Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Effekter av en eventuell avsløring av friend-zoned.

Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg jente, men kan se for meg hvordan det er å få et slikt brev. Har faktisk fått en rimelig lang sms en gang hvor ei jente "tømte" seg. Hun hadde prøvd hardt, men jeg var dust og avslo alle forsøkene hennes. Til slutt så hun seg nødt til å sende sms for å fortelle om følelsene sine. Jeg var fortsatt dust og avslo da og. Avslo den også, og ting ble kleint etterpå, selve meldinga var veldig kjip å få. Se for deg selv at du får noe sånt, hva faen skal man svare egentlig?

Hadde hun vært interessert så hadde hun nok vist det. Sorry.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh.. jeg har fått sånne ''brev'' av en kar jeg var god venn med en gang tilbake i tiden. Det er en grunn til hvorfor vi ikke er venner nå lenger....

Ikke gjør det hele så jævla tungvindt. Ikke spør engang, kyss henne, vær romantisk, kos med henne, og hvis du da har litt sosial intelligens så burde det være lett å lese hennes kroppsspråk for å finne ut av hva hun synes om situasjonen. Det er en forskjell i det å ligge i en kars armer og kose i flere timer og så bare plutselig spørre ''Du søta.. hvor er vi på vei hen?'' enn å gi henne ett langt, KLEINT brev hvor du skriver masse som er direkte overflødig.

Først og fremst må jeg si meg enig i det du sier, og forstår godt din reaksjon på brevet. Og så: jeg har ikke på noe vis ymta frampå at jeg vil gi henne noe brev, absolutt ikke. Det er feigt og desperat, noe sånt vil jeg ikke ha.

Og når det gjelder intimitet og flørting, så er det bare vanskeligere enn jeg selv noen gang har sett for meg. For ut fra denne ene filmen hun satt i armkroken min, så spurte hun meg direkte senere om det var kleint. Vi har vært venner i ca 8 år, så det er ikke bare bare å begynne å flørte om du forstår.

Jeg er fullt innstillt og bestemt på at skal jeg snakke med henne eller ta et tak, så må det bli under 4 øyne, bare så det er sagt. Det jeg skrev var mer for å få klarert tanker, og vite hva jeg vil si når jeg evt. kommer i en dypere samtale. Anonym poster: 923ad073e0af6293d12499afa3c1cb40

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg jente, men kan se for meg hvordan det er å få et slikt brev. Har faktisk fått en rimelig lang sms en gang hvor ei jente "tømte" seg. Hun hadde prøvd hardt, men jeg var dust og avslo alle forsøkene hennes. Til slutt så hun seg nødt til å sende sms for å fortelle om følelsene sine. Jeg var fortsatt dust og avslo da og. Avslo den også, og ting ble kleint etterpå, selve meldinga var veldig kjip å få. Se for deg selv at du får noe sånt, hva faen skal man svare egentlig?

Hadde hun vært interessert så hadde hun nok vist det. Sorry.

Igjen: JEG HAR IKKE TENKT Å SENDE HENNE ET JÆVLA BREV. Det har jeg aldri ymta frampå om her. Klart, man har vært innom tanken, men kunne aldri, aldri realisert den.

Her i kveld var vi på kino en gjeng, og jeg hadde en del ting jeg ville snakke om, men det passet seg liksom aldri. Så senere i kveld ringte jeg til en venninne for å prate litt om henne og bla bla bla, og jeg sa blant annet at det eneste jeg følte manglet for at jeg realistisk sett tenker at det kunne funke var kommunikasjon. Senere på kvelden ringte jeg jenta jeg er betatt av og snakket om det jeg ville si, og da kom det tilfeldigvis fram at hun hadde sett seg lei av å si ting på en måte som måtte bli tolket, og hadde fått positive tilbakemeldinger fra folk om det. Altså at hun ønsker å være mer ærlig.

Faen, innså nå at den samtalen bare ga mersmak og mer forventninger. Må få meg ned på bakken igjen. Anonym poster: 923ad073e0af6293d12499afa3c1cb40

Lenke til kommentar

Først og fremst må jeg si meg enig i det du sier, og forstår godt din reaksjon på brevet. Og så: jeg har ikke på noe vis ymta frampå at jeg vil gi henne noe brev, absolutt ikke. Det er feigt og desperat, noe sånt vil jeg ikke ha.

Og når det gjelder intimitet og flørting, så er det bare vanskeligere enn jeg selv noen gang har sett for meg. For ut fra denne ene filmen hun satt i armkroken min, så spurte hun meg direkte senere om det var kleint. Vi har vært venner i ca 8 år, så det er ikke bare bare å begynne å flørte om du forstår.

Jeg er fullt innstillt og bestemt på at skal jeg snakke med henne eller ta et tak, så må det bli under 4 øyne, bare så det er sagt. Det jeg skrev var mer for å få klarert tanker, og vite hva jeg vil si når jeg evt. kommer i en dypere samtale. Anonym poster: 923ad073e0af6293d12499afa3c1cb40

Det vil fremdeles bli for kleint hvis du gjør det så vanskelig og ett så stort tema. Selvsagt er det bare å begynne å flørte.. jeg endte opp med å ha mitt livs beste forhold med en kar jeg hadde vært god venner med i 6 år ellers noe sånt no, og som med alt annet så begynte det med flørting..

Du gjør dette vanskeligere enn det er.

Når dere ser på film, stryk henne på armen, prøv å hold henne lett i hånden, stryk henne på håret, VIS at du er interessert. Det at hun spurte deg om det er kleint kan være av en rekke grunner.. som at du f.eks er mindre erfaren når det gjelder slikt og derfor ikke vet hvordan du skal reagere i slike situasjoner. Kan det stemme? Kan det hende at det er noen tegn du har oversett fra henne?

Lenke til kommentar

Det var nok mer en generell betraktning av slike "brev/meldiger/sms" :)

Lykke til i hvert fall, vært i samme bås som deg tidligere, og det er ikke artig.

Takk! Det er et ork er det det er. Er også fullt klar over at jeg kan være ganske passiv, ikke noen god egenskap, spesielt ikke i en situasjon som denne.

Det vil fremdeles bli for kleint hvis du gjør det så vanskelig og ett så stort tema. Selvsagt er det bare å begynne å flørte.. jeg endte opp med å ha mitt livs beste forhold med en kar jeg hadde vært god venner med i 6 år ellers noe sånt no, og som med alt annet så begynte det med flørting..

Og dere er fremdeles sammen i dag? Flørting er nok ideelt ja, og skal ærlig innrømme at jeg ikke er spesielt god på det. Ikke rent fysisk iallefall.

Du gjør dette vanskeligere enn det er.

Det gjør jeg alltid.

Når dere ser på film' date=' stryk henne på armen, prøv å hold henne lett i hånden, stryk henne på håret, VIS at du er interessert. Det at hun spurte deg om det er kleint kan være av en rekke grunner.. som at du f.eks er mindre erfaren når det gjelder slikt og derfor ikke vet hvordan du skal reagere i slike situasjoner. Kan det stemme? Kan det hende at det er noen tegn du har oversett fra henne?

[/quote']

Det kan absolutt stemme. Samme kvelden vi så den filmen så tok hun faktisk plutselig armen min og begynte å stryke på den. Så ja, jeg kan godt ha oversett noen ting, ser den. Og her i går kveld ertet jeg henne litt når hun sa hun ikke likte filmen, og da dyttet hun fysisk borti meg. Samme senere, da det var kiling på gang, som smått iallfall.

Det jeg synes gjør det vanskelig er at hun kan være så utydelig. Eller så er det jeg som oppfatter henne slik.

Eksempel: ved et tilfelle kan hun si: "kanskje du ikke skal tenke så mye på det?" som en respons til at jeg ganske tydelig hintet frampå om hvor rart det var at jeg gjorde en litt større gest mot henne som venn. En annen gang har hun skrevet melding som for eksempel: "jeg vil sitte med deg!", når vi skulle på en konsert.

Jeg overanalyserer sikkert så til de grader, men når jeg får slikt repeterende ganger i ulike varianter så vet jeg aldri helt hva jeg skal tro. Anonym poster: 923ad073e0af6293d12499afa3c1cb40

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er henne som er utydelig, det er det heller deg som er.

Du må ikke spørre om lov for å flørte med henne, det er bare å vise at du er interessert.

Problemet ditt er at du tenker for mye, særlig siden hun ikke gjør det. Du prøver å finne ut hva hun vil men hvordan skal du få det til når ikke engang hun vet hva hun vil?

Bare gi opp med å forstå følelser, aksepter heller at de enten er der eller ikke og ta det derifra :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er henne som er utydelig, det er det heller deg som er.

Du må ikke spørre om lov for å flørte med henne, det er bare å vise at du er interessert.

Problemet ditt er at du tenker for mye, særlig siden hun ikke gjør det. Du prøver å finne ut hva hun vil men hvordan skal du få det til når ikke engang hun vet hva hun vil?

Bare gi opp med å forstå følelser, aksepter heller at de enten er der eller ikke og ta det derifra :)

Ja, ser den. Men er ganske sikker på at jeg har sterkere følelser for henne enn omvendt, og om det ikke er gjensidig nok, så vil ikke jeg gå for noe heller. Tror dette er noe vi må finne ut ilag egentlig, ved å prate sammen. Håper iallfall det kan gå an å finne ut av noe slik. Anonym poster: 923ad073e0af6293d12499afa3c1cb40

Lenke til kommentar

Det er akkurat der du tar feil, du kan ikke overtale henne til å bli kjæreste med deg og så få et godt forhold utav det.

What? Les hva jeg skrev:

og om det ikke er gjensidig nok, så vil ikke jeg gå for noe heller.

Poenget mitt var at det må finnest ut av i fellesskap, ved å utveksle følelser og meninger, og dermed konkludere. Det er uansett kun de heldigste som får et forhold med gjensidig forelskelse etter min mening. Anbefaler å se The Bridges of Madison County som omtaler dette på elegant vis med Meryl Streep og Clint Eastwood.

Vi har allerede hatt et relativt tett og godt forhold i ganske mange år, så her er det kun snakk om om det kan bli noe mer eller ikke. Forholdet er jo allerede der, i den forstand at vi liker hverandres selskap. Anonym poster: 923ad073e0af6293d12499afa3c1cb40

Lenke til kommentar

Nei nei nei. Man kan aldri argumentere for om det skal være et forhold - trust me! Don't do it!

Jeg synes du skal gjøre som det har blitt foreslått tidligere i tråden - flørt, ert, vær fysisk, kyss henne! Hvis hun responderer på det, er du i mål - hvis ikke, move on!

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

What? Les hva jeg skrev:

og om det ikke er gjensidig nok, så vil ikke jeg gå for noe heller.

Poenget mitt var at det må finnest ut av i fellesskap, ved å utveksle følelser og meninger, og dermed konkludere. Det er uansett kun de heldigste som får et forhold med gjensidig forelskelse etter min mening. Anbefaler å se The Bridges of Madison County som omtaler dette på elegant vis med Meryl Streep og Clint Eastwood.

Vi har allerede hatt et relativt tett og godt forhold i ganske mange år, så her er det kun snakk om om det kan bli noe mer eller ikke. Forholdet er jo allerede der, i den forstand at vi liker hverandres selskap. Anonym poster: 923ad073e0af6293d12499afa3c1cb40

For all del, jeg skal ikke si hva som er riktig og galt innen forhold. Noen blir sammen av forelskelse, andre av nødvendighet eller tvang, andre i arrangerte ekteskap og så videre.

