sarbas Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Jeg har en ny Pioneer 5.1 receiver VSX-S500K og har to mission høytalere fra det gamle anlegget. det er to to ways boxed høytalere av litt eldre årgang. De har ca disse specsene: Format Bookshelf Enclosure type 2-way sealed box Driver units ABR - bass - bass/mid 110mm tweeter 25mm Crossover frequencies 2.5 KHz Frequency response +/-3dB 80 Hz - 30 kHz Sensitivity SPL/M @ 2.83V 85 dB Nominal impedance 8 Ohms Minimum impedance 4 Ohms Recommended amplifier power 50 - 150W Volume 3.75 litres Dimensions (H x W x D) mm 284 x 160 x 250 Height on feet/spikes (mm) - Net weight (kg) 6 Jeg har ikke allverden av krav til lyden, men vurderer nå å gå til 5.1 oppsett. Kan jeg bruke de høytalerene jeg har et slikt 5.1 oppsett og hva bør jeg se etter ellers? Maks 4000 kr Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Du kan fint bruke de, men da ville jeg brukt de som bakhøyttalere Ellers så kan du gå for f.eks dette settet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575116 Og som sub kan du kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339892 Lenke til kommentar
sarbas Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Takk for det tipset, jeg tror jeg greier meg uten den subben foreløpig. Gleder meg til at det kommer! Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Uten sub blir det bare et 5.0 annlegg Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Hvilken modell er det snakk om her? Mission lagde veldig gode høyttalere i budsjettklassen for de som liker litt varm britisk lyd. Mine 752 spiller veldig fint og klart, og gjør nytten i et stereoanlegg på soverommet. (Poenget mitt - det er ikke sikkert du burde flytte de som bakhøyttalere, men at du kanskje heller skal kjøre på med den subwooferen likevel) Senterhøyttaler skal matche frontene, om du får tak på en senter eller en tredje høyttaler fra Mission kan bli en utfordring. Det er i så fall det beste argumentet for å flytte de bak om du ikke vil legge vesentlig mer i frontene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå