1-2-3 Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Hei! Mine foreldre fikk Samsung Galaxy Note 10.1 til jul, men har stadig problemer med at nettet detter ut. De får feilmeldinger som "siden kan ikke vises" o.l. Jeg vet at routeren og modemet er koblet riktig. Vi har flere duppeditter koblet til det samme trådløse nettet (både Android-telefoner og datamaskiner) og det fungerer utmerket. Det er kun problemer med Galaxy Note. Hva tror dere er feil? Jeg tipper at det må være en innstilling på nettbrettet. Eller kanskje det er en eller annen app som forårsaker problemer? Hvis ikke, må det være noe galt med nettverkskortet. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Det er alternativer til feilen din. 1. Kan hende at en eller flere av enhetene deres deler felles IP adresser med Note'en 2. At routeren ikke tåler å ha en til på lageret? 3. Noe galt med Note'en din, test den andre steder. Dersom det viser seg at Noten får stabilt nett, da er det noe galt med routeren deres. Lenke til kommentar
L_Skywalker Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Hei! Mine foreldre fikk Samsung Galaxy Note 10.1 til jul, men har stadig problemer med at nettet detter ut. De får feilmeldinger som "siden kan ikke vises" o.l. Jeg vet at routeren og modemet er koblet riktig. Vi har flere duppeditter koblet til det samme trådløse nettet (både Android-telefoner og datamaskiner) og det fungerer utmerket. Det er kun problemer med Galaxy Note. Hva tror dere er feil? Jeg tipper at det må være en innstilling på nettbrettet. Eller kanskje det er en eller annen app som forårsaker problemer? Hvis ikke, må det være noe galt med nettverkskortet. Regner med at dere ikke bruker Note 10.1 veldig langt unna trådløst tilgangspunkt? 1) Forsøk å restarte det trådløse tilgangspunktet. 2) Hvis 1) ikke utgjør noen forskjell, prøv å slå av og på WiFi på Note 10.1. Tøm minne i RAM-styring (Oppgavebehandling | RAM-Styring | Tøm minne) og avslutt alle aktive program (Oppgavebehandling | Aktive programmer | Avslutt alle) 3) Hvis 2) ikke utgjør noen forskjell, prøv å slå Note 10.1 av og på 4) Hvis 3), 2) og 1) ikke gjør noen forskjell, test med et annet trådløst tilgangspunkt om det gjør noen forskjell. Hvis 1), 2), 3) og 4) ikke gjør noen forskjell - ta opp problemstillingen med stedet dere kjøpte Note 10.1. Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Jeg tror jeg har funnet løsningen på problemet. Jeg hadde installert AdBlock Plus for å slippe all reklamen i Chrome. Jeg prøvde å avinstallere denne appen, og nå ser det ut til å funke. Litt synd at vi ikke kan bruke AdBlock da. Noen nettsteder har jo håpløst mye reklame. TV2.no får i hvert fall Chrome til å klikke på dataen min. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Bruker Firefox og Adblock plus både på vår note 10.1 og PCene uten problem. (så skift av nettleser blir vel alternativet til å ha all den reklamen) Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 (endret) Det er jo den samme AdBlock-appen enten en har Chrome eller Firefox. Dessuten var det ikke slik at det var bare Chrome som sluttet å fungere med AdBlock. Hele nettbrettet mistet nettforbindelsen. Så jeg kan ikke forstå at bytte av nettleser skal ha noe å si. Må heller være en innstilling i AdBlock da. Endret 5. januar 2013 av 1-2-3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå