Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Siden "IT-support" på skolen ikke er tilgjenelig nå, så lurte jeg på om det er noen på forumet som kunne hjelpe meg. Jeg har en skole PC av TinkPad Edge, med CPUen AMD Athlon Neo X2 Dual Core Processor L325. Nå problemet er at CPUen bruker 100% uten at jeg bruker et eneste program (utenom Windows ofcs).. Er det noen som kan hjelpe meg..? Lenke til kommentar
l3dx Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 (endret) Har du sjekket hvilken prosess som kjører CPU'en i taket? (Sjekk task manager (ctrl + shift + esc)) Endret 3. januar 2013 av l3dx Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Har du sjekket hvilken prosess som kjører CPU'en i taket? (Sjekk task manager (ctrl + shift + esc)) Skal ta å gjøre det imorgen, gidder ikke gjøre det på fritiden.. Lenke til kommentar
Magnussen95 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Det er helt utallig mange programmer som blir kjørt i bakgrunnen på en skole pc, som alle kommuner setter opp. Mange av disse programmene må kjøre i det hele tatt nesten for at PC-en skal fungere optimalt. Så om du har mulighet til å fjerne programmer eller avlsutte prosessorer. Så ville jeg ikke gjort det med det første. Derfor kommer skolepcn alltid til å være treg. Lag en partisjon og innstaller ubuntu på maskinen. Da går den mye raskere: ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Lag en partisjon og innstaller ubuntu på maskinen. Da går den mye raskere: ) Går nok ikke det, når jeg er avhengig av Photoshop i timen, men jeg tror jeg fant en av grunnene: jeg bruker Wimp, som bruker vannvittig mye av CPUen, så jeg vurderer å kjøpe meg Spotify igjen.. Edit: Skulle gjerne hatt en bedre prosessor da jeg bruker Photoshop en god del, som tar enormt med kraften på PCen.. Endret 4. januar 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå