Gå til innhold

Har Komplett.no sluttet å virke?


Anbefalte innlegg

Men vet du virkelig at de ikke har holdt det de har sagt til deg at de skal gjøre?

 

Nei, derfor bruker jeg spørsmålstegn i tittel og opprinnelig post.

 

MEN: Status på ordren er stadig "Åpen". En rimelig tolkning av det, er at de ikke har begynt å montere PCen.

 

Det springende punktet er kanskje da hva det vil si at Komplett skal gjøre sitt ytterste for å få PCen raskt ferdig - i konteksten av at de har feilinformert meg om tilgjengelghet når jeg kontakter dem.

 

"Ytterst" er et superlativ. Der jeg viser til hvordan en aktør som Amazon opptrer forbilledlig, venter jeg etter Kompletts egen ordbruk noe mer enn at ting bare skurer.

 

Men det er mulig dette er en generasjonsgreie, eller at folk her er fornøyde med billig snakk fra kundeservice.

 

En melding om at ordren var satt i produksjon, kunne reddet mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan IKKE sammenligne Amazon og komplett.no her, da det er to forskjellige ordrer. Enkelt og greit. Hvorfor det er to forskjellige ordrer antar eg er åpenbart. Og om ikke har eg skrevet om det tidligere.

 

En ordre har flere statuser. Som regel er det åpen -> til plukk -> plukket -> sendt. Varen du venter på må først lages, og så lenge maskinen din ikke er klar så kan ikke lagergutta plukke varen og sende den. Og når komplett.no selv sier at bygging av maskiner tar fem virkedager så må ordren ligge som "åpen" i de fem virkedagene til maskinen er klar, så lageret kan plukke varen du har bestilt, og sende den.

 

Fem virkedager er 27.12, 28.12, 29.12, 02.01 og 03.01. I tillegg må du ta høyde for avvik knyttet til produksjon, jul, ferie, backlogg og andre uforutsette ting. Med andre ord, dersom alt har gått etter planen og arbeidsmengden til komplett.no er normal, så er det sannsynlig at maskinen blir sendt til plukk og levering i morgen.

 

Eg holder ikke automatisk med komplett.no, men eg støtter de i denne saken da du fremstår som en utrolig utålmodig og vanskelig kunde, for å være ærlig. Du legger utrolig mye bak det ene ordet "åpen" uten mer info, og du virker å ville henge komplett.no for at skjermen du ville ha ikke var på lager. Eg er helt enig i at butikkløsningene må synliggjøre faktiske leveringsdatoer og ikke villede kunder, men dette er ikke unikt for komplett.no, er ikke noe som lett er løsbart og på nåværende tidspunkt tipper eg at det ikke er mulig å ha 100% korrekte leveringsdatoer på varer som ikke er på lager. Dessverre. Suck it up.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Så vent litt, jeg må bare klare å få dette her helt riktig.

 

Du bestiller en pc (som komplett skal bygge) den 25.12 (som er en helligdag) og forventer at den skal være klar til avhenting allerede 02.01? Det har knapt vært virkedager etter du la inn orderen din. Og som et voksent mennenske er du sikkert klar over at før og rundt juletider er det kaos i butikker/nettbutikker, så din ordre er helt sikkert ikke den eneste (langt derifra).

 

Og ettersom denne tråden ble startet igår (03.01) kl 08:00 og du tydeligvis var missfornøyd med et eller annet. Det jeg ikke helt skjønner er hva...

 

Ja det med skjermen er litt snodig, men herregud slapp nå av littegrann. Det er fult mulig at det er flere som bestilte en u2412m skjerm før deg som (grunnet høytid/helligdag.. husker vi fra tidligere) kommer før deg i køen den. Det kan være noe vanskelig for komplett å gjøre noe med det gitt. Det samme gjelder med pc'en du bestilte, deler skal pakkes ut, settes sammen testes grundig (ettersom de da leverer pc'en med 3 års garanti) før de så kan sende den. Antageligvis er du heller ikke her den eneste som har bestilt produktet. Håper komplett gjør som de skal - alle som har bestilt før deg får før deg, og alle som har bestilt etter deg får etter deg.

 

At orderen står åpen hele! 5 virkedager etter at det største rushet i året har holdt på/holder på, og de antageligvis har fått massivt med returer/tilbakesendinger er jo uhørt. Hvem tror komplett.no at de er?

Og ja, det var sarkasme i det siste avsnittet.

 

"Kunden har alltid rett" stemmer definitivt ikke her.

Endret av wampster
  • Liker 9
Lenke til kommentar

En ordre har flere statuser. Som regel er det åpen -> til plukk -> plukket -> sendt. Varen du venter på må først lages, og så lenge maskinen din ikke er klar så kan ikke lagergutta plukke varen og sende den. Og når komplett.no selv sier at bygging av maskiner tar fem virkedager så må ordren ligge som "åpen" i de fem virkedagene til maskinen er klar, så lageret kan plukke varen du har bestilt, og sende den.

Så enkelt kan ting forklares!

 

Hvorfor kan ikke kundeservice hos komplett.no bare svare det, da, når jeg spør om hva ordrestatus "åpen" betyr?

 

Jeg minner likevel om at komplett.no i sin ordrebekreftelse opererte med 0 dager. Dersom det er feil i tilfelle varen er en PC, synes jeg de skal bruke 5 virkedager i sin kommunikasjon. 0 og 5 innstiller helt ulike forventninger hos meg som kunde.

 

Og hvorvidt jeg er tålmodig eller utålmodig: Jeg venter fremdeles. Jeg venter på svar om spørsmål rundt status "Åpen", og jeg venter på tegn til at PCen skal produseres.

Lenke til kommentar

Du bestiller en pc (som komplett skal bygge) den 25.12 (som er en helligdag) og forventer at den skal være klar til avhenting allerede 02.01?

For å få det helt riktig, må du nok lese hva jeg har skrevet.

 

Det er komplett som i sin ordrebekreftelse skriver at forventet sending er 28.12.

 

Og det komplett sier, legger jeg som kunde til grunn for mine forventninger. Men jeg har understreket det tidligere, dette er først og fremst snakk om hvordan Komplett.no kommuniserer.

Lenke til kommentar

Ja, og forventet sending pleier å stemme veldig bra for komplett.no. Men du tar jo ikke noe høyde for at det er romjul/helligdager etc. Og ettersom komplett skriver på sin side at plukk + bygg + testing tar 5 dager så kan man jo bruke knollen til å skjønne at forventet datoen antageligvis i dette tilfellet er "i beste fall". Hadde det vært snakk om 1-2 uker så hadde jeg skjønt noe irritasjon, men 5 virkedager - ærlig talt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men du tar jo ikke noe høyde for at det er romjul/helligdager etc.

Mitt motspørsmål blir, om det faller deg enda så tungt for brystet:

 

Hvorfor kunne ikke Komplett.no i sin ordrebekreftelse ta høyde for romjul, helligdager etc? De vet jo som produsent mye mer om hva som kreves, forventet trafikk etter julerushet, egen kapasitet osv? Og oppgitt en realistisk forsendelsesdato basert på den kompetansen Komplett er nærmest til å ha?

 

Hvorfor innstiller de forventninger hos en kunde, som "alle på forumet" skjønner er helt på jordet? Kan de ikke bare si det som det er?

Lenke til kommentar

Så enkelt kan ting forklares!

 

Hvorfor kan ikke kundeservice hos komplett.no bare svare det, da, når jeg spør om hva ordrestatus "åpen" betyr?

 

Jeg minner likevel om at komplett.no i sin ordrebekreftelse opererte med 0 dager. Dersom det er feil i tilfelle varen er en PC, synes jeg de skal bruke 5 virkedager i sin kommunikasjon. 0 og 5 innstiller helt ulike forventninger hos meg som kunde.

 

Og hvorvidt jeg er tålmodig eller utålmodig: Jeg venter fremdeles. Jeg venter på svar om spørsmål rundt status "Åpen", og jeg venter på tegn til at PCen skal produseres.

Fordi du ikke er komplett.no sin eneste kunde, og disse dagene er årets travleste for de aller, aller fleste forhandlere.

 

Du har sendt de en e-post med spørsmålet. E-post er en kommunikasjonsform som brukes når ett spørsmål eller henvendelse ikke haster, og man har tid til å vente på at komplett.no får svart. Har man ett pressende spørsmål så ringer man. Og du kan jo åpenbart telefonnummeret til komplett.no, så det er jo bare å plukke opp telefonen og ringe...

 

Og at ordrebekreftelsen opererer med 0 dager forstår du også at er feil. Det der gjør du KUN for å være vanskelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

no må du slappe av..... julestrid, ferie, helligdager, salg, komplett skal bygge OG teste din, OG ALLE ANDRE SOM HAR BESTILT FERDIGBYGGET sin data også.

du synes ikkje det er forskjell på å kjøpe ein skjerm i pappbox og på å bygge og teste ein data?

da forslår eg du holder deg til amazon, også kan du skrive nytt innlegg den dagen "har amazon sluttet med kundeservice og god returpolitikk" nei, bare aldri starta-.-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi du ikke er komplett.no sin eneste kunde, og disse dagene er årets travleste for de aller, aller fleste forhandlere.

Vel, de svarte meg på Twitter forleden dag. I går var de tause på Twitter hele dagen. Kanskje var de for travle, jeg vet ikke. Kanskje de skulle ta høyde for en sesongtopp, og bemanne opp? Omsetningen rundt jul burde klare å bære økt etterspørsel etter kundeservice?

 

 

Eller synes du det er rimelig at kundene bærer slike kostnader også, i form av forlengede responstider?

 

Og at ordrebekreftelsen opererer med 0 dager forstår du også at er feil. Det der gjør du KUN for å være vanskelig.

 

Skal jeg si hvordan jeg tolket den ordrebekreftelsen? Dette var et romjulstilbud på en Komplett-PC, nå de skriver 0 dager tolket jeg det faktisk som at de hadde et antall ferdig monterte PCer de ville bli kvitt, de hadde jo satt ned prisen med 1000 kroner!

 

Men igjen, mitt poeng er ikke den håndfullen dager til å sette sammen PCen. Det begynte med at Komplett ensidig endret leveringsbetingelsen for SKJERMEN jeg bestilte, slik at min ordre ville bli MINST TO UKER forsinket.

 

Jeg registrerer at det er jeg som blir oppfattet som vanskelig, og at Komplett.no har godt nok grep om dette nettsamfunnet til, paradoksalt nok, å styrke sitt omdømme gjennom å behandle sine kunder slik de har behandlet meg.

 

Hadde jeg hatt aksjer i Komplett.no, ville dette vært et bra tidspunkt å gå ut av dem på!

Lenke til kommentar

Denne datoen gjelder skjermen som du avbestilte...

Oi.

 

La meg repetere: Komplett endret ensidig lagerstatus fra "Bekreftet på lager 28.12." til "Ubekreftet 11.01.". Når jeg oppdager dette selv, kansellerer jeg skjermbestillingen FOR IKKE Å FORSINKE PC-leveransen - disse var bestilt SAMMEN.

 

Proson, du hadde ikke lest tråden, ikke sant?

Lenke til kommentar

ALT som omhandler kundeservice, responstid, leveringstid, reklamasjon, angrerett, kvalitet, levetid og så videre, har DIREKTE innvirkning på pris. Skal komplett.no øke bemanningen i en _kort_ periode kun for å ta seg av en _liten_ økt arbeidsmengde, så er dette en kostnad som de må hente inn igjen på varepriser. Og den ekstra bemanningen kan heller ikke ansettes på måfå fra 20.12 til 10.01, da det faktisk krever opplæring og erfaring for å drive sjappa.

 

Er det ok om prisene justeres opp hele året for at en brøkdel av kundene skal slippe å vente en dag eller to ekstra rundt juletider?

Eller er det ok om prisene justeres opp rett før jul av samme årsak?

 

Eierene investerer ikke penger i komplett.no for å drive veldedighet, og de ansatte jobber ikke gratis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ALT som omhandler kundeservice, responstid, leveringstid, reklamasjon, angrerett, kvalitet, levetid og så videre, har DIREKTE innvirkning på pris.

Dette er jeg selvfølgelig helt enig i.

 

Uenigheten rundt dette består i om økt omsetning også kan bekoste økt bemanning. Hvis ikke, har Komplett.no åpenbart et kapasitetsproblem, og en stor utfordring i forhold til å vokse videre. Igjen underbygger det en analyse som konkluderer med at aksjen bør selges?

Skal komplett.no øke bemanningen i en _kort_ periode kun for å ta seg av en _liten_ økt arbeidsmengde,

(kuttet resten av setningen)

 

Jeg synes det er fascinerende å observere at det Komplett.no foretar seg i utgangspunktet tolkes velvillig (liten økt arbeidsmengde her), mens jeg er krevende/umulig (jeg må jo forstå at det er så forferdelig travelt for Komplett rundt jul!).

 

Jeg holder fast ved min beskrivelse av kundeopplevelsen, så har den enkelte selvfølgelig sin fulle rett til å skifte vær og vind i denne saken.

Lenke til kommentar

Ja Norne, jeg har lest hele tråden. Du kan jo selv bla tilbake til post #18 og se hva du har skrevet. Det skal ikke være vanskelig å skjønne av ordrebekreftelsen at skjermen pr. 25/12 hadde en forventet sendingsdato 28/12, og at dette ikke gjelder PC'en de skal bygge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg registrerer at det er jeg som blir oppfattet som vanskelig, og at Komplett.no har godt nok grep om dette nettsamfunnet til, paradoksalt nok, å styrke sitt omdømme gjennom å behandle sine kunder slik de har behandlet meg.

 

Hadde jeg hatt aksjer i Komplett.no, ville dette vært et bra tidspunkt å gå ut av dem på!

 

Du får det til å høres ut som de har tatt pengene dine og rømt til en sydhavsøy. Du er vanskelig når du dømmer komplett så hardt for en vare som blir litt forsinket. Ikke glem at Komplett har mange 1000 kunder hver dag, kunder som får det de bestiller til fornuftig tid, og som er godt fornøyde.

Lenke til kommentar

Ja Norne, jeg har lest hele tråden. Du kan jo selv bla tilbake til post #18 og se hva du har skrevet. Det skal ikke være vanskelig å skjønne av ordrebekreftelsen at skjermen pr. 25/12 hadde en forventet sendingsdato 28/12, og at dette ikke gjelder PC'en de skal bygge?

Det var betryggende å høre at du har lest, beklager at jeg tolket deg feil.

 

Jeg finner likevel din tolkning av Kompletts ordrebekreftelse utrolig. Jeg er kunden, og vet at jeg har bestilt to varer (som hører sammen) til en felles leveranse. Dette har Komplett.no en egen mekanisme for, ved utsjekk av handlevognen.

 

Hvorfor er det urimelig å anta at forventet sendingsdato gjelder den samlede leveransen, slik du antyder? I så fall mangler jeg et estimat på forventet sendingsdato på PCen fra Komplett. Det tviler jeg på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...