Gå til innhold

Hjelp til å koble anlegg mot Tv

Anbefalte innlegg

Faren min har kjøpt seg ny Samsung smart TV.

Jeg har koblet den opp og det var ikkeno problem, men når jeg kom til å koble annlegget sleit jeg litt.

Han har et gammelt surround anlegg med forsterker som skal kobles på.

Jeg har gått inn på innstilligene på TVen og satt det på "eksterne høytalere" isteden for "TV høytalere. Så det er iallefall riktig, men jeg får ikke lyd i høytalerne.

Til Tven er det koblet til Get dekoder og DVD spiller

Jeg tok bilde av både forsterker og TVen og håper noen her inne kan hjelpe meg. Noen som har no tips?

post-120451-0-23860800-1357241301_thumb.jpg

post-120451-0-12063500-1357241322_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med dvd spiller og eventuell pc som kobles til tven ? Vil anlegget funke på de ? Hvilke utganger skal jeg bruke på forsterkeren ?

Hos meg har jeg det slik at alt er koblet til tven og så er anlegget koblet til tven. Slik at all lyd går inn i tven og ut i anlegget. Må det ikke være sånn for at anlegget skal funke på alle tilkoblede enheter ?

Endret av Gloms
Lenke til kommentar

Skal jeg sette en kabel fra hver enhet inn i forsterkeren ? Er det eneste løsningen ?

På tven kan jeg bare velge mellom "tv høytaler" og "ekstern høytaler". Regner med at ekstern er anlegget ?

Har forsterkeren optisk ? Vet at tven har det, men anlegget er vel såpass gammelt at det ikke har det ? Så i allefall ikkeno utgang til det på forsterkeren.

Lenke til kommentar

Heisann,

Funker det bra med forslaget fra MhMh ? (optisk kabel fra TV til forsterker)

Jeg har også en Samsung SmartTV, og den er ikke smartere enn at det IKKE FINNES noen brukbar analog audio utgang :nei2: der.

Det du har koblet phono-kabel til (på ditt TV bilde) er en audio inngang. Eneste audio utgang på TVn (bortsett fra øreplugger) er digital & optisk. Øreplugg utgangen muter intern høyttalerne, så det er ingen god løsning.

Hvis det (av en eller annen grunn) ikke funker med direkte optisk kabel, kan man kjøpe en separat DAC (f.ex: http://www.hifiklubb...verter_sort.htm) og koble TVn optisk til den. Deretter phono-kabel fra DAC til audio inngang på forsterkeren.

Dette ble min løsning da jeg ikke har moderne forsterker med optisk inngang :hm:

Så SmartTV --- vel, det kan diskuteres :confused:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...