Schwarzwald Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 (endret) Fikk svart skjerm igjen etter en windows oppdatering.... Jeg skjønner virkelig ikke hva som er ditt problem. Du har en PC som har sluttet å fungere slik den skal. Komplett feilsøkte sammen med deg. Problemet ble fortsatt ikke utbedret, og du har fått tilbud om å sende inn PC'en. Hva er feil med det? Synes det er merkelig i forhold til trådstarter at komplett.idiot skal måtte bruke 14 dager på å sette sammen en pc... 5 virkedager fra alle varene var på lager, noe de ble først når trådstarter avbestilte skjermen som ikke var på lager (heller ikke på lager når han bestilte). Lær deg å telle Og de har mer enn én PC å sette sammen. De får nok inn bestilling på ganske mange titalls PC'er hver dag. Endret 10. januar 2013 av Bergendahl Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 ...og hvorfor diskuteres det i denne tråden? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Kort oppsummert, Komplett.no gjør jobben sin og får ufortjent mye pepper. Rettelse, komplett får mye både ufortjent og velfortjent pepper og har en ting med å være veldig ustabil når det kommer til når de er grei og gir deg mere en du spurte etter og når de slår seg vrang. 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Rettelse, komplett får mye både ufortjent og velfortjent pepper og har en ting med å være veldig ustabil når det kommer til når de er grei og gir deg mere en du spurte etter og når de slår seg vrang. Velfortjent pepper er helt greit, de må de tåle når de gjør noe galt. Og alle gjør noe galt en gang i blant, og Komplett virker som en av de verste fordi de også har flest kunder. Da blir det flere som opplever ting som gjør de misfornøyde. Men i prosentandel tror jeg Komplett er blant de beste (4,4/5 på Prisguide.no). Det jeg reagerer på, er at det er to stykker i denne tråden som klager ganske høylydt. En av de har et par greie grunner til å være misfornøyd men overdriver ganske kraftig, men den andre er bare vrang. De som er fornøyde skriver sjelden innlegg på forumet, men jeg har vært fornøyd siden de hadde fysiske butikker. De få gangene jeg har hatt noe som har blitt defekt, har jeg fått byttet i samme vare, eller dyrere og bedre vare om min vare er utgått eller ikke på lager. De har alltid sendt lagervarer innen 24 timer, og den ene gangen jeg bestilte en ubekreftet vare, var den på min dør før datoen oppgitt på nettsiden. Jeg har riktignok aldri bestilt en ferdigbygget PC da jeg foretrekker å bygge selv, og det kan sikkert anbefales for alle som er litt utålmodige (slik som meg). Det er ikke så vanskelig, så kjenner man noen som kan det, får man sikkert litt hjelp også. Jeg har imidlertid opplevd litt arroganse fra Norek (eier Komplett) da jeg bestilte for en bedrift jeg jobbet for før, men der kjøper man som bedrift, og er ikke dekket av Forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
Norne Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Jeg er i hvert fall sjeleglad for at jeg luktet lunten, og kansellerte Dell-skjermen fra ordren til Komplett. Ved å bruke Amazon er resultatet at skjermen er hentet, pakket ut og klar til bruk når PCen måtte finne det for godt å dukke opp. Komplett opererte opprinnelig med "Bekreftet 28.12.", ved nyttår endret til "Ubekreftet 11.01.", og når jeg ser etter i kveld, står den jammen som "Ubekreftet 29.01.". Ikke på noe punkt har formuleringen vært "Antatt dato", slik det uinformert slås fast i et av de foregående innlegg. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Bekreftet dato betyr kun at de får inn et visst antall på en viss dato. Det er ingen garanti for at du får en av de som er på vei til lager. Du bevisst bestilte en vare som ikke var på lager. Lenke til kommentar
Norne Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Bekreftet dato betyr kun at de får inn et visst antall på en viss dato. Det er ingen garanti for at du får en av de som er på vei til lager. Du bevisst bestilte en vare som ikke var på lager. Fælt hva du vet? Over 50 stykker var ledig i den bekreftede batchen da jeg la inn ordren - se ellers Twitter-dialogen jeg har vist til tidlig i tråden. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Bekreftet dato er den datoen de har fått oppgitt fra leverandör. Dersom leverandören endrer denne datoen er det fint lite Komplett får gjort med det. Varer som ikke er på lager får satt en dato ut fra hva Komplett blir fortalt av sin leverandör igjen. 2 Lenke til kommentar
Norne Skrevet 10. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2013 Bekreftet dato er den datoen de har fått oppgitt fra leverandör. Dersom leverandören endrer denne datoen er det fint lite Komplett får gjort med det. Varer som ikke er på lager får satt en dato ut fra hva Komplett blir fortalt av sin leverandör igjen. Jeg er ikke uenig i at mitt anliggende springer ut av utålmodighet - det ligger i sakens natur. Irritasjonen har sin rot i hvordan Komplett møtte meg, inklusive ordbruk. Jeg ønsker å vurdere min transaksjon med Komplett-systemet. Hvordan de dealer bakover business-to-business er jeg ikke like interessert i når det kommer til stykket. De får gi meg estimater på leveringstidene. Bommer de tilstrekkelig mye, får de se å ha politikker på plass som kompenserer kunden. Billig snakk er ikke alltid nok. Sier de "På grunn av store ordrer rundt jul, blah blah blah, er forventet sendingsdato mellom to og tre uker fra bestilling" er jo det en helt grei informasjon å forholde seg til. Forventet sendingsdato 28.12. likeså. Trøbbelet starter med at menigheten her inne synes Komplett skal slippe å dele sine estimater med kunden, og synes alle kunder skal være som dem: Kjenne nettbutikkens indre prosesser og teknologier godt nok til å estimere en realistisk dato selv. Jeg synes det ansvaret hviler på den profesjonelle aktøren. Komplett innser dette, og beklager det faktisk selv. Så varierer det selvfølgelig med forsinkelsens art og omfang hvilken kompensasjon den bør avføde, utover trøst på kundeservice. Jeg har pekt på et par aktører som overfor meg har høyere troverdighet på dette området. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 PC-en ble jo sendt etter fem virkedager så jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du klager. Neste gang en av varene ikke er på lager så velg at det ikke skal sendes samlet. Da venter de ikke på skjermen før de bygger og sender resten. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Det skal fint lite til for å forstå hva som menes med "ubekreftet", så hvorfor du fortsetter å kverulere rundt den saken er virkelig helt uforståelig. Men skal man være vrang, så får man vel bare være det. Rett og slett tragisk på alle mulige måter at man skal holde på slik. Endret 11. januar 2013 av Okeho 1 Lenke til kommentar
riroil Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Skal si meg enig i at Norne her er en smule utålmodig, men det ser ut til å være trigget av dels dårlig informasjon fra Kompletts kundeservice. Nå var det slik at skjermen hadde bekreftet leveringsdato. Ikke ubekreftet eller antatt. Dersom Komplett har en politikk som setter datoen til bekreftet uten at den er det, så er det en feil i systemet. Derimot bør Norne innse at etter en høytid hvor det er mange fridager så kan det oppstå backlog som gjør at Komplett bruker noe lenger tid å bygge en pc enn normalt. Til slutt vil jeg si at det synes som at forumet har en haug med Komplett-fans. Hadde dette vært en annen butikk så tviler jeg på at den hadde fått slik støtte. Komplett var en gang veldig bra. Etter at Stein Erik Hagen kjøpte det opp så er det merkbart mer press på inntjening og resultater. Dette har gått på bekostning av service desverre. 2 Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 5 dagers byggetid virker greit. Dog bør de montere ferdig en maskin før de begynner på den neste - vel og merke hvis de har alle komponenter tilgjengelig. Når det gjelder kundeservice og feilsøking - kan dette bli vanskelig. Både utfra hva som virkelig er feil, kundens erfaring med pc og kundeservice,s service. Feilsøking hos meg var vanskelig grunnet svart skjerm som oppstod. Maskinen, brenner osv startet og snurret. Håpløst for en databruker å indentifisere en feil i ett skjermkort eller hovedkort hvis så skulle være tilfelle. Hos MPX ( ser det er samme eiere bak begge ), har leveringstid vært helt på topp. Deres kundeservice vet jeg lite om, da jeg ikke ennå har hatt bruk for dette. Men skitt au..... Har bestilt ny pc fra komplett. En oppgradert utgave av Komplett home i80 Får i det minste ei eske for innsendelse av min komplett home i50 da jeg valgte samme kabinett. Colermaster 690 ettellerannet. Har da på 2 år kjøpt 3 pc,er hos disse selgere/eiere. Komplett Home i50 Januar 2011 fra Komplett. HP pavilion g6 laptopp Desember 2011 fra MPX 24" flatskjerm + SSD disk Desember 2012 fra MPX Komplett Home i80 Januar 2013 fra Komplett. Får se hvilken kundeoppfølgelse de vil ha på disse i garantiperioden. Er spent på resultatet når de endelig har i50 inne til service. Eneste forandringer jeg har gjort på Home i50 er å bytte ut en Corsair F60 SSD med Samsung 830 128gb SSD I tillegg fått meg ny flatskjerm rett før jul da - fra MPX MPX var raske med forsendelse av alle varer jeg har mottatt - meget raske til tider. Skulle tro at dette ville være nok til å "vurdere" ett firma,s kundeservice de neste 3 åra? I stede for å krangle med "ansatte" i dette firma her på forumet hvis så er tilfelle? Gir jo ikke noe tillitt dèt da.. