TVDlover Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Okei, et litt crazy spørsmål, men jeg begynner VIRKELIG å bli lei! Altså, som overskriften sier, synes i allefal jeg at det lukter ekkelt i doet! Noen som vet hvordan man fjærner vond lukt? noen midler som er lure å bruke? (ed. føler det er kun meg hjemme som bruker dobørsten!!!??!) Please, dette er faktisk et seriøst spøsrsmål, så ønsker seriøse svar!! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Vannlåsen som kanskje ikke er helt i orden? Altså lukten fra kloakken slår tilbake fra toalettet. kan du ha en lekkasje på røret fra toalettet og ut til gaten - du bor ikke i kjeller/er toalettet set er snakk om i kjelleren? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Mulig at det kan ha noen sammenheng med vannlåsen som brukeren over meg her sier, men i så fall hvor gammelt er huset som du bor i ? Lenke til kommentar
TVDlover Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg har faktisk ikke anelse om hvor gammelt huset er (kanskje fra 1950 ? ) Ja dette er nede i kjelleren. Det er på en måte mitt bad, men så er det vaskerom i tilleg der nede. Vannåsen, er det den som er inne i "lokket" på doet? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Hvis huset er fra 1950 så er det nok stoppekranen som er slitt. Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Hadde samme problemet på toalettet i vår kjeller (også hus fra 1950-ish). Luktet ingenting i resten av huset, men oset ut fra toalettet i kjelleren. Viste seg å være brudd på kloakkledningen fra huset og ut til veien. Tviler på at toalettet er tett og også mindre sannsynlig at det er vannlåsen. Kan vurdere å få tak i en rørlegger med tv-kamera som de fører gjennom og sjekker etter propp og ledningsbrudd. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Bruk klorin eller domestos. Hell det rundt kantene inni toalettet, og litt nedi. La det stå i noen timer. bruk dokosten godt rundt overalt og så skyller du ned et par ganger. Hjelper utrolig! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Men lukten kommer vell fort tilbake igjen også da tenker jeg meg. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 .... Finn noe til å "overdøve" lukten. Mange produkter som er laget for å gi fra seg lukt som ikke er do-lukt. Men MTP hva folk gjør på en do, så er "luktfritt" eller god lukt, nesten umulig. Men et toalett som brukes daglig av mer enn 2 personer burde vaskes MINST 2 ganger i uka. Hvis man vasker med salmiakk og (valgfri velduftene såpe), så minimerer det lukt ifra "bruk". IKKE BRUK KLOR!!! Overdreven bruk av klor resulterer bare i klor-resistente bakterier, og klors avgasser er ikke sunt for slimhinnene. BLAND IKKE SALMIAKK OG KLOR FOR DA KAN DU DØ EN SAKTE OG FORFERDELIG SMERTEFULL DØD!!!! I tillegg har klor liten effekt på lukt! Salmiakks evne til å løse opp fett gjør at bakteriene ikke får feste på poselenet i toalettet, så det forebygger, mens klor dreper etter bakteriene har kommet! -frank Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 IKKE BRUK KLOR!!! Overdreven bruk av klor resulterer bare i klor-resistente bakterier, og klors avgasser er ikke sunt for slimhinnene. BLAND IKKE SALMIAKK OG KLOR FOR DA KAN DU DØ EN SAKTE OG FORFERDELIG SMERTEFULL DØD!!!! I tillegg har klor liten effekt på lukt! Salmiakks evne til å løse opp fett gjør at bakteriene ikke får feste på poselenet i toalettet, så det forebygger, mens klor dreper etter bakteriene har kommet! -frank Overdrevet bruk?? Hva annet kan brukes til desinfisering? Litt brukstips til klor.. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Overdrevet bruk?? Hva annet kan brukes til desinfisering? Litt brukstips til klor.. Et toalett er naturlig fientlig mot bakterier, så da er det bare å holde det rent så er det ingen behov for desinfisering. Og uansett så puster man inn avføringspartikler som svever i rommet, så det har ingen effekt, annet enn å bygge opp resistente bakteriekolonier. -frank Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Har du andre vannlåser på badet ditt? I min leilighet har jeg uttak til vaskemaskin på badet som jeg ikke bruker, og dette innebærer en vannlås som tørker ut med jevne mellomrom. Da lukter det kloakk på hele badet, selv om selve klosettet er i bra stand. Det er kun et forslag. Lenke til kommentar
TVDlover Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2013 Jeg vet at vi har et felles, rør (ettellerannet) med de vi bor vegg i vegg med. Så, hvis doet blir tett (eller som det var før, at det ble oversvømmelse fra et gammel sluk, avløp) må naboene spyle rørene. Om dere skjønner hva jeg mener, tror dere det kan ha noe med lukt problemet? (sorry for dårlig forklaring, men jeg har ikke 100% kontroll på det der!) Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Det skjønner jeg godt Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Kloakk er no' dritt ... En annen ting å sjekke: sluk der det bare sjelden renner ned vann kan også "tørke ut", dvs. at vannlåsen ikke lenger stenger kloakklukten ute. Tøm en liter vann ned i sluket innimellom for å "etterfylle". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå