FredFors Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Hei! Beklager hvis dette er postet under feil forum, men fant ikke noe bedre sted sånn i farta. Jeg har et spørsmål ang. skatt og arbeid. Jeg er en uavhengig spillutvikler, og helt i starten av oppstartfasen. Har altså ikke etablert firma, hverken enkeltmannsforetak eller AS enda, og ser nå at penger begynner å rulle inn. Jobber alene for øyeblikket (på hobbybasis), og lurer på hva jeg burde gjøre nå snarest for å unngå å gjøre noen store feil mtp. skatt etc. Jeg går utifra at jeg ikke bare kan ta betalinger på egen konto uten å tenke over det Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Tror du kan få mye info på denne nettsiden: https://www.altinn.n...-drive-bedrift/ edit: Jeg tenker at å starte et enmannsforetak vil være en grei løsning? Sikkert flere som kan mye mer om dette enn meg... Endret 3. januar 2013 av stratosfære Lenke til kommentar
FredFors Skrevet 3. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2013 Se der ja, all infoen jeg trenger. Litt på latsiden med googlinga her jeg.. takk! Lenke til kommentar
Rybczynski Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Sett opp et enkeltpersonforetak fort som f. Beskatningen mellom et enkeltpersonforetak og personlig skatteyter (som snyter på skatten ved ikke å sette opp et enkeltpersonforetak, stiftelse etc) er marginal, men tilleggsskatt svir. Og ikke sett opp et AS. Veien fra et enkeltpersonforetak til et AS er kort, men det omvendte er veldig tungvindt og vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå