fwj__ Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Enig med baguett. Smart-tv funksjonaliteten er grei nok for Netflix, HBO Nordic og å spille av filmer fra lokalt nettverk eller ekstern HDD. Trenger ikke bedre hardware for disse oppgavene. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Kommer vel til å koste en 3-4K disse kortene, kan jo like greitt kjøpe 2013 modellene da, jeg har sittet litt på gjerdet når det gjelder Smart Tv, D8005 var/er visst for treg hva gjelder smart tv funksjoner etter hva jeg har hørt og nå er det jo uansett snart lansering av årets modeller så tror jeg hopper over ES8005 også. Jeg har forøvrig sittet på gjerdet siden 2010/2011 hva gjelder Smart tv, da jeg først føler at jeg nå har behov for det, så kan jeg bli kvitt alle boksene under tv'n untatt Altibox og Surrond Reicieveren. Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Enig med baguett. Smart-tv funksjonaliteten er grei nok for Netflix, HBO Nordic og å spille av filmer fra lokalt nettverk eller ekstern HDD. Trenger ikke bedre hardware for disse oppgavene. Nei de er ikke bra nok. Er greit å kunne sjekke fb, chatte litt, sende mail eller knote på et forum. Stable på med faner og bruke et skikkelig tastatur for å skrive. Eller bare fjernstyre htpc'n fra nettbrettet om en er i det hjørnet. Sony'n i stua er "smart" - ja veldig også......aldri brukt det bortsett fra at jeg lekte med det da jeg hang opp tv'n første gangen og gjorde innstillinger og kalibreringen. Smart tv suger av den enkle grunn at det er for mange begrensninger. Bruk TV til å vise bilder, så tar en annen boks seg av internett og det vi har av mediafiler. Skal jeg sjekke noe på youtube og må knote med å skrive inn søkeord uten tastatur så blir jeg rasende. For ikke å snakke om å oppdatere fb. Dere må bare bruke smart tv så lenge dere orker. For meg er "smart" TV en gimmick fra kreative markedsførere. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Når kommer samsung 2013mod TV ene da? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Har en PS64D8005 som tilsynelatende skal være "Smart", men den er ikke smartere enn at den ikke støtter HBO-appen. Det til tross for at jeg har Viaplay, Netflix, Canal Digital GO m.fl. Samsung har altså klart å lage "Smarte" TV'r i en og samme serie som ikke klarer å støtte de samme appen i SmartHub, hvor smart er det?! SmartTV er noe forbanna tøv og det er tydeligvis mange år til den teknologien er moden nok til at de burde fått lov å bruke det navnet. Jeg har hatt nok ande problemer med SAmsung også, masse servicer og ombytte av apparat, så de kommer neppe inn i stua mi ved neste korsvei, smart eller ei. Og spesielt ikke med noe så latterlig som en oppgraderingsboks! Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Fullstendig enig i at det optimale er en stuepc, uansett form. Men for folk flest er dette fullstendig overkill. Mange ønsker ikke bruke flere tusen på en ekstra pc i stua. Og med alle smartmobiler, nettbrett og laptoper i stua, hvem bruker tv'en for å oppdatere Facebook eller surfe på nett? Eneste grunnen til at jeg vurderer en HTPC nå er en død WD TV, som gjør at jeg ikke får spilt av filmer og serier fra disk. Det skal visstnok være å streame til tv'en, men dette har jeg liten tro på. En lydløs HTPC kommer fort på noen tusen. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Eneste grunnen til at jeg vurderer en HTPC nå er en død WD TV, som gjør at jeg ikke får spilt av filmer og serier fra disk. Det skal visstnok være å streame til tv'en, men dette har jeg liten tro på. En lydløs HTPC kommer fort på noen tusen. Prøv Plex Media Server, det er en av få ting som funker på min Samsung: http://www.plexapp.com/ Bruker det imidlertid lite da min Netgear NTV550 er mitt beste kjøp innen lyd/bilde noen gang! Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Prøv Plex Media Server, det er en av få ting som funker på min Samsung: http://www.plexapp.com/ Bruker det imidlertid lite da min Netgear NTV550 er mitt beste kjøp innen lyd/bilde noen gang! Takk. Skal gi det et forsøk. Har en Sony KDL46HX75GBN, så får se hvordan det går. Men fortsatt skeptisk til streaming over det trådløse nettet. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Når kommer samsung 2013mod TV ene da? Er vel som regel mars/april de kommer, Samsung skal ha pressekonferanse mandag kl 14 på Ces, mulig vi får se noe spennende da Lenke til kommentar
Oly Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg har bestillt en såkalt android stick kalt MK809 II som jeg skal bruke på 42-tommeren min for å gjøre den "smart". Så at den fikk mye skryt på nettet, og android har jo minst en brukbar nettleser og et hav av apps per i dag. Billig var den, men det går visstnok en del tid i å få ting fra Kina fraktet til Norge. Har enda ikke fått den i posten, men så bestillte jeg denne i romjulen Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg har bestillt en såkalt android stick kalt MK809 II som jeg skal bruke på 42-tommeren min for å gjøre den "smart". Så at den fikk mye skryt på nettet, og android har jo minst en brukbar nettleser og et hav av apps per i dag. Billig var den, men det går visstnok en del tid i å få ting fra Kina fraktet til Norge. Har enda ikke fått den i posten, men så bestillte jeg denne i romjulen Nå handler denne tråden strengt tatt om Samsung, men hvorfor kjøpe Dualcore når man kan få Quadcore for noen lapper mer: http://www.geekbuying.com/item/Unii-GK802-Fresscale-i-MX6-Quad-Dure-Cortex-A9-DDR3-1GB-RAM-8GB-ROM-TV-Box-Dongle----Black-312807.html Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Veldig spent på hvilket pris nivå de legger seg på. Har ein ES8005 og vis ikkje prisen blir avskrekkende så trur eg slår til med eit oppgraderingskit Lenke til kommentar
chiron69 Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Da er det jo spesielt kult at jeg har en 40" Samsung LCD fra 2011, som attpåtil ble oppgitt å ha digital lydutgang hos Samsung, så jeg kjøpte meg likegodt et LG HX966TZN 3D 5.1 surroundsystem, etter en måned med havregrøt, som ikke kunne brukes, (forti TV'n ikke har digital lydutgang ( ! )), og uten at Samsung kunne gjøre annet enn å "Beklage feilinformasjonen på deres hjemmesider." Smått utrolig! 4000kr i "dass", uten at de sender meg noe annet enn en unnskyldning via epost. ;-| Så omtenksomme er de faktisk ikke, at jeg tror den dingsen blir gitt ut pga omtenksomhet. Det er nok for å tjene mer penger, med minimale utgifter, samtidig som de heldige med +2012-modeller av TV'ene deres får en oppgradering. Sannsynligvis en Realtek 1186 cpu eller lignende.... ;-) Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Da er det jo spesielt kult at jeg har en 40" Samsung LCD fra 2011, som attpåtil ble oppgitt å ha digital lydutgang hos Samsung, så jeg kjøpte meg likegodt et LG HX966TZN 3D 5.1 surroundsystem, etter en måned med havregrøt, som ikke kunne brukes, (forti TV'n ikke har digital lydutgang ( ! )), og uten at Samsung kunne gjøre annet enn å "Beklage feilinformasjonen på deres hjemmesider." Smått utrolig! 4000kr i "dass", uten at de sender meg noe annet enn en unnskyldning via epost. ;-| Så omtenksomme er de faktisk ikke, at jeg tror den dingsen blir gitt ut pga omtenksomhet. Det er nok for å tjene mer penger, med minimale utgifter, samtidig som de heldige med +2012-modeller av TV'ene deres får en oppgradering. Sannsynligvis en Realtek 1186 cpu eller lignende.... ;-) Hvorfor 4000kr i dass? Den har ihvertfall 2 stk HDMI inn, så har du to enheter (PS3 + GET-boks) kobler du de inn i forsterker, og én kabel fra forsterker til TV. Beste løsningen som finnes. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Bra jeg kjøpte 2012 modellen da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå