zarchon Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Andre som har problemer med at Kerbal ikke vil oppdatere seg? Henger seg på "checking for updates" og blir stående der, går ikke lengre Er det reinstallasjon som er nødvendig eller finnes det andre løsninger... Kan starte spillet direkte utenom launcher, men da i versjon 0,9 ett eller annet... Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Har sett at Shenryyr2 har brukt en mod som gjør det mulig å se forskjellige biomes i farger fra luften, men vet ikke hva modden heter. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Han har ikke bare gått i dev/cheat menyen (shift-f11?) og ordna det da? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Mulig, trodde det var en mod han brukte sammen med bl.a Kerbal Alarm Clock og lignende Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Han pleier vel bare å bruke Kerbal Alarm Clock og Kerbal Engineer Redux. Sånn utenom Twitch recruit-greia (hva nå den heter igjen). Kerbal Alarm Clock og Kerbal Engineer er forresten uvurderlige. Anbefaler alle å installere disse. Kan bruke MechJeb i stedet for Kerbal Engineer for å få de samme talle (pluss litt til), men med MechJeb er fristelsen stor for å sette på autopiloten. Så derfor unngår jeg den. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Nylig prøvd MechJeb 2, men fikk en feilmelding når jeg startet spillet (som jeg overså), spillet krasjet til desktop etter ca 1 time. Har nå bare Science alert, Kerbal engineer redux og Kdata, skal prøve Kerbal alarm clock. Har ikke funnet ut hvordan jeg får forskjellige biomes til å vises i forskjellige farger, men noen utfordringer skal man vel ha. Og jeg har vel igrunn utfordringer nok. Greit nok at jeg er rimelig ny, men først i går var første gangen jeg fikk en grønn, liten jævel trygt ned fra orbit rundt Kerbin. The mun - here I come! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 (endret) Har sett at Shenryyr2 har brukt en mod som gjør det mulig å se forskjellige biomes i farger fra luften, men vet ikke hva modden heter. Noen som har peiling?Se 6 timer og 32 minutter inn i denne videoen: http://www.twitch.tv/shenryyr/v/4990351Det var fra dev-menyen. Og det var Alt-F12 for å få den opp, ikke shift-f11 som jeg trodde. Endret 18. mai 2015 av L4r5 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Noen som vet om noen addons som gjør spillet hakket enklere? Sliter virkelig med vekt VS lift, ender ofte med latterlig store raketter som bare funker marginalt bedre enn de litt små Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 16. juli 2015 Del Skrevet 16. juli 2015 Noen som vet om noen addons som gjør spillet hakket enklere? Sliter virkelig med vekt VS lift, ender ofte med latterlig store raketter som bare funker marginalt bedre enn de litt små Er vell mer et spørsmål om å ha riktig med effekt inklusive booster og trinn Husk at i 1.0 har du ekte luftmotstand så de er smart å ha noe mer aerodynamisk en en oileplatform Bruk mechjeb til å se hva som er twr på ulike trinn, den bør være 1.5 eller slik, du vil trenge rundt 4000 i d/v for å komme i bane. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 1.5 i TWR kan være urealistisk mye, spesiellt på store raketter. Å sikte på det kan også gi veldig mye aksellerasjon og risiko for uplanlagt demontering nær burnout av trinnet (Man kan naturligvis throttle ned, men da har man med for mye motor). Jeg synes 1.2 i TWR er helt ok som startaksellerasjon. Andre trinn kan godt starte med ~1.0 (Kanskje mindre litt avhengig av profilen raketten din flyr) Jeg sikter gjerne på noe slikt: TWR 1.2 ved start, 2-3 ved boosterseparasjon, 1.5 etter boosterseparasjon, TWR 3-5 før stage 1 burnout Jeg har fint løftet 200 tonn payload til LKO i stock KSP med en slik launcher. For å holde ting rimelig effektivt, husk å bruke en stage 1 motor med høy atmosfærisk ISP. Bruk billige SRB med radielle decouplere for å få tilstrekkelig TWR ved start. Stage 2 tennes ikke før vakuum eller nær vakuum, så for den velges en vakuum optimert motor. Mechjeb og/eller kerbal engineer gjør designjobben vesentlig enklere Lenke til kommentar
Daron Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Noen som vet om noen addons som gjør spillet hakket enklere? Sliter virkelig med vekt VS lift, ender ofte med latterlig store raketter som bare funker marginalt bedre enn de litt små Mechjeb hjelper deg en del til å forstå spillet i mye større grad.. Både når det gjelder byggeprosessen og navigeringen.. Husk også å oppgradere trackingstation slik at du kan plassere ut navigasjonspunkter og se baner.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 (endret) Installerte en eller annen addon som ga meg litt kraftigere motorer og slikt, jeg fikk litt mer dreisen på det da, har landet og nesten returnert fra Minmus(drepte begge kerbalene på Minmus og bommet på jorden men var nesten ) Ikke så kraftig at det er lett, men kraftig nok til at jeg klarer det uten å bygge latterlig store skip over alt for mange stages. Har oppgradert trackingstation så jeg kan se baner og har startet å bruke navigasjonspunkter mer aktivt. Har fått litt bedre forståelse for de forskjellige navigerings-navnene og mulighetene også Fant også ut at jeg kan lagre deler av raketten, så jeg slipper å bygge rakettene helt fra bunnen av hver gang. Må bare finne ut hvordan jeg lagrer rakettene under noe annet enn autolagret nå så er jeg litt på vei Mechjeb så bare forvirrende ut, jeg er ingen rakettforsker, langt ifra... Endret 24. juli 2015 av aklla Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Beste tipset jeg kan gi er å se på Scott Manley sine YouTube-videoer. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Øl og sene hvelder/tidlig morgen har fungert fint til nå, men skal vurdere det Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Og en ting til, min Advanced Grabbing Unit funker ikke, jeg har 2 av de når jeg skal bygge rakett, men samme hvem av de jeg tar så blir den borte fra raketten, "ødelegger" det punktet, raketten henger seg fast i musen en del ganger også så jeg må starte med en ny rakett. Feil på selve spillet altså, men noen forslag til hvordan man fikser det? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 (endret) Hvordan gjør man at skip, satelitter osv kommer frem når man har på orbial view? Skjer til stadighet at alle skip blir borte fra orbital view, noe som gjør det umulig å f.eks lande i nærheten av andre skip og veldig vanskelig å fly generellt sett Og, ja, jeg har sett gjennom key bindings, men står ingenting der... Endret 26. juli 2015 av aklla Lenke til kommentar
koots Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Du kan velge hva du skal tracke i tracking station. Regner med du har oppgradert den tilstrekkelig også? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Er også en toolbar øverst på skjermen i mapview som kommer frem når du drar musepekeren opp. Der kan du toggle de forskjellige typene av og på. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. november 2016 Del Skrevet 21. november 2016 Noen som har denne på xbox one? Har den på PC, men vurderer på Xbox one da jeg liker best å spille på Xbox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå