Gå til innhold

Har Komplett.no sluttet å virke?


Anbefalte innlegg

Ser man det: Nå har langfingrene vært å plukket ordren :dribble:

 

Den har skiftet status fra "Åpen" til "Ordre som vil leveres snart".

 

Da har jeg endelig noe å svare 11-åringen hjemme, som ikke helt skjønner hvorfor skjermen fra England kom så fort, og PCen fra Norge så sakte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke du begynne å sammenligne noen som bygger en skjerm, og noen som bygger en pc.. Da vil de stille nogenlunde likt.. Istedenfor å sammenligne et ferdig produkt for sending, og et produkt som må monteres/testes først?

 

Noenganger lurer jeg på om "11åringen" du referer til er deg selv. Du fremstår ikke veldig forskjellig, og det å ikke klare å forklare hvorfor ting tar tid, når så mange her nevner akkurat det er håpløst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

@wampster:

 

Jeg sammenholder egentlig kommunikasjon rundt "x" og rundt "y+5". Amazon virker å ha full kontroll på "x", Komplett har tilsynelatende styring på "+5", men har ikke vært tydelig på "y". I tillegg virker Komplett å ha problemer med regnestykket "0+y+z?+5", som de overlater kundene å finne ut av (z er å tolke som antall helligdager i jula) både antallet ukjente på, og virkningen av på sendingsdato.

 

Forumet her dadler meg for at jeg ikke kan avlede en sendingsdato av ovenstående. Jeg er villig til å gå så langt som til å kritisere Komplett for ikke å kunne avlede, og kommunisere, dette til meg.

Lenke til kommentar

Bestilte på søndag kveld (6/1):

 

Intel® Core i7-3770K Processor

Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB

MSI Z77A-GD65, Socket-1155

ZOTAC GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA

Samsung SSD 840 PROSeries 256GB 2.5" OEM

Fractal Design Define R4 Arctic White

XFX ProSeries Core Edition 650W PSU

Windows 8 PRO 64Bit

 

Mandag kveld (7/1)

 

En bærbar PC

 

I dag etter hun minste har lagt seg, kan jeg bygge meg en PC og sette opp bærbar pc. Komplett har sendt meg en melding som forteller at varene er klar for å hentes :)

 

Veldig grei og rask levering.

Endret av abze
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor Bergendahl og andre apologeter mener det er nødvendig for Komplett å sitte med hendene i fanget og vente på en skjerm de ikke skal bruke i PC-byggingen (resten har vært på lager hele tiden), får de svare på som kan.

Fordi de sikkert har begrenset med plass på kontoret hvor de setter sammen PC'ene, og ikke kan la en ferdigbygget PC stå på vent og ta opp verdifull plass til de får siste vare som kunden skal ha.

 

I tillegg er det alltid en fare for at en hel ordre avbestilles om en vare tar lenger tid enn normalt, og da må de demontere hele PC'en igjen med mindre noen skal ha en 100% lik PC akkurat der og da. Derfor har de sikkert det som rutine.

 

Tips: Fremmedord får deg ikke til å virke smart, spesielt ikke når du bruker det på feil måte ;)

Endret av Bergendahl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri hørt det ordet før, så søkte det opp.

 

Apologet

 

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

 

Apologet er egentlig en som holder en forsvarstale eller kommer med en begrunnet unnskyldning, en såkalt apologi (jamfør det engelske apology), men begrepet benyttes især om teologer og filosofer som forsvarer den kristne tro mot angrep. I kristen sammenheng er en apologet en trosforsvarer som vil vokte evangelienes budskap eller dogmer når disse blir truet, uansett hvem eller hvor trusselen kommer fra. Apologetikk er likeledes er en teologisk dispilin der en kommer med et kristent forsvar mot ikke-kristne argumenter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@mandelbrev: Nå er det slik at dette er et forum hvor man inviteres til å dele erfaringer med nettbutikker i forbindelse med datamaskinkjøp. Slik har jeg i hvertfall tolket det hittil.

 

Jeg har kommet hit og delt min erfaring, og oppdatert denne i tråd med hva jeg har erfart.

 

Var ikke ment som et angrep, men når er misfornøyd med leveringstiden i en butikk så finnes det ikke noen bedre måte å si fra om det på enn å bare gå fra kjøpet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heh, første gang jeg kjøpte noe fra komplett, slo jeg til med en gamer extreme, svidde av 22k. Og skjitet funka ikke... Testa litt selv ett par dager, ga opp. Sendte inn til komplett igjen. Og totalt, nesten 2 måneder etter jeg først bestillte. Så var maskina tilbake i hus. Siden har den funket helt problemfritt.

 

Men, jeg bestilte varer som ikke var på lager, jeg måtte sende den inn igjen, jeg betalte ingenting ekstra for det. Og alt har siden funket perfekt. Så 2 måneder var da totalt sett ikke akkurat mye!

 

Jeg har vel egentlig ærlig talt ekstremt sjeldent opplevd dårlige kundebehandlere både på nett og på en fysisk butikk. Jeg velger å tro at dette har like mye med meg å gjøre, og min attitude. Jeg kan koke av sinne innvendig, men er så vidt jeg vet, alltid smilende og hyggelig. Det hjelper visst!

Endret av Stoddart
  • Liker 2
Lenke til kommentar

PC-bygging tar en god stund, du bør påberegne et par uker. Det er derfor du gjør dette selv, vanskelig er det heller ikke.

 

Har kun hatt én episode med Komplett der jeg måtte mase på kreditering for et skjermkort, men sendte en e-post og så var det løst. Har handlet på Komplett 10+ ganger og har aldri hatt problemer. Hadde en ødelagt tast på tastaturet, sendte det inn og fikk et helt nytt ett. Sendte også inn et skjermkort som jeg hadde hatt i nesten to år og fikk tilbake den fulle kjøpesummen. Må si meg godt fornøyd, lynraske på levering er de også.

Lenke til kommentar

PC-bygging tar en god stund, du bør påberegne et par uker. Det er derfor du gjør dette selv, vanskelig er det heller ikke.

 

Har kun hatt én episode med Komplett der jeg måtte mase på kreditering for et skjermkort, men sendte en e-post og så var det løst. Har handlet på Komplett 10+ ganger og har aldri hatt problemer. Hadde en ødelagt tast på tastaturet, sendte det inn og fikk et helt nytt ett. Sendte også inn et skjermkort som jeg hadde hatt i nesten to år og fikk tilbake den fulle kjøpesummen. Må si meg godt fornøyd, lynraske på levering er de også.

 

Merkelig. Sist jeg be tilbudt penger som erstattning trakk de meg for en masse, blandt annet for at produktet var brukt.

Lenke til kommentar

Mener å huske at det var hovedkortet de var vanskelig med da. De hadde ikke likt produkt, og ville gi meg et som manglet noen funksjoner jeg gjerne ville beholde. Jeg orket ikke å kvervulere da så da fikk jeg det produktet og ble tilbudt et ekstra nettverkskort som plaster på såret som var en av funksjonene jeg ville beholde.

 

Mitt nåværende problem har ikke vært like lett da det omhandler er produkt som er gått ut der det nye produktet ikke måler opp på verken ytelse eller støy.

Lenke til kommentar

Det var leit å høre.

 

Mitt AMD 6950 (som nå er utgått) begynte å pipe noe fryktelig, sendte det inn, og etter en 3 dagers tid så fikk jeg en e-post om at varen krediteres. Kjøpte da et 7950 for pengene jeg fikk tilbake. De kunne for så vidt ha sendt meg et 7850 eller noe med tilsvarende 6950-ytelse. Det gjorde de altså ikke.

 

Ellers virker det ganske tilfeldig om du får igjen pengene eller blir stående igjen med et erstatningsprodukt. Men du har vel ikke forsøkt å være oppegående? Kan i visse tilfeller være en god idé.

Lenke til kommentar

Som tidligere ansatt i et kundebehandleryrke, så kan jeg si en ting helt sikkert: Du aner ikke hvor mange idioter det finnes blant kunder :)

 

-Pc'en virker ikke. -Er strømkabelen i? -Nei.

-Får ikke bilde på skjermen. -Er Pc'en på? -Nei

-Får ikke tatt bilder med kameraet. -Er det satt inn minnekort? -Nei.

-Kameraet slår seg ikke på. -Er batteriet ladet? -Må det det?

 

For din skyld er det en fordel om kundeservice går gjennom med deg om alt er koblet opp slik det skal slik at du slipper å sende PC'en inn til service unødvendig. Er det en brukerfeil (ikke koblet riktig) så er det ikke en reklamasjonssak, og da skal verkstedet ha betalt av deg for forundersøkelsen.

 

Når det gjelder lagerstatus; hvis flere bestiller ting samtidig, og noen andre bekrefter bestillingen sin før du rekker det, så kan de bli tomme for varen du skulle ha.

 

MPX har ikke bare samme eiere... det er en underavdeling av Komplett og har samme lager, samme lokaler, og meget mulig de samme som jobber med kundeservice (samme åpningstider), pakking osv... også. Så du er veldig fornøyd med de samme du er misfornøyd med. Vet ikke hvem som er komplett.idiot i dette tilfellet jeg ;)

 

Nei har sikkert noe med idioti å gjør - at man ikke vet hvem som er idioten når ett firma får klager via ett dataforum mener jeg....

 

Jada er sikkert de som kobler feil.

 

Men ser man på bestillingstidspunktet og når jeg fikk pc,en ( ca 07.01.2011 ) burde de fleste skjønne - at ja nå var pc,en tilkoblet både strøm og skjerm.

 

Selv mener jeg dette ikke er vanskeligere enn at 2 år er i drøyeste laget fotr slike problemstillinger.

 

Nok om det, pc,en har funger i 6 dager etter reinstall av windows 7

Litt problemer med oppdatering, drivere osv.

 

Men i natt ble det svart skjerm igjen etter en windows oppdatering som krevde restart.

 

Har kun snakket en gang med kundeservice og ett par mailer til samme.

 

Har nå forlagt info for insendelse av pc.

 

For meg virker det som enten skjermkort eller hovedkort mer eller mindre har tatt kveld - med eller uten kabler tilkoblet utvendig.

 

Må finne meg en passende eske først, venter i spenning på svar fra kundeservice hos komplett.idiot

 

Er de eller jeg heldig - alt ettersom vil jeg kanskje i tillegg få installert en harddisk til internt, kanskje kraftigere skjermkort hvis det jeg har er mer eller mindre gått heden.

 

Hvis ikke jeg finner kundeservice noenlunde servicevennlig - og jeg er ikke kravstor i så måte mener jeg - får jeg vel se meg lokalt om, om jeg finner noen som ser over pc,en.

 

I så fall blir dette mitt siste kjøp hos komplett.idiot og for den saks skyld MPX

 

MPX har jeg intet å utsette på, de sender raskt og svarer raskt på spørsmål - nesten før jeg får stilt dem.

 

Synes det er merkelig i forhold til trådstarter at komplett.idiot skal måtte bruke 14 dager på å sette sammen en pc...

 

 

Er de ikke profesjonelle?

 

En guttunge på gutterommet setter en pc sammen i løpet av en kveld hvis han har alle komponenter.

Lenke til kommentar

Fikk svart skjerm igjen etter en windows oppdatering....

 

Maskinen går, det lyser og alt dèt, men skjermen er svart, hjelper ike å laste inn dvd/cd enten det er windows 7 eller annet f.eks. drivere.

 

Men etter en tid, minutter, timer med flere av og på starter kan den få skjermbilde igjen.

 

Tror det er skjermkort, eller hovedkort som er problemet.

 

Maskinen er som nevnt 2 år gammel, fjernet ganske mye støv fra vifte under pc/strømforsyning.

 

Har fått svar i morges om å bare sende den inn til komplett.xxxx :)

 

Men esken er hivd, bruker en Cooler Master CM 690 II Advanced Sort kabinett.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649835

 

Spekulerer i å kjøpe en oppgradert homei80 med samme kabinett - bare for å ha ei eske

Blir jo ei ny maskin til da hvor den ene eller den andre blir reserve..

 

Har en ett år gammel laptopp, men den irriterer meg, har fått fart på det trådløse nettverk, men maskinen er treg og liker ikke laptopp,er - er for plundrete.

 

Å installere en ssd disk er jo mulig, men fulgte ikke med window 7 installasjonsplate - har jo dèt til den stasjonære.

 

Beklager trådstarter, mente ikke å stjele din tråd.

Ville bare dele erfaring og betraktninger angående komplett.xxxx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...