Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lysstyrke på villspor og dårlig nett

Anbefalte innlegg

Har fått meg ny bærbar PC. En Samsung 7-serie chronos (NP700Z5CH), og er forholdsvis fornøyd med den.

Noe som dog irriterer meg noe villt er at lysstyrken på både på skjermen og tastene (bakgrunnsbelyste taster) endrer seg så og si hele tiden, om hverandre. Bare nå mens jeg har sittet her og skrevet dette innlegget har tastaturlyset endret seg flere ganger, og det samme med skjermen.

Har prøvd å lett etter noen innstillinger jeg kan ha slått på for å ha strømsparing eller noe sånt, men jeg har på full ytelse på batteriinstillingene. Kan heller ikke se noe annet sted at jeg har på at det skal endre seg automatisk (etter lysstyrke i rommet...?)

Sliter også med at jeg får veldig dårlig nett opp i andre-etasje, noe som aldri tidligere har vært noe problem.

Vi har en 40 Mb/s-linje, men av en eller annen grunn får jeg maks 10 Mb/s oppe. Tidligere har jeg ligget stabilt på rundt 30 Mb/s. Skjønner at man har mer nett kablet enn trådløst, men har aldri brukt kablet i andre etasje, så det skal ikke være noe problem.

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Har ringt Telenor, og de sier at de ikke kan se noe feil med linja..

Finnes det en forsterker eller noe jeg kan kjøpe for å få bedre signal eller noe?

På forhånd

takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...