Gå til innhold

Har Komplett.no sluttet å virke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Norne: Kan du ikke fortelle oss hva du mener når du snakker om å "holde Komplett til ansvar"? Er det et prisavslag du ønsker og/eller en bedre vare til samme pris eller er det noe annet? Hvordan synes du selv det du krever står i forhold til det å drive en butikk med krav om inntjening?

Endret av karantene
Lenke til kommentar

Jeg forstår det.

 

La meg understreke at utgangspunktet mitt er å holde Komplett til ansvar for hva de selv sier, mer enn akkurat hvor mange dager de trenger for å ekspedere enn ordre. Sitatet mitt av ordrebekreftelsen er bare ment å underbygge at de har lagt listen høyt.

 

Så er det det at det er en pågående kundeservicedialog, hvor det mest konkrete jeg har å gå på er sitatet fra Twitter: "Vi gjør vårt ytterste for å få hans maskin ut raskt.".

 

Igjen legger komplett.no listen høyt.

 

Når det da mangler tegn på at noe skjer, er det ikke da rent logisk naturlig å slutte at "Komplett.nos ytterste innebærer ingenting"?

 

Igjen, se kontrasten til amazon.co.uk i eksempelet lenger opp. Amazon virker. Komplett? Ikke sikker.

 

Reagerer litt på at du setter spørsmåltegn om komplett virker. Det at du ikke får varen din til DITT forventet tidspunkt, basert på en nettbutikks oppgitte forventet tidspunkt rett etter jul, er ikke det samme som butikken har mistet alle sine ansatte som gikk på dagen og derfor ikke kan sende ut varer. Heller ikke har norges infrastruktur kollapset fordi Petter Northugs tourbuss kjørte for mye på veiene våre, og smittet bygg og veier med sykdom. Komplett virker, jeg var nettopp inne på nettsiden og sjekket!

 

Første gang jeg handlet hos komplett var i 2005, og listen jeg har inne på mine ordre er lang. Jeg kjøper det meste hos komplett som ikke haster. Jeg har enda ikke opplevd problemer hos komplett, jeg har heller ikke trengt noe service fra dem, men har fått kort leveringstid og fin pris. Jeg har også fått bytte av batteri til HP Pavilion (kjøpt i 2007) som ikke tok lang tid, dette fire år etter kjøp.

 

Det blir lett for meg å sitte her og kritisere for at du føler deg urettferdig behandlet av Komplett, siden jeg ikke er i dine sko. Neste uke skal jeg bestille deler fra komplett, får håpe det går smertefritt ;)

 

Prøv å tenk positivt. Der er en grunn for at komplett er mye brukt, de strekker seg langt for å ha fornøyde kunder, og det utsagnet baseres på historier jeg har hørt, fra fornøyde kunder.

Endret av abze
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Komplett.no fungerer fint, det er bare du som har vært litt uheldig?

Å om jeg skal spørre, har du endret noe når det kommer til Pc bestillingen til komplett? Endret skjermkort, hovedkort? Eller fjernet noe annet?

 

Jeg aksepterer at man av og til er uheldig. Jeg har ikke endret noe, det ble bestilt det rene i20-oppsettet, samt skjermen (kansellert i samråd med Kompletts kundeservicetelefon).

 

@karantene: Jeg synes det ville vært greit nok om de bare begynte å hente ut deler til PCen, jeg. At de gjorde sitt "ytterste", slik de sa ta jeg kontaktet dem.

 

Gode alternativer, eventuelt i kombinasjon: Fri frakt på den forsinkede PCen (hadde bestilt postfrakt til et par hundrelapper). Men virkelig god kundeservice når leveringsuhell oppstår, opplevde jeg for halvannet år siden. Da gav apple.no meg 500,- inn på konto etter en forsinkelse på noen dager oppstod, i forhold til hva de hadde opplyst.

 

Men jeg holder ikke komplett til apples standarder - Amazon og andre som bare gjør det de har sagt de skal gjøre, holder for meg.

 

Og så hadde det hjulpet om de hadde svart på eposten i går til kundeservice, om hvordan statusen "Åpen" skal tolkes. Et selskap som trenger mer enn et døgn på å besvare et så enkelt spørsmål fra en skuffet kunde, vil slite i dagens e-handelsmarked.

---

Jeg har som sagt hatt gode erfaringer tidligere år, men rister uforstående på hodet av det jeg nå har opplevd. YMMV.

Lenke til kommentar

Jeg har som sagt hatt gode erfaringer tidligere år, men rister uforstående på hodet av det jeg nå har opplevd. YMMV.

Jeg (og tydeligvis flere i denne tråden) rister uforstående på hodet av at du klarer å klage så mye og så høylydt over noe som må anses å være en fillesak. Men noen er vel vanskeligere kunder enn andre.

