Gå til innhold

Dataanalyse og sensorteknologi - universitetet i Tromsø

l0mpe

Anbefalte innlegg

Er det noen her på forumet som har erfaring fra sivilingeniørstudiet dataanalyse og sensorteknologi på universitetet i Tromsø, eller vet noe om det? vil gjerne vite litt hvordan det er å gå der. er det veldig teoretisk? hvilke jobber kan man få? og hvordan er det sammenlignet med kybernetikk eller automasjonsingeniør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kommer et veldig diffust svar, men jeg kjenner en som gikk der i halvannet år. Som på de fleste siv.ing-linjer er de første studieårene nesten utelukkende teoretiske, med matte, fysikk og programmeringsfag. Dette står det sikkert mer om på uit sine hjemmesider. Kameraten min gikk sammen med elever fra romfysikk og informatikk ++, tror de tre første semstrene er mer eller mindre felles for alle siv.inger i Tromsø. Man knytter gjerne kontakter på tvers av linjene, da antall studenter som starter på de ulike linjene er lavt, rundt 10 tror jeg. Slik jeg har forstått det, så er det mange muligheter med linjen dataanalyse og sensorteknologi, da svært få studenter velger denne retningen. Det er også et viktig fagfelt innenfor moderne teknologi og framtiden, men dette vet du sikkert allerede. Det er generelt få søkere til siv.ing-studier i Tromsø, noe som fører til at de fleste linjene er åpne (uten adgangsbegrensning), slik var det i allefall da kameraten min søkte. Dette fører igjen til at frafallet er ganske stort. Min kunnskap er som nevnt svært overfladisk, så ta forbehold om at ting kan ha endret seg. Kameraten min byttet over til et annet ingeniørstudie (uten integrert master), hvor han trives kjempegodt i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...