Gå til innhold

One World Government

Anbefalte innlegg

Jeg syns vi burde slå sammen alle land i verden til ett land, så vi slipper alt dette anarkiet statene imellom. Noen utvalgte grunner:

-Det er alt for farlig at Norge og Sverige bor ved siden av hverandre uten å ha en stat til å passe på dem. Tenk om Sverige bygger en bråkete motorvei, eller skaffer seg våpen?

-I tillegg kunne vi endelig tvunget De reggaetullingene nede i Jamaica til å slutte med hasj.

-Jeg har også hørt at diverse land i Asia trenger hjelp av LO til å få høyere lønn.

-Og det er noen grådige kapitalister som sitter på mye penger vi kan skatte, både i Lichenstein og Panama.

Hva syns folket om denne fremragende idéen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

One World Government = the notion of a single political hegemony over all humanity. Its modern conception is rooted in Middle-East history, particularly in gnostic mystisism and also in post-Knights-Templar Freemasonry thinking. There will be two classes, the common class and The Enlightened Class, derived from bloodlines.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

hadde ikke funket, for det første og få alle landene sammen...imposibur.

og ha et land som strekker seg over så store landegrenser blir også vanskelig, pluss at dette vil omvandle hele verdens økonomi til suppe og ødlegge over 40% av verdens bedrifter i omskoleringen av valutta,regjering,lover osv.osv.

enda en ting er det man ser hender i EU, viss man skulle få inflasjon så er det ingen måte og redde seg ut enn at man kræsjer markedet.

Lenke til kommentar

hadde ikke funket, for det første og få alle landene sammen...imposibur.

og ha et land som strekker seg over så store landegrenser blir også vanskelig, pluss at dette vil omvandle hele verdens økonomi til suppe og ødlegge over 40% av verdens bedrifter i omskoleringen av valutta,regjering,lover osv.osv.

enda en ting er det man ser hender i EU, viss man skulle få inflasjon så er det ingen måte og redde seg ut enn at man kræsjer markedet.

Inflasjon er det ikke noe problem å forhindre, er bare å vedta en lov det imot det eller gå bort fra fiat-pengesystemet til for eksempel en gullstandard.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som syns det høres ut som en god ide?....

Av gode politiske sytemer er dette nr.2 på list mi faktisk.

(1. Anarki (personlig ville jeg funnet en liten gruppe mennesker og jobber fritt med helst selvforsørget :) ) 2. Dette 3. Liberalt kosmopolitisk Sosialdemokrati.

Lenke til kommentar

(1. Anarki (personlig ville jeg funnet en liten gruppe mennesker og jobber fritt med helst selvforsørget :) ) 2. Dette 3. Liberalt kosmopolitisk Sosialdemokrati.

Problemet med anarki er at det er en god tanke mens i praksis så blir man overkjørt av noen andre.

Darwins Evolusjonslære gjelder for politiske styresett også, hvis du lurer på hva som skjer med anarkistiske samfunn er det bare å se på indianerstammer i jungelen eller i historiebøkene.

Store samfunn med større militærmakt spiser opp de små samfunnene med liten militærmakt dersom de har noe av verdi.

Det er en grunn til at Norge er med på å finansiere gjelden i USA og baile ut banker som går konkurs der, og at vi kjøper amerikanske jagerfly. Vi har faktisk ikke noe valg, samtidig er vi veldig heldige som har det så godt som vi har det og så får vi håpe at det varer noen år til :)

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

(1. Anarki (personlig ville jeg funnet en liten gruppe mennesker og jobber fritt med helst selvforsørget ) 2. Dette 3. Liberalt kosmopolitisk Sosialdemokrati.

NWO = en god ide :(

Der vil du føle deg hjemme med din avatar

The-Hunger-Games-2012-Movie-Poster2-e1327095929115-300x444.jpg

New World Order

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

NWO = en god ide :(

Der vil du føle deg hjemme med din avatar

The-Hunger-Games-2012-Movie-Poster2-e1327095929115-300x444.jpg

New World Order

Handler bare om å få seg plass i The Capitol det ;)

Men jeg tenkte bare på å slå alt sammen til alt land, så får flertalllet bestemme hva vi gjør med et :)

Problemet med anarki er at det er en god tanke mens i praksis så blir man overkjørt av noen andre.

Darwins Evolusjonslære gjelder for politiske styresett også, hvis du lurer på hva som skjer med anarkistiske samfunn er det bare å se på indianerstammer i jungelen eller i historiebøkene.

Store samfunn med større militærmakt spiser opp de små samfunnene med liten militærmakt dersom de har noe av verdi.

Det er en grunn til at Norge er med på å finansiere gjelden i USA og baile ut banker som går konkurs der, og at vi kjøper amerikanske jagerfly. Vi har faktisk ikke noe valg, samtidig er vi veldig heldige som har det så godt som vi har det og så får vi håpe at det varer noen år til :)

Er faktisk helt enig med, anarki og kommunisme også forøvrig, er fine tanker, men unmulig i praksis.

Lenke til kommentar

At flertallet bestemmer er ikke det samme som at flertallet blir fornøyd.

Å la flertallet bestemme betyr å ignorere det ekspertene og de med erfaring kan eller kjenner til.

Det er ikke mulig med et styresett som gjør alle fornøyd hele tiden, men det er mulig å gjøre forbedringer slik at noen flere blir mer fornøyd mer av tiden:)

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Genial idé.

Dette hadde fungert utmerket, ettersom vi da har en mulighet til å tre de samme normene og reglene over hodet på enhver person. Mer homogene normer ---> mindre konflikter, sant? Hvorfor skal folk krangle når alle er like? Ingen vil gå til krig, og alle vil kunne benytte seg av den samme økonomiske og kulturelle strukturen. Så passer vi på å integrere de avvikene som skulle oppstå, under samme normative forutsetninger som alle andre på kloden. Alle skal være like. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle som vil ha e ny verdensregjering kan glede seg mens de kan, for vi har i realiteten allerede en verdensregjering.

http://www.infowars.com/bankers-declare-u-s-europe-conquered/

Det gjenstår bare en del ting før alt er helt i orden, som en skikkelig global økonomisk krise med collaps i lokale valutaer som vil gi rom for en verdensvaluta, avvæpning av folket i USA og Sveits, og reduksjon av verdens befolkning .

En slik totalitær verdensregjering er også profetert i Bibelen.

Lenke til kommentar

Jeg syns vi burde slå sammen alle land i verden til ett land, så vi slipper alt dette anarkiet statene imellom. Noen utvalgte grunner:

-Det er alt for farlig at Norge og Sverige bor ved siden av hverandre uten å ha en stat til å passe på dem. Tenk om Sverige bygger en bråkete motorvei, eller skaffer seg våpen?

-I tillegg kunne vi endelig tvunget De reggaetullingene nede i Jamaica til å slutte med hasj.

-Jeg har også hørt at diverse land i Asia trenger hjelp av LO til å få høyere lønn.

-Og det er noen grådige kapitalister som sitter på mye penger vi kan skatte, både i Lichenstein og Panama.

Hva syns folket om denne fremragende idéen?

Det ville vært bra med One World Goverment. =)

Men da må det være et sterkt og godt, fungerende, lokaldemokrati.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Alle som vil ha e ny verdensregjering kan glede seg mens de kan, for vi har i realiteten allerede en verdensregjering.

http://www.infowars....rope-conquered/

Det gjenstår bare en del ting før alt er helt i orden, som en skikkelig global økonomisk krise med collaps i lokale valutaer som vil gi rom for en verdensvaluta, avvæpning av folket i USA og Sveits, og reduksjon av verdens befolkning .

En slik totalitær verdensregjering er også profetert i Bibelen.

Bibelvers? :) hehe
Lenke til kommentar

Problem 1: Forskjellige kulturer og tradisjoner gir grunnlag for forskjellige normer. Det må stadfestes en gjeldene norm for alle landene, noe som betyr overtramp av alle andre.

Problem 2: Hver bidige lille sak må opp til superregjeringen og dette medfører et enormt byråkrati.

Problem 3: Med et enormt byråkrati vil det ta tiår før akkurat den ene lille saken blir vedtatt

Problem 4: Med dette massive byråkratiet som må til for å få alt til å fungere bruker vi opp enorme ressurser.

Problem 5: Med et massivt land må man stadfeste et felles språk og dette betyr mindre mangfold.

Problem 6: Med mindre mangfold blir alle monotone og alt blir ensformig uten nye impulser

Problem 7: Økonomi som flere har nevnt. En stat kan ikke vedta at man ikke skal gå konkurs. Markedet er ikke noe som kan kontroleres

Problem 8: Hvordan skal markedsmodellen se ut? Dette vet vi ikke og det blir for risikabelt

----

Dette er bare noe av tankene jeg kom opp her i farta..

Lenke til kommentar

Virker som det er flere her som ikke skjønte at dette er en sarkasmetråd...

Selvfølgelig ville ikke dette fungert, ihvertfall ikke bedre enn det allerede ikke fungerer. Poenget med tråden var å få enkelte til å se ting i et annet lys.

Det var da en tåpelig måte å få frem et poeng på. Du virker seriøs og svært for en verdensregjering...

Tror heller det var DU som så ting i et annet syn når folk påpekte hva som ville gjøre det umulig å ha en verdensregjering ;)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Det var da en tåpelig måte å få frem et poeng på. Du virker seriøs og svært for en verdensregjering...

Tror heller det var DU som så ting i et annet syn når folk påpekte hva som ville gjøre det umulig å ha en verdensregjering ;)

Vel jeg må innrømme at jeg skjønte med en gang at han var ironisk og kritisk til staten eksistens i seg selv ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...