 

Du skriver jo selv at det var i går at du og Komplett ble enige om å endre skjermen til en de hadde på lager. Allerede dagen etter begynner du å klage på at ordren fortsatt står som åpen. Du skriver også at de sa ordren skulle prioriteres, men hvorfor skal de prioritere deg foran andre kunder? Hvorfor er din ordre så mye viktigere? Kanskje de har andre prioriteringssaker også?

 

En annen ting er at ting som er utenfor Komplett sin kontroll kan føre til at varer som er bekreftet av leverandør, ikke kommer til avtalt dato. Der jeg jobber venter vi på noen varer (ikke fra Komplett) som er forsinket på grunn av noen transportproblemer i Europa (kan det være av samme grunn tro?).

 

Eneste jeg mener du har grunn til å klage på, er at de ikke informerte deg om ny dato på skjermen. Det burde vært en automatisk e-postutsendelse i slike tilfeller. Men det spørs hvor enkelt det er å innlemme det i systemet deres. Å gjøre det manuelt vil i hvert fall være et sant helvete med tanke på hvor mange tusen ordrer Komplett effektuerer på daglig basis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skriver jo selv at det var i går at du og Komplett ble enige om å endre skjermen til en de hadde på lager. Allerede dagen etter begynner du å klage på at ordren fortsatt står som åpen. Du skriver også at de sa ordren skulle prioriteres, men hvorfor skal de prioritere deg foran andre kunder? Hvorfor er din ordre så mye viktigere? Kanskje de har andre prioriteringssaker også?

 

Hei, Bergendahl.

 

Skjermen fra Dell ble kansellert fra PC-ordren for ikke å forsinke denne. Jeg sendte i går et enkelt spørsmål til kundeservice hos komplett.no (hva skal status "åpen" bety?), som jeg etter mer enn ett døgn ikke har fått svar på.

 

Når det gjelder prioritering, er det altså @komplettno som selv sier at de skal prioritere denne PCen, ikke jeg! Du synes jo selv at de burde informert om en endring fra kompletts side som ville medført MINST TO UKERS utsettelse? Dersom kundeservice da tilbyr å prioritere ordren, er ikke det en rimelig kompensasjon for det inntruffne?

 

Jeg klager ikke, jeg bare etterlyser at komplett.no gjør det de har sagt de skal gjøre overfor meg som kunde, inklusive å besvare enkle henvendelser over kundeservicesystemet (her bevilger de seg dog 48 timer, så jeg kan vel strengt tatt vente et døgn til på at de skal forklare meg hva status "Åpen" betyr, på bakgrunn av den prioritering de selv har foretatt).

 

Men, jeg skjønner jo at på et forum om hardware, er det kanskje upopulært å peke på nettbutikker som ikke ser ut til å holde det de lover.

Lenke til kommentar

Blir ikke skjermen ganske mye dyrere fra Amazon UK? (og i tillegg begrenset garanti)

 

Det har du helt rett i! Jeg var bare i dårlig humør etter runden med Komplett kundeservice (han jeg snakket med på telefon nærmest irettesatte meg for å ha valgt en skjerm med 6ms responstid, hva gir du meg?), som midlertidig endte med en ordre på en Lenovo-skjerm. Men da jeg raskt fant ut at designet på den var fra 2007/08 (Lenovo 24" ThinkVision L2440x), hadde jeg fått nok, kansellerte og gikk til en nettbutikk jeg mente jeg kunne stole på (Amazon).

 

Dersom jeg hadde hatt erfaring med eksempelvis Dustinhome.no, burde jeg nok heller valgt den :-)

Lenke til kommentar

HVA er det du ønsker å oppnå?

 

Om du skal sammenligne to butikker så bestiller du varer begge har på lager, på ett tidspunkt hvor begge er åpne, og deretter sammenligner du resultatet. Du må da ta høyde for tidsforskjellen samt hvilke virkedager det var mellom bestillingsdato og leveringsdato. Her sammenligner du i stedet to butikker hvor den i den ene har du kun bestilt en vare som er på lager, og i den andre har du en ordre bestående av varer som ikke er på lager, og en maskin som skal bygges. Det er helt naturlig at sistnevnte butikk vil bruke lengre tid på ordren, enn den førstnevnte. Og alle rasjonelt oppegående forbrukere klarer å innse dette av seg selv, eller når det blir forklart til dem for ørtende gang.

 

I tillegg virker det som om du tolker alt bokstavelig, selv om, igjen, de fleste rasjonelt oppegående forbrukere er klar over at feil kan skje. Og når det står 0 på leveringstid på noe som ikke er på lager i romjulen, og som også må bygges, MÅ VÆRE FEIL.

 

Husk og at de skjermene du bestilte fra Amazon i stede ikke har fem års reklamasjonsfrist. Greit å være obs på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

HVA er det du ønsker å oppnå?

 

Å påpeke at Komplett.no ikke gjør det de sier de skal gjøre, og uttrykke skuffelse over det.

 

Eller for å si det med den Monty Python-scenen: "Help, help - I'm being oppressed".

 

Det er greit at du holder med komplett-kongen, altså :-)

 

 

Lenke til kommentar

Du skriver jo selv at det var i går at du og Komplett ble enige om å endre skjermen til en de hadde på lager.

 

I farten finner jeg ikke det stedet jeg skrev dette. Jobber du kanskje hos Komplett? Det var kanskje deg jeg snakket med hos kundeservice der i går, ja? Hvor hadde du ellers den opplysningen fra??

Lenke til kommentar

I farten finner jeg ikke det stedet jeg skrev dette. Jobber du kanskje hos Komplett? Det var kanskje deg jeg snakket med hos kundeservice der i går, ja? Hvor hadde du ellers den opplysningen fra??

 

Det står jo i den første posten din!

Lenke til kommentar

 

 

Det står jo i den første posten din!

 

Det jeg skriver, er

Ordren på Dell-skjermen ble kansellert i samtalen i går for ikke å forsinke PC-ordren (jeg valgte etterpå å bestille den fra Amazon, da jeg ikke orket forholde meg til ukorrekt faktum fra Komplett.no).

 

Altså ikke at jeg endret den til en de hadde på lager. Det jeg lurer på er hvor Bergendahl eventuelt har det fra?

 

For det er riktig at jeg bestilte en annen skjerm, jeg hadde bare ikke omtalt det på det tidspunktet Bergendahl postet.

 

 

Lenke til kommentar

Når det gjelder prioritering, er det altså @komplettno som selv sier at de skal prioritere denne PCen, ikke jeg!

 

Mulig jeg er blind, men jeg kan ikke se at Komplett har sagt at de skal "prioritere" noe som helst. De skriver at de gjør sitt ytterste for å få din bestilling utsendt raskt, men det er det jo egentlig forventet at de gjør med hver eneste ordre de får inn. Hvorfor skulle du bli prioritert fremfor en hvilken som helst annen kunde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg skriver, er

 

Altså ikke at jeg endret den til en de hadde på lager. Det jeg lurer på er hvor Bergendahl eventuelt har det fra?

 

For det er riktig at jeg bestilte en annen skjerm, jeg hadde bare ikke omtalt det på det tidspunktet Bergendahl postet.

 

Lest gjennom tråden nå, sant som du sier. Jeg trodde han hadde lagt sammen to og to. Beklager.

Lenke til kommentar

Mulig jeg er blind, men jeg kan ikke se at Komplett har sagt at de skal "prioritere" noe som helst.

 

Det er helt riktig, og ordet prioritering er lagt meg i munnen av Bergendahl. Av ren høflighet lot jeg være å pirke på akkurat den ordbruken i mitt tilsvar kl 20:44 , jeg viser til Twittersitatet lenger opp i tråden, og til dialogen med twitter.com/#komplettno.

 

Jeg registrerer motbøren, og lurer veldig på hvor den har sin rot.

 

Jeg er bare en skuffet kunde, som synes Komplett bør bære kostnadene ved sviktende underleverandører. Ikke jeg. I tillegg ønsker jeg å kunne stole på informasjon de gir skriftlig, jeg er så gammeldags at ordet "Bekrefte" skal bety noe mer enn å vente helt i uvisse.

 

At Komplett er mer populær på hw.no enn undertegnede, har jeg ingen illusjoner om å endre på. Men jeg har et ørlite håp om at komplett.no enten endrer atferd, eller blir utkonkurrert av bedre alternativer.

Lenke til kommentar
Men jeg har et ørlite håp om at komplett.no enten endrer atferd, ...

Kommer ikke til å skje. Stem med lommeboka - handle andre steder hvis du føler deg dårlig behandlet.

Dersom Komplett fikk mange nok misfornøyde kunder, så kunne det kanskje skje (at de endret atferd) - så langt ser det ikke ut til at det er tilfelle.

Lenke til kommentar

Kan du konkretisere hva de har sagt de skal gjøre, og som du vet at de ikke har gjort?

 

Jeg har prøvd å være konkret helt fra første post, og har trukket inn noen relevante ordrette sitater fra det Komplett har kommunisert.

 

Som en reality check sendte jeg lenke til denne tråden til en venn. Han skriver:

 

"nei, jeg mener jeg er overrasket over at de ikke forstår hva du skriver. det er jo ganske tydelig. Du har gjort en bestilling på en skjerm og en pc samtidig, under den oppgitte forutsetning at skjermen finnes på lager og pc-en tar noen dager å skru sammen, før alt sendes samtidig... Når du da finner ut at de har feilinformert om skjermens tilgjengelighet, og frykter at alt blir forsinket, lover de å prioritere bygginga av selve pc-boksen. Grei nok kompensasjon. Når dette da enda ikke er igangsatt, så er det det andre løftet de bryter, og du har all mulig grunn til å være misfornøyd. "

 

At mange her mener jeg ikke har grunn til å ytre meg kritisk, må jeg bare ta til etterretning.

 

At en profesjonell aktør som Komplett.no ikke forstår såpass, er skuffende. Jeg fastholder det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...