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Alltid greit å ha en maskin eller to i reserve.. Selv om den eldste ikke er mere enn 2 år gammel. Laptoppen ble for knottete for meg.... Bare en nødløsning hvis intet annet funker - i værste fall. Men vil følge tråden opp når jeg har min i50 inne på service. Finner de feilen? Følger de det opp? Dette ut fra om det er rene tekniske feil på komponenter. Hvilke erstatningskomponenter som eventuelt vil bli brukt osv. Kan jo være en bagatell også for alt det jeg vet. Lenke til kommentar
Norne Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 PC-en ble jo sendt etter fem virkedager så jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du klager. Du har dessverre ikke fulgt godt nok med i leksjonen her. De begynte å plukke deler til montering for et par dager siden. Delene til boksen er plukket, mens eksempelvis tastatur ikke er det, ennå. Samlet har ordren status "vil snart leveres". Jeg tolker det slik at den shippes tirsdag, tre uker etter bestilling. Men kan altså ikke helt vite før Komplett forteller nærmere om det. Dogmet om Komplett.nos ufeilbarlighet står så sterkt at enkle faktum overses, uansett på hvilken måte det legges frem. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Har bestilt ny pc fra komplett. En oppgradert utgave av Komplett home i80 Får i det minste ei eske for innsendelse av min komplett home i50 da jeg valgte samme kabinett. Colermaster 690 ettellerannet. Har hørt at andre her på forumet har spurt Komplett om emballasje til å sende inn defekte PC'er, og fått tilsendt passende eske til å sende den inn i kostnadsfritt. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Jeg er i hvert fall sjeleglad for at jeg luktet lunten, og kansellerte Dell-skjermen fra ordren til Komplett. Ved å bruke Amazon er resultatet at skjermen er hentet, pakket ut og klar til bruk når PCen måtte finne det for godt å dukke opp. Komplett opererte opprinnelig med "Bekreftet 28.12.", ved nyttår endret til "Ubekreftet 11.01.", og når jeg ser etter i kveld, står den jammen som "Ubekreftet 29.01.". Ikke på noe punkt har formuleringen vært "Antatt dato", slik det uinformert slås fast i et av de foregående innlegg. Nå skal du få høre en liten skrekkhistorie for din del, bekreftet på lager datoen kan godt forskyves fram og tilbake og trenger ikke å bety noe for en ordre som ligger inne. For eksempel når ATi Radeon HD 5970 var heteste kortet i byen og sjansene for å få tak på ett var minimale (Lav produksjon), Komplett hadde en "Ubekreftet dato" på kortet når jeg la inn ordren. Jeg regnet med at det kom når det kom og det var mest til eksperimentellt bruk så det å få det raskt var ikke noe tema. 3 Uker senere plinger en SMS inn på telefonen med hentemelding fra Posten fra Komplett. Naturligvis begynte jeg å tenke over, dagen før hadde jeg sett datoen for ubekreftet på lager blitt forskøvet til godt over sommeren. Dro ned på postkontoret og joda, der var 5970 kortet mitt ankommet... Årsaken til dette er vell at de får inn varer fortløpende, og setter kun på lager eller bekreftet om de har nok til nåværende kø av bestillinger. Endret 11. januar 2013 av 007CD Lenke til kommentar
Norne Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Nå skal dere høre: PCen kom til postkontoret i går, og ble hentet i dag. Den er satt opp, og ser ut til å virke. EDIT: Fant høyttalerne! Dessuten mild irritasjon på egne vegne, som ikke sjekket strømkabelstikket som kommer med UK-skjermer fra Amazon. Men en kommunegrå kabel fra årtusenskiftet gjør nytten, en av få standard tilkoplinger som ikke er endret siden da. Endret 17. januar 2013 av Norne Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) skjerm kjøpt: 2013-01-13 22:01 skjerm plukket: 2013-01-14 10:08 skjerm sendt: 2013-01-14 10:08 skjerm framme/levert: 15.01.2013 10:30 sånn kan d gå når du kjøpet en skjerm som er på lager hos komplett! NORSK STRØMKABEL FIKK EG OGSÅ plug'n'play bby;) Endret 18. januar 2013 av bystØL 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå