Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Lukter rart i do?

Anbefalte innlegg

Okei, et litt crazy spørsmål, men jeg begynner VIRKELIG å bli lei! Altså, som overskriften sier, synes i allefal jeg at det lukter ekkelt i doet!

Noen som vet hvordan man fjærner vond lukt? noen midler som er lure å bruke?

(ed. føler det er kun meg hjemme som bruker dobørsten!!!??!)

Please, dette er faktisk et seriøst spøsrsmål, så ønsker seriøse svar!!

Takk på forhånd! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet på toalettet i vår kjeller (også hus fra 1950-ish). Luktet ingenting i resten av huset, men oset ut fra toalettet i kjelleren. Viste seg å være brudd på kloakkledningen fra huset og ut til veien. Tviler på at toalettet er tett og også mindre sannsynlig at det er vannlåsen. Kan vurdere å få tak i en rørlegger med tv-kamera som de fører gjennom og sjekker etter propp og ledningsbrudd.

Lenke til kommentar

....

Finn noe til å "overdøve" lukten. Mange produkter som er laget for å gi fra seg lukt som ikke er do-lukt. Men MTP hva folk gjør på en do, så er "luktfritt" eller god lukt, nesten umulig. Men et toalett som brukes daglig av mer enn 2 personer burde vaskes MINST 2 ganger i uka. Hvis man vasker med salmiakk og (valgfri velduftene såpe), så minimerer det lukt ifra "bruk".

IKKE BRUK KLOR!!! Overdreven bruk av klor resulterer bare i klor-resistente bakterier, og klors avgasser er ikke sunt for slimhinnene. BLAND IKKE SALMIAKK OG KLOR FOR DA KAN DU DØ EN SAKTE OG FORFERDELIG SMERTEFULL DØD!!!! I tillegg har klor liten effekt på lukt! Salmiakks evne til å løse opp fett gjør at bakteriene ikke får feste på poselenet i toalettet, så det forebygger, mens klor dreper etter bakteriene har kommet!

-frank

Lenke til kommentar

IKKE BRUK KLOR!!! Overdreven bruk av klor resulterer bare i klor-resistente bakterier, og klors avgasser er ikke sunt for slimhinnene. BLAND IKKE SALMIAKK OG KLOR FOR DA KAN DU DØ EN SAKTE OG FORFERDELIG SMERTEFULL DØD!!!! I tillegg har klor liten effekt på lukt! Salmiakks evne til å løse opp fett gjør at bakteriene ikke får feste på poselenet i toalettet, så det forebygger, mens klor dreper etter bakteriene har kommet!

-frank

:eek:

Overdrevet bruk??

Hva annet kan brukes til desinfisering?

Litt brukstips til klor..

Lenke til kommentar

:eek:

Overdrevet bruk??

Hva annet kan brukes til desinfisering?

Litt brukstips til klor..

Et toalett er naturlig fientlig mot bakterier, så da er det bare å holde det rent så er det ingen behov for desinfisering. Og uansett så puster man inn avføringspartikler som svever i rommet, så det har ingen effekt, annet enn å bygge opp resistente bakteriekolonier.

-frank

Lenke til kommentar

Jeg vet at vi har et felles, rør (ettellerannet) med de vi bor vegg i vegg med. Så, hvis doet blir tett (eller som det var før, at det ble oversvømmelse fra et gammel sluk, avløp) må naboene spyle rørene. Om dere skjønner hva jeg mener, tror dere det kan ha noe med lukt problemet?

(sorry for dårlig forklaring, men jeg har ikke 100% kontroll på det der!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...