Hvis du vil snakke deg inn i et forhold og konkludere med at dere vil være sammen så må du gjerne se hvordan det går og hvor lenge det varer.

Poenget mitt var at det ikke er slik du får noen til å falle for deg, det er ikke slik du gjør deg selv attraktiv.

For å sette det på spissen så blir det som å sitte og pille seg i nesen og prompe og rape mye på første date eller middag med ei jente, det er ikke så veldig tiltrekkende.

Hva tror du er grunnen til at du er mer interessert i henne enn hun er i deg? Hvorfor er det ikke 10 jenter som er på knærne etter deg mens du kan velge den av de du liker best? Tror du det ligger i utseende eller rikdom? Hva er grunnen til at noen ikke har utseendet med seg, ikke trener og ikke har utdanning likevel kan velge og vrake i jenter?

Det er nok ikke fordi de er så veltalende at de kan overtale jenten til å kle seg naken og hoppe på dem og rive av de klærne.

Men for all del, folk er forskjellige og du må gjøre akkurat det som du vil :)

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

For all del, jeg skal ikke si hva som er riktig og galt innen forhold. Noen blir sammen av forelskelse, andre av nødvendighet eller tvang, andre i arrangerte ekteskap og så videre.

Hvis du vil snakke deg inn i et forhold og konkludere med at dere vil være sammen så må du gjerne se hvordan det går og hvor lenge det varer.

Hehe, poenget er jo å få klarere ting, ikke å presse på noe som ikke er der. Rett og slett snakke helt åpent og ærlig. Det passer faktisk meget bra, for hun hadde begynt å si ting mer som de er i det siste, og hadde fått skryt for det, så det kan gjøre det lettere. Har som nevnt oppfattet henne som ganske lukket, og det er ikke bare meg som har opplevd henne slik.

Poenget mitt var at det ikke er slik du får noen til å falle for deg, det er ikke slik du gjør deg selv attraktiv.

[/Quote]

Nei nei, klart ikke det. Må jo se personen osv. Og uansett, nei eg tek det i neste avsnitt.

For å sette det på spissen så blir det som å sitte og pille seg i nesen og prompe og rape mye på første date eller middag med ei jente, det er ikke så veldig tiltrekkende.

Klart klart, innlysende. Men her betyr liksom ikke det så mye, i og med at vi har kjent hverandre i 8-9 år. Førsteinntrykket er allerede gjort, og vi har et venneforhold. Jeg sier ikke at jeg skal sitte å gjøre det du skriver, men jeg kan mer være meg selv enn å være påtatt attraktiv om du forstår.

Hva tror du er grunnen til at du er mer interessert i henne enn hun er i deg? Hvorfor er det ikke 10 jenter som er på knærne etter deg mens du kan velge den av de du liker best? Tror du det ligger i utseende eller rikdom? Hva er grunnen til at noen ikke har utseendet med seg, ikke trener og ikke har utdanning likevel kan velge og vrake i jenter?

Jeg har kommet forbi det faktum at hun er deilig og pen viss det går an å si det slik. Dog er det ikke så lett, fordi hun er heit altså. Men jeg evner å se personen, og jeg er ikke så kroppsfiksert at jeg bare MÅ ha de puppene osv.

Det er nok ikke fordi de er så veltalende at de kan overtale jenten til å kle seg naken og hoppe på dem og rive av de klærne.

Jaja, men igjen, her er det snakk om at vi har vært venner i mangfoldige år, det blir noe helt annet. Vi kjenner hverandre.

Men for all del, folk er forskjellige og du må gjøre akkurat det som du vil :)

Ja det skal jeg prøve på :)

Saken nå er at jeg forsvinner til en annen del av landet mens hun forblir der hun er. Så skal treffe henne i morgen. Tips til en slags approach? Er så greit å ha en inngangsport å forholde seg til.

Og en ting til: dette har jeg veldig lyst å gjøre, og tror faktisk det kan gå helt fint, men må høre. Igjen, for å samle egne tanker skrev jeg 3-4 sider som en slags fortelling om mitt "forelskelsesløp". Fortalt på en litt småhumoristisk og kanskje overdrevent novelle-aktig. Eller, ikke novelle, men ikke artikkel da for å si det sånn. Jeg har faktisk allerede fortalt henne så vidt at jeg hadde skrevet dette, og da spurte hun om hun kunne få lese det. Jeg var litt tilbakeholden akkurat da, men hun virket iallfall ikke redd for å få høre det. Den store fordelen med noe slikt er at jeg er sikker på at jeg får fortalt det jeg vil fortelle henne. Og jeg merker at jeg nå kjenner henne såpass godt at jeg tror det skal gå fint hvis vi først er igang med en dypere samtale. Kan faktisk bli en slags ice breaker ser jeg for meg :).

Tips? :)Anonym poster: 923ad073e0af6293d12499afa3c1cb40

Lenke til kommentar

Jaja, du har fått gode tips i tråden så da er det bare å ønske lykke til :)

Husk at alt er en del av prosessen, om du så er verdens mest populære ungkar så vil du gå gjennom mange jenter før du lander på en du virkelig liker. Så ikke ta det tungt hvis det ikke fungerer, da er du et mislykket forhold nærmere noe som virker.

Lenke til kommentar

Jaja, du har fått gode tips i tråden så da er det bare å ønske lykke til :)

Husk at alt er en del av prosessen, om du så er verdens mest populære ungkar så vil du gå gjennom mange jenter før du lander på en du virkelig liker. Så ikke ta det tungt hvis det ikke fungerer, da er du et mislykket forhold nærmere noe som virker.

Ja det har jeg så absolutt, og takk for det! Og jada, forstår det. Livet går alltid videre, med eller uten meg. Ser for meg at dette har to utfall: enten en befrielse og et kapittel lagt bak seg, eller at det utvikler seg noe. For å være helt ærlig er jeg nesten litt redd for hvordan det eventuelt vil utarte seg om det skulle vise seg å være realistisk. Men her må det bare prøvest, så får vi se.

Takk igjen for tips! Anonym poster: 923ad073e0af6293d12499afa3c1cb40

Lenke til kommentar

Og dere er fremdeles sammen i dag? Flørting er nok ideelt ja, og skal ærlig innrømme at jeg ikke er spesielt god på det. Ikke rent fysisk iallefall.

Det ble slutt av andre grunner.. vi hadde ett to og ett halvt års FANTASTISK forhold når alt var bra, og skal ikke se bort ifra at han en dag vil bli far til mine barn siden han er en så knallkar. Vi er fortsatt bestevenner (with benifits sometimes.. :p)

Det gjør jeg alltid.

Prøv å la vær. Ikke overanalyser ting, go with the flow, gjør det som føles rett for deg, ikke lag ett helt essay i hodet ditt om emnet..

Det kan absolutt stemme. Samme kvelden vi så den filmen så tok hun faktisk plutselig armen min og begynte å stryke på den. Så ja, jeg kan godt ha oversett noen ting, ser den. Og her i går kveld ertet jeg henne litt når hun sa hun ikke likte filmen, og da dyttet hun fysisk borti meg. Samme senere, da det var kiling på gang, som smått iallfall.

Det jeg synes gjør det vanskelig er at hun kan være så utydelig. Eller så er det jeg som oppfatter henne slik.

Eksempel: ved et tilfelle kan hun si: "kanskje du ikke skal tenke så mye på det?" som en respons til at jeg ganske tydelig hintet frampå om hvor rart det var at jeg gjorde en litt større gest mot henne som venn. En annen gang har hun skrevet melding som for eksempel: "jeg vil sitte med deg!", når vi skulle på en konsert.

Jeg overanalyserer sikkert så til de grader, men når jeg får slikt repeterende ganger i ulike varianter så vet jeg aldri helt hva jeg skal tro. Anonym poster: 923ad073e0af6293d12499afa3c1cb40

Du skriver litt rart her syns jeg. Kan du klargjøre hva du mener? Syns du at hun gir deg 'blandede signaler'?

Mitt råd er å kjøre på.. du vinner ikke uten å prøve.

And for the love of God, slapp av!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Igjen: JEG HAR IKKE TENKT Å SENDE HENNE ET JÆVLA BREV. Det har jeg aldri ymta frampå om her. Anonym poster: 923ad073e0af6293d12499afa3c1cb40

Her er et resultat og noe jeg sterkt vurderer å samtale med henne om, skrevet som en slags monolog:

Anonym poster: 923ad073e0af6293d12499afa3c1cb40 Anonym poster: 923ad073e0af6293d12499afa3c1cb40

Jeg holder på å lese igjennom hele tråden. Skriver en kort og konsis tilbakemelding etterpå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Her ble det skrevet mye rart. Du må ikke gjøre ting vanskeligere enn det er. Ut ifra det jeg leser så kan jeg oppsummere det slik:

1) Du er redd for å flørte/prøve deg/ta det et steg videre fordi du ikke vet hvor du har henne

2) Du vil vite hvor du har henne

Så hva er egentlig problemet? Ikke skriv en lang, klisjéfylt kjærlighetserklæring om at hun er den eneste jenta i verden for deg og at du gjerne vil at det skal bli noe mer mellom dere to. Gjør det enkelt. Gjør det fort. Fortell henne at du er interessert og se hvordan hun reagerer. Det kan gå til helvete, eller så kan det gå veldig bra. Du kommer i hvert fall ikke noe sted på vei ved å sitte og overanalysere hver eneste ting.

Just do it.

Lenke til kommentar

Det ble slutt av andre grunner.. vi hadde ett to og ett halvt års FANTASTISK forhold når alt var bra, og skal ikke se bort ifra at han en dag vil bli far til mine barn siden han er en så knallkar. Vi er fortsatt bestevenner (with benifits sometimes.. :p)

[/Quote]

Nice :)

Prøv å la vær. Ikke overanalyser ting, go with the flow, gjør det som føles rett for deg, ikke lag ett helt essay i hodet ditt om emnet..

[/Quote]

Will do.

Du skriver litt rart her syns jeg. Kan du klargjøre hva du mener? Syns du at hun gir deg 'blandede signaler'?

Ja.

Mitt råd er å kjøre på.. du vinner ikke uten å prøve.

And for the love of God, slapp av!

Hehe, lettere sagt enn gjort. Men joda.

Jeg holder på å lese igjennom hele tråden. Skriver en kort og konsis tilbakemelding etterpå.

Settes pris på :). Og igjen, for å presisere. Det jeg skrev var noe jeg vurderte å føre en samtale med henne om. Jeg har ikke den minste tanke om å levere et brev til henne og that's it. Bare så det er sagt.

Her ble det skrevet mye rart. Du må ikke gjøre ting vanskeligere enn det er. Ut ifra det jeg leser så kan jeg oppsummere det slik:

1) Du er redd for å flørte/prøve deg/ta det et steg videre fordi du ikke vet hvor du har henne

2) Du vil vite hvor du har henne

Så hva er egentlig problemet? Ikke skriv en lang, klisjéfylt kjærlighetserklæring om at hun er den eneste jenta i verden for deg og at du gjerne vil at det skal bli noe mer mellom dere to. Gjør det enkelt. Gjør det fort. Fortell henne at du er interessert og se hvordan hun reagerer. Det kan gå til helvete, eller så kan det gå veldig bra. Du kommer i hvert fall ikke noe sted på vei ved å sitte og overanalysere hver eneste ting.

Just do it.

Ja, har fått det for meg at det må være veien å gå nå. Men bør det være totalt impulsivt? Føler jeg trenger en inngangs-linje, hehe. Anonym poster: 923ad073e0af6293d12499afa3c1cb40

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...