jorgis Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Har sett at Elkjøp selger en AOpen CRW5224 cd-brenner til 395 kr. Billigste webshopen som har den krever 368 kr. Da jeg har en Elkjøp-butikk rett i nærheten vil det lønne seg å kjøpe den der. Er dette et godt kjøp? Er det noen bedre brennere til lik/tilsvarende pris der ute? Er det noen på forumet som har gode/dårlige erfaringer med denne brenneren? Mvh. Jørgen Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Et extremt bra kjøp etter prisen. Støtter så og si alle formater. Full støtte i CloneCD f.eks. Har hatt denne i drift i 4 mnd uten en eneste feilbrenning. NB! stiller høye krav til CD-R plater ved 48 eller 52 x. Har hatt 24 x plater som den ville brenne i 48 x.... forstå den den som vil. 48x plater som bare går på 40 osv.... Ingen problem dette da fordi brenneren selv kvalitetsikrer platene selv... OBS! max 32 x på CD-audio.... ellers blir det knitrelyder ved avspilling. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 har vært borti brenneren før bråker noe sinnsykt (som et jetfly), men ellers brenner veldig bra!!! Lenke til kommentar
It's me Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 OBS! max 32 x på CD-audio.... ellers blir det knitrelyder ved avspilling. Det hørtes veldig merkelig ut. Det skal da ikke være slikt. Høres mere ut som en dårlig kombinasjon av dårlig cdplate og rask hastighet med en billig brenner. Noen flere som har erfaringer? Tror jeg kjøper den, for må en en nye brenner før OsloLAN uannsett. Nå bruker jeg en gammel nødbrenner, HP 8x..... Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Har hatt svært dårlig erfaring med aopen før, men dette gjaldt cd-rom'er. (Merk flertall) De sluttet rett og slett å fungere etter et par måneder. Men om de har blitt flinkere på brennerne sine vet jeg ikke. Du har jo uansett garantien... Lenke til kommentar
gixer Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Har en AOpen 40x her nå som er kanskje 6-9mnd gammel (husker ikke helt når jeg fikk den) og den fungerer utmerket! Har også hørt at det er mye problemer med disse brennerene (lest en del om det på dette forumet), men jeg aldri opplevd noen problemer og det har heller ikke mine kamerater som har lignende brennere. Uansett så er ikke 400 kroner mye penger. OBS! max 32 x på CD-audio.... ellers blir det knitrelyder ved avspilling. Gjør det egentlig noe da? Hvis du ikke har tid til å vente 4 min på en CD som brennes ved 32x så har du mest sannsynlig ikke tid til å vente 3 min på en CD som brennes ved 48X eller 52X. Lenke til kommentar
Tors bror Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 OK, vet at denne tråden er utdatert, men måtte bare benytte anledningen til å lufte min frustrasjon rundt denne brenneren. Man vet aldri når den gjør en feilbrenning, vet ikke akkurat hvor ofte heller, men det kan være snakk om hver fjerde eller femte cd. Brenner helt til 100 prosent, og får den ikke avsluttet skikkelig. Sist gang jeg prøvde å brenne en cd ble det feilbrenning, og som vanlig vil ikke cd'en løse seg ut etterpå. Dette er nå 15 timer siden, men den vil altså fremdeles ikke åpne seg (reboot lar seg ikke gjøre på en stund her). Har prøvd brenneren i to maskiner, med samme problem. Det kan jo selvfølgelig være jeg har vært veldig uheldig med min, men synes å huske å ha lest andre klager også. Cdene er billige, type mmore 48x, men brenneren burde absolutt takle sånne også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå