Norne Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Ser man det: Nå har langfingrene vært å plukket ordren Den har skiftet status fra "Åpen" til "Ordre som vil leveres snart". Da har jeg endelig noe å svare 11-åringen hjemme, som ikke helt skjønner hvorfor skjermen fra England kom så fort, og PCen fra Norge så sakte. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Kan ikke du begynne å sammenligne noen som bygger en skjerm, og noen som bygger en pc.. Da vil de stille nogenlunde likt.. Istedenfor å sammenligne et ferdig produkt for sending, og et produkt som må monteres/testes først? Noenganger lurer jeg på om "11åringen" du referer til er deg selv. Du fremstår ikke veldig forskjellig, og det å ikke klare å forklare hvorfor ting tar tid, når så mange her nevner akkurat det er håpløst. 4 Lenke til kommentar
Norne Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 @wampster: Jeg sammenholder egentlig kommunikasjon rundt "x" og rundt "y+5". Amazon virker å ha full kontroll på "x", Komplett har tilsynelatende styring på "+5", men har ikke vært tydelig på "y". I tillegg virker Komplett å ha problemer med regnestykket "0+y+z?+5", som de overlater kundene å finne ut av (z er å tolke som antall helligdager i jula) både antallet ukjente på, og virkningen av på sendingsdato. Forumet her dadler meg for at jeg ikke kan avlede en sendingsdato av ovenstående. Jeg er villig til å gå så langt som til å kritisere Komplett for ikke å kunne avlede, og kommunisere, dette til meg. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Ikke så enkelt å kommunisere til noen med sirkulasjon som en kopp slusj. At du ikke klarer å se forskjell på en skjerm og en hel pc som atpåtil skal bygges er så utrulig, at det begynner å mistenke at du bare troller. 9 Lenke til kommentar
abze Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Bestilte på søndag kveld (6/1): Intel® Core i7-3770K Processor Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB MSI Z77A-GD65, Socket-1155 ZOTAC GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA Samsung SSD 840 PROSeries 256GB 2.5" OEM Fractal Design Define R4 Arctic White XFX ProSeries Core Edition 650W PSU Windows 8 PRO 64Bit Mandag kveld (7/1) En bærbar PC I dag etter hun minste har lagt seg, kan jeg bygge meg en PC og sette opp bærbar pc. Komplett har sendt meg en melding som forteller at varene er klar for å hentes Veldig grei og rask levering. Endret 9. januar 2013 av abze 1 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Hvorfor Bergendahl og andre apologeter mener det er nødvendig for Komplett å sitte med hendene i fanget og vente på en skjerm de ikke skal bruke i PC-byggingen (resten har vært på lager hele tiden), får de svare på som kan. Fordi de sikkert har begrenset med plass på kontoret hvor de setter sammen PC'ene, og ikke kan la en ferdigbygget PC stå på vent og ta opp verdifull plass til de får siste vare som kunden skal ha. I tillegg er det alltid en fare for at en hel ordre avbestilles om en vare tar lenger tid enn normalt, og da må de demontere hele PC'en igjen med mindre noen skal ha en 100% lik PC akkurat der og da. Derfor har de sikkert det som rutine. Tips: Fremmedord får deg ikke til å virke smart, spesielt ikke når du bruker det på feil måte Endret 9. januar 2013 av Bergendahl 1 Lenke til kommentar
abze Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Jeg hadde aldri hørt det ordet før, så søkte det opp. Apologet Fra Wikipedia, den frie encyklopedi Apologet er egentlig en som holder en forsvarstale eller kommer med en begrunnet unnskyldning, en såkalt apologi (jamfør det engelske apology), men begrepet benyttes især om teologer og filosofer som forsvarer den kristne tro mot angrep. I kristen sammenheng er en apologet en trosforsvarer som vil vokte evangelienes budskap eller dogmer når disse blir truet, uansett hvem eller hvor trusselen kommer fra. Apologetikk er likeledes er en teologisk dispilin der en kommer med et kristent forsvar mot ikke-kristne argumenter. 2 Lenke til kommentar
mandelbrev Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 @mandelbrev: Nå er det slik at dette er et forum hvor man inviteres til å dele erfaringer med nettbutikker i forbindelse med datamaskinkjøp. Slik har jeg i hvertfall tolket det hittil. Jeg har kommet hit og delt min erfaring, og oppdatert denne i tråd med hva jeg har erfart. Var ikke ment som et angrep, men når er misfornøyd med leveringstiden i en butikk så finnes det ikke noen bedre måte å si fra om det på enn å bare gå fra kjøpet. 1 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Heh, første gang jeg kjøpte noe fra komplett, slo jeg til med en gamer extreme, svidde av 22k. Og skjitet funka ikke... Testa litt selv ett par dager, ga opp. Sendte inn til komplett igjen. Og totalt, nesten 2 måneder etter jeg først bestillte. Så var maskina tilbake i hus. Siden har den funket helt problemfritt. Men, jeg bestilte varer som ikke var på lager, jeg måtte sende den inn igjen, jeg betalte ingenting ekstra for det. Og alt har siden funket perfekt. Så 2 måneder var da totalt sett ikke akkurat mye! Jeg har vel egentlig ærlig talt ekstremt sjeldent opplevd dårlige kundebehandlere både på nett og på en fysisk butikk. Jeg velger å tro at dette har like mye med meg å gjøre, og min attitude. Jeg kan koke av sinne innvendig, men er så vidt jeg vet, alltid smilende og hyggelig. Det hjelper visst! Endret 10. januar 2013 av Stoddart 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dragen Skrevet 9. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 9. januar 2013 Du bestilte en PC og en skjerm 1. juledag. Du så at skjermen ikke er på lager 1. juledag. Du så at skjermen hadde en antatt lagerdato 28. desember. Du får så beskjed om at Komplett.no har bestilt skjermen til lager, og at den er antatt å ankomme lageret 11. januar. Du velger å avbestille skjermen, fordi du ikke forstår hva antatt betyr. Du bestilte en PC 1. juledag, som ikke hadde lagerstatus. Leveringstiden på PCen er normalt (normalt i denne betydning er utenfor høytiden) 5 virkedager fra dagen hvor alle deler er tilgjengelige på lager. 3. januar surver du over at PCen ikke er sendt. Virkedager mellom 1. juledag og 3. januar er; 27. desember, 28 desember og 2. januar (nyttårsaften er ansett lørdag og dermed ikke en virkedag). Du har ventet i 3 virkedager. 3. januar kontakter du kundeservice og klager. Du trakasserer kundebehandler til å gi deg prioritert ekspedisjon. Du har nå, den 9. januar, fått beskjed om at PCen er leveringsklar. 7 virkedager etter bestilling. 2 dager på vareleveranse, 5 dager på å bygge, teste og pakke PCen. Altså, innenfor det Komplett reklamerer for. Håper den stakkars ungen din har flere foresatte, for du er ikke skikket til å oppdra en gråstein, langt mindre et barn. 11 Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 PC-bygging tar en god stund, du bør påberegne et par uker. Det er derfor du gjør dette selv, vanskelig er det heller ikke. Har kun hatt én episode med Komplett der jeg måtte mase på kreditering for et skjermkort, men sendte en e-post og så var det løst. Har handlet på Komplett 10+ ganger og har aldri hatt problemer. Hadde en ødelagt tast på tastaturet, sendte det inn og fikk et helt nytt ett. Sendte også inn et skjermkort som jeg hadde hatt i nesten to år og fikk tilbake den fulle kjøpesummen. Må si meg godt fornøyd, lynraske på levering er de også. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 PC-bygging tar en god stund, du bør påberegne et par uker. Det er derfor du gjør dette selv, vanskelig er det heller ikke. Har kun hatt én episode med Komplett der jeg måtte mase på kreditering for et skjermkort, men sendte en e-post og så var det løst. Har handlet på Komplett 10+ ganger og har aldri hatt problemer. Hadde en ødelagt tast på tastaturet, sendte det inn og fikk et helt nytt ett. Sendte også inn et skjermkort som jeg hadde hatt i nesten to år og fikk tilbake den fulle kjøpesummen. Må si meg godt fornøyd, lynraske på levering er de også. Merkelig. Sist jeg be tilbudt penger som erstattning trakk de meg for en masse, blandt annet for at produktet var brukt. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Merkelig. Sist jeg be tilbudt penger som erstattning trakk de meg for en masse, blandt annet for at produktet var brukt. Ja, det var merkelig. Vet ikke helt omstendighetene, men hvilket/hva slags produkt er det snakk om? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Mener å huske at det var hovedkortet de var vanskelig med da. De hadde ikke likt produkt, og ville gi meg et som manglet noen funksjoner jeg gjerne ville beholde. Jeg orket ikke å kvervulere da så da fikk jeg det produktet og ble tilbudt et ekstra nettverkskort som plaster på såret som var en av funksjonene jeg ville beholde. Mitt nåværende problem har ikke vært like lett da det omhandler er produkt som er gått ut der det nye produktet ikke måler opp på verken ytelse eller støy. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Det var leit å høre. Mitt AMD 6950 (som nå er utgått) begynte å pipe noe fryktelig, sendte det inn, og etter en 3 dagers tid så fikk jeg en e-post om at varen krediteres. Kjøpte da et 7950 for pengene jeg fikk tilbake. De kunne for så vidt ha sendt meg et 7850 eller noe med tilsvarende 6950-ytelse. Det gjorde de altså ikke. Ellers virker det ganske tilfeldig om du får igjen pengene eller blir stående igjen med et erstatningsprodukt. Men du har vel ikke forsøkt å være oppegående? Kan i visse tilfeller være en god idé. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Jeg har sendt utallige mail fram og tilbake til kompletts kundeservice. Nå sist argumenterte de med at skjermkortet de har sendt meg (uten å forhøre seg med meg først) klarer alle spillene akkurat den kundeveilederen spilte. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Som tidligere ansatt i et kundebehandleryrke, så kan jeg si en ting helt sikkert: Du aner ikke hvor mange idioter det finnes blant kunder -Pc'en virker ikke. -Er strømkabelen i? -Nei. -Får ikke bilde på skjermen. -Er Pc'en på? -Nei -Får ikke tatt bilder med kameraet. -Er det satt inn minnekort? -Nei. -Kameraet slår seg ikke på. -Er batteriet ladet? -Må det det? For din skyld er det en fordel om kundeservice går gjennom med deg om alt er koblet opp slik det skal slik at du slipper å sende PC'en inn til service unødvendig. Er det en brukerfeil (ikke koblet riktig) så er det ikke en reklamasjonssak, og da skal verkstedet ha betalt av deg for forundersøkelsen. Når det gjelder lagerstatus; hvis flere bestiller ting samtidig, og noen andre bekrefter bestillingen sin før du rekker det, så kan de bli tomme for varen du skulle ha. MPX har ikke bare samme eiere... det er en underavdeling av Komplett og har samme lager, samme lokaler, og meget mulig de samme som jobber med kundeservice (samme åpningstider), pakking osv... også. Så du er veldig fornøyd med de samme du er misfornøyd med. Vet ikke hvem som er komplett.idiot i dette tilfellet jeg Nei har sikkert noe med idioti å gjør - at man ikke vet hvem som er idioten når ett firma får klager via ett dataforum mener jeg.... Jada er sikkert de som kobler feil. Men ser man på bestillingstidspunktet og når jeg fikk pc,en ( ca 07.01.2011 ) burde de fleste skjønne - at ja nå var pc,en tilkoblet både strøm og skjerm. Selv mener jeg dette ikke er vanskeligere enn at 2 år er i drøyeste laget fotr slike problemstillinger. Nok om det, pc,en har funger i 6 dager etter reinstall av windows 7 Litt problemer med oppdatering, drivere osv. Men i natt ble det svart skjerm igjen etter en windows oppdatering som krevde restart. Har kun snakket en gang med kundeservice og ett par mailer til samme. Har nå forlagt info for insendelse av pc. For meg virker det som enten skjermkort eller hovedkort mer eller mindre har tatt kveld - med eller uten kabler tilkoblet utvendig. Må finne meg en passende eske først, venter i spenning på svar fra kundeservice hos komplett.idiot Er de eller jeg heldig - alt ettersom vil jeg kanskje i tillegg få installert en harddisk til internt, kanskje kraftigere skjermkort hvis det jeg har er mer eller mindre gått heden. Hvis ikke jeg finner kundeservice noenlunde servicevennlig - og jeg er ikke kravstor i så måte mener jeg - får jeg vel se meg lokalt om, om jeg finner noen som ser over pc,en. I så fall blir dette mitt siste kjøp hos komplett.idiot og for den saks skyld MPX MPX har jeg intet å utsette på, de sender raskt og svarer raskt på spørsmål - nesten før jeg får stilt dem. Synes det er merkelig i forhold til trådstarter at komplett.idiot skal måtte bruke 14 dager på å sette sammen en pc... Er de ikke profesjonelle? En guttunge på gutterommet setter en pc sammen i løpet av en kveld hvis han har alle komponenter. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 MPX er jo så og si Komplett. Komplett produserer rundt 30 000 datamaskiner i året, det er bare å gjøre matten selv. Selvsagt kan du ikke forvente å få den tilsendt øyeblikkelig. I dette tilfellet tror jeg du bare har vært utålmodig. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Fikk svart skjerm igjen etter en windows oppdatering.... Maskinen går, det lyser og alt dèt, men skjermen er svart, hjelper ike å laste inn dvd/cd enten det er windows 7 eller annet f.eks. drivere. Men etter en tid, minutter, timer med flere av og på starter kan den få skjermbilde igjen. Tror det er skjermkort, eller hovedkort som er problemet. Maskinen er som nevnt 2 år gammel, fjernet ganske mye støv fra vifte under pc/strømforsyning. Har fått svar i morges om å bare sende den inn til komplett.xxxx Men esken er hivd, bruker en Cooler Master CM 690 II Advanced Sort kabinett. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649835 Spekulerer i å kjøpe en oppgradert homei80 med samme kabinett - bare for å ha ei eske Blir jo ei ny maskin til da hvor den ene eller den andre blir reserve.. Har en ett år gammel laptopp, men den irriterer meg, har fått fart på det trådløse nettverk, men maskinen er treg og liker ikke laptopp,er - er for plundrete. Å installere en ssd disk er jo mulig, men fulgte ikke med window 7 installasjonsplate - har jo dèt til den stasjonære. Beklager trådstarter, mente ikke å stjele din tråd. Ville bare dele erfaring og betraktninger angående komplett.xxxx Lenke til kommentar
Frozone Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Kort oppsummert, Komplett.no gjør jobben sin og får ufortjent mye pepper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå