollpanel>nettverk og delingssenter prøv noe på sidelinja innpå der. Kanksje wifi antenna ikke funker i pc en din? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Du må installere wifi drivere og diverse andre drivere hvis du ikke har brukt HP sin recovery partisjon. Fortell gjerne mer om hva du gjorde når du la inn Windows på nytt, gjerne hvilken versjon av Windows du har også. Du uansett burde sjekke om du mangler drivere. Åpne enhets behandling ved ¨høyreklikke på min datamaskin og velg behandle, på venstre side i vinduet som åpnes det en meny, velg enhetsbehandling derfra. Der er det sikkert noen gule trekanter, hva er de for noe? Lenke til kommentar
johannessimonsen Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 hadde instalert windows XP for å teste noe, det var da tråløsen sluttet og den begynte å tro det var bluetooth istede, nå har jeg prøvd flere windows 7 og 8, men ingenting funker, den kopierer jo deler av gamle windows, tror dere det vil funke å brenne windows ut på cd som jeg gjorde med windows xp'n og installere og få slettet alt? har prøvd å instalere drivere alle gangene men funker aldri ^^ når jeg instalerte xp slettet jeg jo hele disken og installerte og det er etter dette problemet oppsto, isåfall må jeg vvell ut å kjøpe dvd cd's da ^^ Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Du må ikke det, du må bare installere driverne manuelt. Jeg ser også at maskinen din har flere konfigurasjoner, og derfor så er det flere forskjellige wifi-drivere. Hvilke har du prøvd? Og det er XP du er ute etter å ha på maskinen? Det stemmer nok at "ingenting" fungerer etter du har installert Windows på nytt slik osm du har gjort. Driverene følger ikke med slik som de gjør på fabrikk, med mindre du bruker recovery disker som følger med maskinen. Å slette alt på nytt igjen er det nok ingen vits i da driverne ikke vil komme magisk tilbake. Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Last ned driverne manuelt. Du finner dem her: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/ProductList.jsp?lang=en&cc=us&taskId=135&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3687777 Lenke til kommentar
johannessimonsen Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 jeg har installert alt av drivere og det funket ikke, problemet er at knappen som skal "aktivere" tråløsen" plutselig er til bluetooth noe som jeg ikke har engang... har prøvd alle de forskjellige driverene fra hp, uten hell Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Du sier "alle" drivere. Da antar jeg du har lastet ned driverne til wifi-knappen osv. også? Lenke til kommentar
johannessimonsen Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 ja, men det er ikke en spesielt for wifi knappen men for alle touch knappene, og det har jeg installert men pcn er fortsatt forvirret og tror det er bluetooth, den har ikke bluetooth engang og har aldri hatt det Lenke til kommentar
Olabukse3 Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Søkte du opp PCen din via serienummer etc? Ser det er gitt ut forskjellige varianter av modellen du har. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 ja, men det er ikke en spesielt for wifi knappen men for alle touch knappene, og det har jeg installert men pcn er fortsatt forvirret og tror det er bluetooth, den har ikke bluetooth engang og har aldri hatt det Det var driverne for alle touchknappene jeg mente. Da prøver vi EN gang til. 1. Hvilken versjon av Windows er det du har nå? 2. EKSAKT hvilke drivere installerte du? Trådløse drivere er av interesse her 3. Da du oppdaget at PC-en trodde den hadde bluetooth, gjorde du noe for å løse det? I så fall, hva? Lenke til kommentar
johannessimonsen Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 Windows 7 32 bits, INstalerte tråløs driver, prøvde alle sammen. INstalerte driveren for touchknappene. HP Quick Launch Buttons Og ingen av tingene så ut til å hjelpe.. nei ikke annet en å prøve å formatere pcn til noe annet, og instalere drivere. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Etter du har installert Windows på nytt gjør du som jeg har beskrevet her. Du uansett burde sjekke om du mangler drivere. Åpne enhets behandling ved ¨høyreklikke på min datamaskin og velg behandle, på venstre side i vinduet som åpnes det en meny, velg enhetsbehandling derfra. Der er det sikkert noen gule trekanter, hva er de for noe? Du dobbeltsklikker så på de forkjsellige gule trekantene og velger detaljer i det nye vinduet. Der er det nå en dropdownmeny,i den velger du maskinevare ID. Da kommer det opp noe slikt PCI\VEN_8086&DEV_10D3&SUBSYS_83691043&REV_00 PCI\VEN_8086&DEV_10D3&SUBSYS_83691043 PCI\VEN_8086&DEV_10D3&CC_020000 PCI\VEN_8086&DEV_10D3&CC_0200 Det vil ikke komme opp på noen enheter i HP sine maskiner, men det er som regel Protect tools. Deretter går du inn på http://pcidatabase.com/ og søker etter tallene og bokstavene (fire stykker) etter DEV i device search. Du kan også gjørde det samme med VEN og vendor search i ditt tilfelle, men det er best å ta device da du gjerne får opp navnet også. Da vil du få vite hva enheten er og også hvilke drivere som trengs. Teksen som jeg limte inn er for mitt nettverkskort, så dersom jeg vil søke etter det så limer jeg inn 10D3 og får dette resultatet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå