Gå til innhold

BenQ xl2420t Gamer settings


warioman

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det er vel like greit å kjøpe BenQ XL2420T, prisen er jo tilnærmet identisk.

Når det gjelder bruksområde så er det en grei kombinasjon mellom spill + redigering av bilder

Vær klar over at for å få akseptable farger på skjermen må du rote litt for å kalibrere skjermen, ut av eska er fargene helt forferdelige

Du har ikke lyst til å forklare litt av hva du gjorde? Har prøvd meg litt rundt med innstillingene på min, men bildet er fremdeles veldig blast. Eventuelt link til en guide?

SRGB-presetet, brightness på ca 40 og kontrast på 50 fungerer ganske greit, men du vil på ingen måte få et godt bilde uansett.

 

;)

Endret av bystØL
Lenke til kommentar

Se bort i fra tullkommentarene over!!!

Dette er en god test av din skjerm som jeg har samme av selv.

http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1344844562

 

Dette er innstillingene av skjermen i kalibrert tilstand; Picture preset: Standard Brightness 28 Contrast 50 Sharpness: 5 Gamma Gamma 2 Color temperature: User mode R 97 G 94 B 98 AMA On Instant Mode

On

 

 

Dette er så godt denne skjermen lar seg kalibrere med sitt begrensede fargerom og innstillinger.Men godt nok og i allefall laaangt bedre enn ut av boksen.

 

Forøvrig til spill som CS:S for eksempel hvor man ofte må se etter fiender i mørke områder på mappet ville jeg sett på presets som lar deg bruke Black Equliser,en valgmulighet som ikke er på Benq 2411T etter hva jeg vet.

BEQ lar deg se fiender hvor det ellers er fette mørkt på mappet,og fungerer MEGET bra,nesten som en hack,lol.

Sortnivået justeres slik at det som er sort eller mørkt i mappet blir mye lysere blir helt lyst slik at du ser alt.

Mange glemmer denne funksjonen når de snakker om at 2411T er 700kr billigere enn 2420T,spiller man FPS spill så er denne funksjonen MER enn verdt de 700 kr ekstra! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se bort i fra tullkommentarene over!!!

Dette er en god test av din skjerm som jeg har samme av selv.

http://www.flatpanel...l&id=1344844562

 

Dette er innstillingene av skjermen i kalibrert tilstand; Picture preset: Standard Brightness 28 Contrast 50 Sharpness: 5 Gamma Gamma 2 Color temperature: User mode R 97 G 94 B 98 AMA On Instant Mode

On

 

 

Dette er så godt denne skjermen lar seg kalibrere med sitt begrensede fargerom og innstillinger.Men godt nok og i allefall laaangt bedre enn ut av boksen.

 

Forøvrig til spill som CS:S for eksempel hvor man ofte må se etter fiender i mørke områder på mappet ville jeg sett på presets som lar deg bruke Black Equliser,en valgmulighet som ikke er på Benq 2411T etter hva jeg vet.

BEQ lar deg se fiender hvor det ellers er fette mørkt på mappet,og fungerer MEGET bra,nesten som en hack,lol.

Sortnivået justeres slik at det som er sort eller mørkt i mappet blir mye lysere blir helt lyst slik at du ser alt.

Mange glemmer denne funksjonen når de snakker om at 2411T er 700kr billigere enn 2420T,spiller man FPS spill så er denne funksjonen MER enn verdt de 700 kr ekstra! :-)

 

Jeg vil egentlig bare si takk :)

Jeg kjører samme settings som du skrev opp med en liten Brightness boost så den er på rundt 50 nå :)

 

Jeg vil anbefale den til deg trådstarter :)

Lenke til kommentar

Dette er så godt denne skjermen lar seg kalibrere med sitt begrensede fargerom og innstillinger.Men godt nok og i allefall laaangt bedre enn ut av boksen.

 

Forøvrig til spill som CS:S for eksempel hvor man ofte må se etter fiender i mørke områder på mappet ville jeg sett på presets som lar deg bruke Black Equliser,en valgmulighet som ikke er på Benq 2411T etter hva jeg vet.

BEQ lar deg se fiender hvor det ellers er fette mørkt på mappet,og fungerer MEGET bra,nesten som en hack,lol.

Sortnivået justeres slik at det som er sort eller mørkt i mappet blir mye lysere blir helt lyst slik at du ser alt.

Mange glemmer denne funksjonen når de snakker om at 2411T er 700kr billigere enn 2420T,spiller man FPS spill så er denne funksjonen MER enn verdt de 700 kr ekstra! :-)

Hvis du ikke kan se kontraster skikkelig har du feilkalibrert skjermen.

Lenke til kommentar

Se bort i fra tullkommentarene over!!!

Dette er en god test av din skjerm som jeg har samme av selv.

http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1344844562

 

Dette er innstillingene av skjermen i kalibrert tilstand; Picture preset: Standard Brightness 28 Contrast 50 Sharpness: 5 Gamma Gamma 2 Color temperature: User mode R 97 G 94 B 98 AMA On Instant Mode

On

 

 

Dette er så godt denne skjermen lar seg kalibrere med sitt begrensede fargerom og innstillinger.Men godt nok og i allefall laaangt bedre enn ut av boksen.

 

Forøvrig til spill som CS:S for eksempel hvor man ofte må se etter fiender i mørke områder på mappet ville jeg sett på presets som lar deg bruke Black Equliser,en valgmulighet som ikke er på Benq 2411T etter hva jeg vet.

BEQ lar deg se fiender hvor det ellers er fette mørkt på mappet,og fungerer MEGET bra,nesten som en hack,lol.

Sortnivået justeres slik at det som er sort eller mørkt i mappet blir mye lysere blir helt lyst slik at du ser alt.

Mange glemmer denne funksjonen når de snakker om at 2411T er 700kr billigere enn 2420T,spiller man FPS spill så er denne funksjonen MER enn verdt de 700 kr ekstra! :-)

Takk for gode svar :) men ettersom jeg har sett, så koster 2411t 100kr mindre enn xl2420t. I tillegg skal den ha black equalizer og litt bedre bilde enn 2420t. Er det ikke noe sannhet i det? :)

Lenke til kommentar

Takk for gode svar :) men ettersom jeg har sett, så koster 2411t 100kr mindre enn xl2420t. I tillegg skal den ha black equalizer og litt bedre bilde enn 2420t. Er det ikke noe sannhet i det? :)

 

Det er vel bare liten forskjell, jeg ville selv ha gått for XL2420T. Jeg elsker den skjermen.

120hz på XL2420T

144hz på XL2411T

 

Kan også referere til denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1481954

Se på hva Arni90 skrev :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...