Gå til innhold

Kerbal Space Program - Tips & Diskusjon


Anbefalte innlegg

Andre som har problemer med at Kerbal ikke vil oppdatere seg? Henger seg på "checking for updates" og blir stående der, går ikke lengre :hmm:   Er det reinstallasjon som er nødvendig eller finnes det andre løsninger... Kan starte spillet direkte utenom launcher, men da i versjon 0,9 ett eller annet...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Han pleier vel bare å bruke Kerbal Alarm Clock og Kerbal Engineer Redux. Sånn utenom Twitch recruit-greia (hva nå den heter igjen).

Kerbal Alarm Clock og Kerbal Engineer er forresten uvurderlige. Anbefaler alle å installere disse. Kan bruke MechJeb i stedet for Kerbal Engineer for å få de samme talle (pluss litt til), men med MechJeb er fristelsen stor for å sette på autopiloten. Så derfor unngår jeg den.

Lenke til kommentar

Nylig prøvd MechJeb 2, men fikk en feilmelding når jeg startet spillet (som jeg overså), spillet krasjet til desktop etter ca 1 time. Har nå bare Science alert, Kerbal engineer redux og Kdata, skal prøve Kerbal alarm clock. Har ikke funnet ut hvordan jeg får forskjellige biomes til å vises i forskjellige farger, men noen utfordringer skal man vel ha. Og jeg har vel igrunn utfordringer nok. Greit nok at jeg er rimelig ny, men først i går var første gangen jeg fikk en grønn, liten jævel trygt ned fra orbit rundt Kerbin. The mun - here I come!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som vet om noen addons som gjør spillet hakket enklere?

Sliter virkelig med vekt VS lift, ender ofte med latterlig store raketter som bare funker marginalt bedre enn de litt små :p

Er vell mer et spørsmål om å ha riktig med effekt inklusive booster og trinn

Husk at i 1.0 har du ekte luftmotstand så de er smart å ha noe mer aerodynamisk en en oileplatform

 

Bruk mechjeb til å se hva som er twr på ulike trinn, den bør være 1.5 eller slik, du vil trenge rundt 4000 i d/v for å komme i bane. 

Lenke til kommentar

1.5 i TWR kan være urealistisk mye, spesiellt på store raketter. Å sikte på det kan også gi veldig mye aksellerasjon og risiko for uplanlagt demontering nær burnout av trinnet (Man kan naturligvis throttle ned, men da har man med for mye motor). Jeg synes 1.2 i TWR er helt ok som startaksellerasjon. Andre trinn kan godt starte med ~1.0 (Kanskje mindre litt avhengig av profilen raketten din flyr)

 

Jeg sikter gjerne på noe slikt:

TWR 1.2 ved start, 2-3 ved boosterseparasjon, 1.5 etter boosterseparasjon, TWR 3-5 før stage 1 burnout

 

Jeg har fint løftet 200 tonn payload til LKO i stock KSP med en slik launcher.

 

For å holde ting rimelig effektivt, husk å bruke en stage 1 motor med høy atmosfærisk ISP. Bruk billige SRB med radielle decouplere for å få tilstrekkelig TWR ved start. Stage 2 tennes ikke før vakuum eller nær vakuum, så for den velges en vakuum optimert motor.

 

Mechjeb og/eller kerbal engineer gjør designjobben vesentlig enklere

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen addons som gjør spillet hakket enklere?

Sliter virkelig med vekt VS lift, ender ofte med latterlig store raketter som bare funker marginalt bedre enn de litt små :p

 

Mechjeb hjelper deg en del til å forstå spillet i mye større grad.. Både når det gjelder byggeprosessen og navigeringen..

 

Husk også å oppgradere trackingstation slik at du kan plassere ut navigasjonspunkter og se baner..

Lenke til kommentar

Installerte en eller annen addon som ga meg litt kraftigere motorer og slikt, jeg fikk litt mer dreisen på det da, har landet og nesten returnert fra Minmus(drepte begge kerbalene på Minmus og bommet på jorden men var nesten :p )

Ikke så kraftig at det er lett, men kraftig nok til at jeg klarer det uten å bygge latterlig store skip over alt for mange stages.

 

Har oppgradert trackingstation så jeg kan se baner og har startet å bruke navigasjonspunkter mer aktivt. Har fått litt bedre forståelse for de forskjellige navigerings-navnene og mulighetene også :)

 

Fant også ut at jeg kan lagre deler av raketten, så jeg slipper å bygge rakettene helt fra bunnen av hver gang. Må bare finne ut hvordan jeg lagrer rakettene under noe annet enn autolagret nå så er jeg litt på vei :)

 

Mechjeb så bare forvirrende ut, jeg er ingen rakettforsker, langt ifra...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Og en ting til, min Advanced Grabbing Unit funker ikke, jeg har 2 av de når jeg skal bygge rakett, men samme hvem av de jeg tar så blir den borte fra raketten, "ødelegger" det punktet, raketten henger seg fast i musen en del ganger også så jeg må starte med en ny rakett. Feil på selve spillet altså, men noen forslag til hvordan man fikser det?

Lenke til kommentar

Hvordan gjør man at skip, satelitter osv kommer frem når man har på orbial view? Skjer til stadighet at alle skip blir borte fra orbital view, noe som gjør det umulig å f.eks lande i nærheten av andre skip og veldig vanskelig å fly generellt sett :(

 

Og, ja, jeg har sett gjennom key bindings, men står ingenting der...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...