Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et nytt kompaktkamera, men etter å ha lest flere tester er jeg litt i tvil på hvilket jeg bør velge. Har vel egentlig sett meg ut et Canon kamera, men står mellom IXUS 230 HS og 510 HS. Kan noen fortelle meg forskjellen på de forskjellige IXUS-modellene de går jo fra 125 og oppover, er de med lavest eller høyest tall best?

Jeg trenger bare et kamera som tar klare bilder, og som gjerne har panoramaeffekt og wifi....

Anette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse 2 du nevner er ganske like, begge bruker samme (lille) sensor men har litt forskjellig opptikk og egenskaper.

Canon s100 er litt dyrere og har mindre zoom, men til gjengjeld tar det langt bedre bilder i dårlig lys grunnet større blender og sensor.

Også i godt lys tar S100 bedre bilder.

Om du må ha Wifi må du ta en titt på samsung kameraer der Samsung ex2f er toppmodellen.

Lenke til kommentar

Det er powershot s100 han snakker om ja. Ixus modellene er generelt laget for å være mindre og lettere. Men det går litt ut over ytelsen.

Du gjør ikke noe feil med å kjøpe Ixus, du vil få fine bilder med det også. Hva som gir mest for pengene avhenger av hvor stort kamera man gidder bære på og hvor store utskrifter man tenker på. For å se på bilder på skjerm eller utskrifter opp til A4 så kommer man langt med Ixus.

Det kommer nye modeller hele tiden så det er nesten ingen som har full oversikt. Det er også vanskelig å finne tester siden det er modeller som lever kort og det ofte er kommet en ny modell før noen rekker å teste dem.

Kjøp powershot hvis du finner et til rett pris og som har rett størrelse. Hvis ikke så er Ixus helt greit. De med høyest modellnummer er nyest og tenderer til å være best men forskjellene kan være små.

Hva som er best av de du nevner aner jeg ikke, jeg hadde kjøpt 510 HS siden det er nyere hvis jeg ikke fant noen tester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...