Sanchez_ Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Her er greia. Med flere års erfaring som gitarist, video/musikkskaper og lydtekniker, skal jeg endelig ta steget og anskaffe meg litt hi-fi. Dette er noe jeg aldri har vært borti før, og jeg har null peiling på emnet, likevel er jeg eopptatt av lydkvalitet. Dessverre følger ikke tykkelsen på lommeboka etter musikkinteressen min, så jeg har ikke råd til det beste. Men akkurat nå har komplett noen fine tilbud på Onkyo TX-NR717 og Intono K53. Etter hva jeg har lest utifra tester av disse, ser de ut til å være et godt alternativ kontra prisen, og når de i tillegg er på tilbud, tenkte jeg at det måtte passe meg bra. Bruksområdet er først og fremst musikk, og noe film. Det skal stå på soverommet. Med tiden er tanken å skaffe meg surround, men jeg tenker å begynne med front og bygge meg videre derfra. Noen som har innspill/kommentarer til disse, eller tips til andre som kunne passet meg bedre til rundt samme pris? Edit: Fant en Pioneer vsx-921 på bruktmarkedet til 2000 kr. Det gjør meg ingenting å kjøpe brukt. Er det et bedre kjøp? Endret 3. januar 2013 av Sir Sanchez Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Er bare å kjøre på! Ville gått for Onkyo'en før den Pioneeren, men Pioneer er ikke et dårlig kjøp det heller, men da kan du kjøpte nytt til prisen av 2500,- Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Tror nok jeg tar Onkyo-en, ja. Men hva med kabler og tilbehør? Følger alt jeg trenger med recieveren og høyttalerne, eller trenger jeg noe obligatorisk utenom? Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Det følger med ikke noe bortsett fra en antenne kabel, så signal kabler, høyttaler kabler og HDMI kabler må du ordne selv Endret 3. januar 2013 av MhMh Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Ok. Takker for svar! Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hva med å gå for Onkyo NR616, den er det også tilbud på og prisen passer bedre til høyttalerne spør du meg. Du sparer 2200kr som du kunne brukt til en sub. 616 Ble kåret til årets produkt 2012-2013 av Lyd og Bilde da med en prislapp på 6.000kr. Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Men den har ikke pre out så hvis man senere oppgraderer til tyngre høyttalere kan man ikke ha effektforsterker til de. men så lenge han ikke skal se mye film enda då er det ikke vits med sub. Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2013 Spiller ingen rolle, har allerede bestilt 717'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå