Gloms Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Faren min har kjøpt seg ny Samsung smart TV. Jeg har koblet den opp og det var ikkeno problem, men når jeg kom til å koble annlegget sleit jeg litt. Han har et gammelt surround anlegg med forsterker som skal kobles på. Jeg har gått inn på innstilligene på TVen og satt det på "eksterne høytalere" isteden for "TV høytalere. Så det er iallefall riktig, men jeg får ikke lyd i høytalerne. Til Tven er det koblet til Get dekoder og DVD spiller Jeg tok bilde av både forsterker og TVen og håper noen her inne kan hjelpe meg. Noen som har no tips? Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Prøv å koble fra Get boksen til forsterkeren istedet Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Hva med dvd spiller og eventuell pc som kobles til tven ? Vil anlegget funke på de ? Hvilke utganger skal jeg bruke på forsterkeren ? Hos meg har jeg det slik at alt er koblet til tven og så er anlegget koblet til tven. Slik at all lyd går inn i tven og ut i anlegget. Må det ikke være sånn for at anlegget skal funke på alle tilkoblede enheter ? Endret 4. januar 2013 av Gloms Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Brukben kabel fra hver enhet, men sikker på at du har sittet riktig lydutgang på tv'en. Du bør også prøve med optisk. Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Skal jeg sette en kabel fra hver enhet inn i forsterkeren ? Er det eneste løsningen ? På tven kan jeg bare velge mellom "tv høytaler" og "ekstern høytaler". Regner med at ekstern er anlegget ? Har forsterkeren optisk ? Vet at tven har det, men anlegget er vel såpass gammelt at det ikke har det ? Så i allefall ikkeno utgang til det på forsterkeren. Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Forsterkeren har optisk inngang helt på venstre side Hvis ikke det funker med optisk så må du til med kabler fra hver enhet (altså fra Get boks og DVD spiller) Lenke til kommentar
GAu Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Heisann, Funker det bra med forslaget fra MhMh ? (optisk kabel fra TV til forsterker) Jeg har også en Samsung SmartTV, og den er ikke smartere enn at det IKKE FINNES noen brukbar analog audio utgang :nei2: der. Det du har koblet phono-kabel til (på ditt TV bilde) er en audio inngang. Eneste audio utgang på TVn (bortsett fra øreplugger) er digital & optisk. Øreplugg utgangen muter intern høyttalerne, så det er ingen god løsning. Hvis det (av en eller annen grunn) ikke funker med direkte optisk kabel, kan man kjøpe en separat DAC (f.ex: http://www.hifiklubb...verter_sort.htm) og koble TVn optisk til den. Deretter phono-kabel fra DAC til audio inngang på forsterkeren. Dette ble min løsning da jeg ikke har moderne forsterker med optisk inngang Så SmartTV --- vel, det kan diskuteres Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå