Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

iPhone 5 + Kenwood DDX5022

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en iPhone 5 som jeg gjerne vil koble til med usb på min Kenwood DDX5022 som sitter i bilen. Når jeg kobler til så gjenkjenner spilleren telefonen, og jeg kan styre musikken fra spilleren, men mitt problem er at lyden kommer ikke ut av høytalerene i bilen, men ut av høytaleren på iPhonen.

Har googlet, men kan ikke finne noen løsning. Så hvis noen har en løsning så hadde det vært supert.

Takker for alle svar.

PS:

Vet ikke om dette er en myte, men får man bedre lyd av å spille musikk via USB fremfor AUX?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må ha minijackkabelen også, vet ikke om du får koblet den til på spilleren noen plass?

minijack = sånn plugg du gjerne har på headsettet til iphonen din, men kabelen må kobles fra iphone og inn på spiller en plass.

Hvorvidt det ene eller det andre gir bedre lyd avhenger veldig av kilden og mottakeren faktisk. Så for din del må du nesten bare prøve ut begge deler og høre hva som gir best lyd :)

Lenke til kommentar

Altså jeg har brukt AUX kabel frem til nå, men etter at jeg hørte at man fikk bedre lyd via USB, så har jeg prøvd å få til dette.

Har også oppdatert spilleren i bilen til siste firmware også.

Grunnen til at jeg vil bruke USB i stede er for å få det mest mulig skjult, siden AUX porten er foran på spilleren.

Lenke til kommentar

Nå er det vel sånn at han må velge kilde på spilleren, og der kan han vel ikke velge både usb og aux samtidig?? Har desverre vært borti spillere som støtter ipod, men som ikke vil ha iphone, så det er myr mulig det ikke funker med usb. De som støtter iphone skal funke med KUN usb tilkoblet ;)

Lenke til kommentar

Nå er det vel sånn at han må velge kilde på spilleren, og der kan han vel ikke velge både usb og aux samtidig?? Har desverre vært borti spillere som støtter ipod, men som ikke vil ha iphone, så det er myr mulig det ikke funker med usb. De som støtter iphone skal funke med KUN usb tilkoblet ;)

Stemmer dette, kan enten velge AUX, iPod eller USB. Så det å koble begge til samtidig går dessverre ikke, men da virker det som at jeg må holde meg til AUX da.

Lenke til kommentar

Denne spilleren skal ha det som heter 'full ipod control' dvs at den bare trenger den ene styrekabelen.

MEN den krever at du bruker en 'spesialkabel'. Har du denne?

Utdrag fra bruksanvisning, les på toppen.

-x5Hif.png

Nei, den kabelen har jeg ikke, men hvis jeg går til innkjøp av denne, samt en overgang fra lightening til 30-pins kabel, så vil det kanskje fungere.

EDIT:

Har lest litt rundt ang den kabelen nå, og de jeg finner er kun kompatible med iPod og iPod Nano.

Endret av Nyrili
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...