hnnashikama Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Jeg er på jakt etter en ny laptop til bruk for studier. Setter pris på om noen kan hjelpe meg litt. Bruksområde:Programmering(Java, Python, Web, C og kanskje mer) Eclipse, Netbeans Surfing, IM Se på filmer, laste ned musikk. [*]Preferanser: 13" eller 14" skjerm Støysvak Godt tastatur(gjerne med backlight) Har lyst å bruke Ubuntu, men dette er ikke et must. Prisen skal helst være under 12 000 kr Jeg selv sett på 2 maskiner: Thinkpad L430 i5 - Produktside Utfra hva jeg kan se så tror jeg disse specsene holder for meg. Tror ikke jeg trenger noe mer enn HD Graphics 4000. En kompis har kjøpt denne så jeg avventer tilbakemelding fra han anngående kvaliteten, samt Ubuntu støtte. Argumentene for denne er at Thinkpad er et kjent varemerke, har god bygge kvalitet osv. Samsung 9 Serien - Produktside Omtrent de samme specsene, veldig tynn. Argumentene for Samsungen er at de lager alle komponentene selv, de leverer også mesteparten av komponentene til Apple.Gode tall når det gjelder reperasjoner i likhet med Asus. Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Har du vurdert MBP eller Air? Lenke til kommentar
hnnashikama Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Så kjapt på MBP nå, ganske like specs som resten, og til en grei pris. Har ikke så mye erfaring med Mac, har ubuntu god støtte for dem ? Dersom noen har dårlige erfaringer med entenThinkpad eller Samsungen så setter jeg pris på å få høre dem Lenke til kommentar
hnnashikama Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 R2B2: Ser du har anbefalt denne i en annen tråd. Dette ser ut som en maskin som passer mine krav også, gjør det ikke ? Istedenfor å kjøre HD Graphics 4K så har den en "NVIDIA Geforce GT 620M" som jeg regner med takler MC når ? Offtopic: Er Intel HD Graphics integrert på alle 2 og 3 generasjon av Intel i3,5,7 sine CPU ? Hvis så, velger man hvilken man vil bruke i bios da ? Lenke til kommentar
hnnashikama Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Endte med å kjøpte http://www.asus.com/Notebooks/Superior_Mobility/ASUS_ZENBOOK_UX32VD/ 1 Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Hei og beklager at jeg forsvant! Gratulerer med ny maskin og lykke til med studiene:) Førsteinntrykk? Lenke til kommentar
hnnashikama Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Meget fornøyd! Er som reklamert i alle anmeldelser jeg har lest. Skjermen er strøken, deilig med god oppløsning. Det er litt "bleeding", men merker ikke stort til det. Har bestilt ram og en SSD, spent på å se om jeg merker noen "boost". Touchpaden er stor og følsom, kanskje litt for stor. Kommer inntil noen ganger når jeg skriver, men regner med dette bare er en tilvennings prosess. Sliter litt med viftene. Noen ganger kjører de på max når jeg starter maskinen, noe som er pinlig i forelesninger. Prøver å finne en hack rundt dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå