Gå til innhold

Benq XL2420T problemer?


warioman

Anbefalte innlegg

Heisann :) Kjøpte for noen dager siden benq xl2420t, men har liksom hatt noen merkelige bildeproblemer med den i ettertid.

På skjermen kan man se små, gjennomsiktige striper som går langs skjermen(bruker dual link dvi), noe som er irriterende når du først har lagt merke til det, samt at ved bruk av hdmi begynner pixlene på skjermen å bevege seg slik at det er ubehagelig å se på. På enkelte bilder får jeg også en forferdelig color bleeding(fargene bare lekker ut i hverandre og gjør at det ser ut som om noen har tømt et malingsspann med en farge der). Er også mange skjerminnstillinger jeg ikke kan endre på, som gamma. Er det vanlig? er det noe man må skru på først?

Ønsker gjerne å høre om det er flere som har noen av disse problemene, eller om dette bare er en feilvare :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har merket flimring på min i det siste også, men problemet er ikke konsistent - ikke for meg i hvert fall. Det kommer og går, akkurat som det vil :hmm:

Merkelige greier, prøvde hdmi 1 gang og så litt pixelflimring, og var dermed kjapt tilbake til dual link dvi. Om det er det du bruker, merker du noen form for andre problemer på skjermen? :)

Lenke til kommentar

Bruker dual link DVI, har ingen mulighet til å bruke HDMI ;)

Er vel egentlig det eneste problemet jeg har hatt med skjermen - ikke noen color bleeding etc.

Dog, gamma-innstillingen er låst for meg også, men den låses sikkert opp ved å de-aktivere noen andre ting.

Lenke til kommentar

Bruker dual link DVI, har ingen mulighet til å bruke HDMI ;)

Er vel egentlig det eneste problemet jeg har hatt med skjermen - ikke noen color bleeding etc.

Dog, gamma-innstillingen er låst for meg også, men den låses sikkert opp ved å de-aktivere noen andre ting.

Ah, skjønner ;) Fant som sagt ut av color bleedingen(var noen innstillinger jeg ikke hadde sjekket), ellers var jo skjermen ganske fin. Er det noen spesielle innstillinger du anbefaler for gaming på skjermen? :)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Hei,jeg har samme skjerm og fant en god test av skjermen som også viser hvilke instillinger de brukte for å få den kalibrert. :-)

 

 

http://www.flatpanel...l&id=1344844562

 

 

Dette er instillingene som er brukt ; Picture preset: Standard Brightness 28 Contrast 50 Sharpness: 5 Gamma Gamma 2 Color temperature: User mode R 97 G 94 B 98 AMA On Instant Mode On

Endret av Stian V.H
Lenke til kommentar

Hei,jeg har samme skjerm og fant en god test av skjermen som også viser hvilke instillinger de brukte for å få den kalibrert. :-)

 

 

http://www.flatpanel...l&id=1344844562

 

 

Dette er instillingene som er brukt ; Picture preset: Standard Brightness 28 Contrast 50 Sharpness: 5 Gamma Gamma 2 Color temperature: User mode R 97 G 94 B 98 AMA On Instant Mode On

Takk, gode innstillinger var det :) Men jeg har det problemet at når jeg bruker 120hz, så kan jeg se slike små, gjennomsiktige striper som går bortover langs skjermen. de synes ikke veldig godt, men man ser liksom at de er der. Er dette noe dere også legger merke til ved bruk av dual link dvi, eller kan kabelen min være noe galt med kanskje, siden disse stripene ikke viser seg dersom skjermen er hvit, eller når det lilla startbildet til skjermen kommer opp(kan det da være skjermen i seg selv siden stripene ikke er der på slike lyse bakgrunner)? De er meget små, men irriterende når man først legger merke til dem :p Samt om jeg setter ned til 60hz etter en stund brukt med 120hz, føler jeg liksom at pixler skurrer litt, er det noen flere som merker det eller kan det være feil med denne skjermen, eller er det simpelthenn øynene som ikke liker 60hz lenger etter å ha sett mye 120hz?

Setter stor pris på svar :)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...