Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Eg er ganske lei av WWII filmer der dei allierte fremstår som helter og får folk til å tro at dei gjøre alt rett og ikkje noe galt, og Tyskerne blir sett på som "bad guys" hele gjengen. Skulle nesten tro at dei fleste WWII filmene var propaganda mot Wehrmacht, Waffen SS, Allgemeine SS, Gestapo og Nazismen. Eg er på utkikk etter ein WWII film der det ikkje er noen good guys eller bad guys. Vi veit alle at dei allierte var ikkje bare good guys som skulle redde folket fra dei "grusomme og nådeløse Nazistene som aldri gjorde noe rett".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett "Tora! Tora! Tora!" ? En god film om de litt uheldige hendelsene som førte til at Japan hisset på seg USA. Den kom ut i fjor på blu-ray. Det var den første jeg kom på fra andre verdenskrig. Ellers er jo seriene Band of Brothers og the Pacific gode... Das Boot er veldig god, men da mer en spenningsfilm enn en ren krigsfilm..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er også drittlei av de utallige heltefilmene fra de alliertes perspektiv. Der Untergang og Das Boot er friske pust, og viser krigen fra tyskernes side. Letters from Iwo Jima fra japanerne, men er riktig nok en amerikansk film.

Skal laste ned Das Boot også. Har den god surround lyd eller..?

Fant ein på ThePirateBay, den var på 46 Gb. Er forskjellen på kvaliteten stor mellom den på 46 Gb og ein på 3 Gb?

Endret av maxie526
Lenke til kommentar

Skjønner poenget nå, men hvorfor skal ein film være på 46 Gb? Er det ikkje mulig å få tak i ein som er på 10 Gb uten at kvaliteten på videoen blir veldig nedsatt?

Joa kan alltids komprimeres ned men folk vil ofte ha full blu-ray kvalitet i guess. Sjekk isohunt om du finner en 720p versjon.

Lenke til kommentar

Joa kan alltids komprimeres ned men folk vil ofte ha full blu-ray kvalitet i guess. Sjekk isohunt om du finner en 720p versjon.

720p på en 30 tommers PC skjerm i 1920x1080 ser ikkje så fint ut. Jaja, får nok laste ned den på 46 Gb da. Skulle ønske det var fiber der eg bor, tar jo 16 timer å laste den ned -.-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...