Lufthode Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Jeg leier en leilighet i et sameie, som er opprettet og 100% eid av en privatperson/enkeltmannsforetak slik jeg har oppfattet det. Leiligheten er i en bygård hvor det er 5 leiligheter i samme delte oppgang, og to hybler som har egen inngang men deler platting foran inngangsdør og parkeringsområde. Jeg betaler en fast sum i tillegg til leie, for "felleskostnader" som brøyting,strøm til fellesområder osv. I vinterhalvåret har brøytingen sånn sett vært grei nok, men det er mildt sagt veldig glatt på områdets parkeringsplass og området foran inngangsdør, inkludert en trapp. Jeg vil jo i utgangspunktet tro at det er gårdeier/huseier som har ansvaret for å sikre fellesområdene, siden vi leietagere faktisk betaler for dette. Stemmer dette? Og, kan jeg på noen måte holde tilbake, enten for å tilbakebetale når området er sikret godt nok, eller avkorte enten leie eller andel felleskostnader når det er så glatt at det ikke er mulig å på en trygg måte ferdes hverken fra parkeringsplass eller fra inngang til bygården og frem til inngangsdør? Jeg vil understreke at jeg ikke er ute etter å knipe huseier for penger, jeg er ute etter å få en bedring av situasjonen, slik at vi kan ferdes trygt på vei ut og inn av leiligheten. Henvendelser til huseier om at vi trenger å få strødd, evt i det minste at det stilles sand/grus og salt til rådighet for oss har ikke ført frem. Bør jeg sende en henvendelse om at jeg vurderer å holde tilbake leie/andel felleskostnader før jeg gjør det, eller holder det å sende en melding om at jeg vil holde penger tilbake frem til en bedring? Hvis noen med den nødvendige kunnskap om dette hadde hatt tid til å svare så hadde jeg blitt glad. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Anmeld sameiet for brudd på politivedtektene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå