Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Termostat tikker og slår seg av

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde også problemer med min Micromatic på badet. Det var egentlig ingen termostat (ingen føler i gulvet), men en regulator som ble justert manuellt for ønsket temperatur. Den ga fra seg rare lyder og fungerte dårlig. Det var avhengig av innstillingen.

Fant ut at det var et defekt potensiometer. Ved enden av banen ble det så ustabilt at releet klikket av og på kontinuerlig. Nyttet ikke å rense banen, så en midlertidig fix var å lodde ut potmeteret og snu det (hadde ikke reserve som passet). Det fungerte bra et års tid, men så sprakk plasten i holderen.

Har nå byttet til en termostat av et annet merke.

Dette er uansett noe man bør overlate til fagfolk.

Endret av Hårek
Gikk i surr på slutten :)
Lenke til kommentar

Alt som har med varmekabler, og spesielt på våtrom og bad hvor folk oppholder seg nakne på våte gulv, ville jeg overlatt til fagfolk. Jeg ser så mye rart på jobb, og hvis folk attpåtil skal begynne på kablene sine vil jeg tro det fort kan ende dårlig.

Lenke til kommentar

Ja, gjør deg selv en tjeneste og ikke begynn å lodde på regulatoren. Plutselig sitter du der med en regulator som ikke lenger kutter strømmen og du får et bad med 45grader døgnet rundt, valget mellom en stilig strømregning eller kaldt bad til du får en elektriker på besøk og i verste fall en brent varmekabel og påfølgende oppigging av gulv og ny varmekabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...